Träningsnördar - här samlas vi!
Första dagen i skidbacken för säsongen, sjukt nöjd när dottern absolut inte ska hem även fast hon är stelfrusen och har åkt flera timmar
Första dagen i skidbacken för säsongen, sjukt nöjd när dottern absolut inte ska hem även fast hon är stelfrusen och har åkt flera timmar
Wod i Karlstad idag:
Marklyftstege 10*4 upp till 70kg
Metcon
10 marklyft
8 burpee over bar
6 push press
*4
Trevligt ställe och bra coach. Några tuffa tjejer som lyfte bra mycket mer än min man....
Pass 157
Ett jävligt pissigt böjpass ikväll, siktade på 140 kg och nytt PB men bommade grovt. För mycket framåtrotation i bålen, när jag skulle upp orkade jag inte hålla emot och fick kasta stången över huvudet...
Som straff för att jag var så kass körde jag en Grace, 30 Clean & Jerk 60 kg på tid. 4:55 min, det var också en kass tid även om inte bedrövlig. Grace är bland det vidrigaste man kan göra på kort tid med en skivstång, rekommenderas om man ej testat
Har inte provat nån av tjejerna.....
library.crossfit.com/free/pdf/27_04_new_girls.pdf
Här finns det mycket smärta och illamående i en och samma pdf.
Idag körde jag själv på gymmet. Tycker inte det är sååå kul.
2,5km löpning
Front squat 5*35 1*40 5*35 1*40 5*35 1*45 5*35 1*47,5
Klarar nog fint 50 men vågar inte själv... På Elixia ser dom snett på en om man dumpar vikter...
21-15-9
Burpee
KB
Box jumps
Ska prova en tjej.... Kanske i morgon!?
Å ja. Det är sånna på Elixia också.. För mig är det mest problematiskt att de har så lite lättare vikter... Svårt att öka organiskt när det är minst 5kg på var sida... De lätta vikterna är sådana där jättetjocka i plast som är helt omöjliga att få på och av.
Vad hände med ditt knä?
Ps. i Boxen har vi metallvikter, men väldigt tjock matta... De vill helst inte att man kastar hej vilt men att släppa i golvet och stoppa stången efter är helt ok. Det är bara Rouge i "min" box.
Jag tränar i en atletklubb (styrkelyftsklubb dvs) och vi har bara traditionella vikter. Jag har aldrig behövt släppa en vikt, nog failar jag lyft men böjer mig antingen framåt och lägger vikten på säkerhetsarmarna (har ingen bur dock) eller, om sådana inte finns, ställer
mig på knä och lägger stången på golvet. Jag känner alltid om jag kommer att faila när jag börjar gå upp (böjer alltid ass to grass), så det gör det ju ganska enkelt.
Nu pratar jag alltså om frontböj allena som Margaux var osäker på att repmaxa högre eftersom det sågs ned på att droppa vikten, men jag behöver inte droppa vikten om jag frontböjer och failar, för att nu vara övertydlig. Och nej, det finns ju inte någon anledning för en styrkelyftare att ha annat än traditionella vikter eftersom vi varken tränar i grupp eller på tid. Jag kan komma på många nackdelar med att göra det däremot!