Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2015-12-28 22:27:23 följande:

Alltså det är faktiskt möjligt att det finns bumpers också....

Vi jobbar mest med frontböj just för att det går att misslyckas kontrollerat. Min tränare säger att det är mycket svårare att bli av med stången bakåt och vill hest att vi ska vara rätt rutinerade innan man börjar träna med det, för att skona ryggen och ev nacken om det inte går helt som det är tänkt....

Eftersom jag är nybörjare är jag rätt långsam och vill hellre ha bra repetitioner än hafsiga...

Haha jag har film på mitt som borde kunna användas som instruktion på hur man inte ska göra.. Jag har failat två ggr och båda ggr har jag fått skjuta stången över huvudet, jag är väl inte tillräckligt rörligt för att i det läget klara är trycka den bakåt. Men jag ska inte maxa fler ggr utanför buren, det borde jag redan ha lärt mig.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-28 23:47:35 följande:

Fast jag tror inte man ska skjuta den bakåt, man ska flytta sig framåt... Men det gäller ju att komma ihåg det så man inte får den i huvudet..... Det har jag hört är dumt!

Ja det är väl så man gör i praktiken, jag tittade på filmen nu och stången står ju still det är jag som flyttar mig. Här är typ en tiondel innan jag viker ner huvudet och smiter ut. Just i det läget kändes det inte klockrent att släppa bakåt då jag var så långt framåtpressad av tyngden i överkroppen, jag hade väl fått den på ryggraden isf..

Hädanefter flyttar jag mig en meter fram in i buren, när det vankas maxning.

• Studentpappa

Pass 158

25 varv på tid

1 x powersnatch 50 kg
    2 x powerclean 50 kg
    3 x pullups
    4 x burpees 
    5 x pushups
    6 x airsquats (bytte till situps efter 15 varv, kände lite i knät).

ca 57 min, vilken jävla gris!

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-29 21:22:43 följande:
    Idag fick jag pröva mina nya Reebok Nanos. Soft!!