Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 7

Lite blandat, pullups både viktad och kv, Ttb, utfallsgång hantel 2x25kg. Dåligt pass var laddad för frontböj och frivändning, kommer till gymmet så finns det inga vikter eller stänger kvar. Skapligt antiklimax, leverans av nytt ska komma till veckan bara att hålla tummarna.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-01-17 15:11:01 följande:

Haha, känns så knepigt ibland när ni X-are postar era pass, jag gör ju i princip samma hela tiden. Nytt PR i alla fall, i hip thrusts, på 1,83 x kroppsvikten, 6x3. Saknar att bänka tungt men har nu bara lutande bänk i programmet och mycket axlar.

Mer mansplaining, denna gång på mitt hemmagym - av en person som tränar sedan i höstas. (!!!) Bl a formkritiserade han (han vet inte vad han pratar om, killen jag brukar träna med och som tränat i 15 år påpekar alltid att jag ska göra tvärtom) och sen sade han att jag egentligen konditionstränar. Jag påpekade lite fint att jag maxar också, men hade en gigantisk facepalm i huvudet. Orkar inte. Nästa medelålders Karl som ska förklara för mig hur jag ska träna kommer att få på nöten.

Men så blir inte vi särskilt bra på någonting heller, medelmåttig på allt istället.. :-P

Sikta på bollarna nästa gång! Jag råkade ut för exakt samma idag fast av en jobbig tjej med hybris som tror hon är sam briggs. Så jävla less på henne, går bara runt och ska berätta för alla hur man ska göra. Det roligaste är att hon inte ens fixar en enkel pullup själv. Jag kommer brinna av på henne en vacker dag, men då blir det väl förmodligen gråt och jag ses som den onde.
  • Studentpappa

Pass 9

6 km längdåkning, 2:a gången på typ 20 år. Men i år är det iaf vinter så några ggr till blir det den här säsongen

• Studentpappa

Pass 10

AMRAP 30 min
    farmerswalk 30m 60 kg
    10 pullups
    5 wallclimb
    10 ttb
    100 SU

4,5 varv, riktigt dålig dag idag. Knepigt hur det svänger, i söndags gick det riktigt bra. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-01-21 17:25:19 följande:

7

Grymt bra träning idag....

Every 2 min for 10 min
    5 Jerk Balance 20 kg

3 RFT 8min 40 sek
    20 Front rack lunges 20 kg
    5 pull ups
    10 push jerk 20 kg
    5 toes to bar

100 Abmat situps 
    Målet var 3 min... kom mig nätt och jämt igenom på 7 min.... Så kan det gå. Ska kanske börja göra situps hemma?

Det beror väl på vad du vill uppnå, tycker du 100 situps på tre min är en rolig utmaning och vill bli bra på det är det en bra idé. Annars så fungerar magen på samma sätt som alla andra muskler även om den traditionellt tränas med väldigt höga reps. Vill du bli stark i magen så träna den tungt med färre reps, marklyft, frivändningar etc kräver en stark mage för tunga vikter. 

Men lite av tjusningen med CF är ju alla dessa idiotutmaningar som dyker upp som man aldrig skulle komma på annars, jag har testat 100 burpees på tid några ggr och det är vidrigt

I veckan är jag i Sthlm sön-fre och ska testa CF Tegen har jag tänkt. Kul med nytt!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-01-21 19:50:12 följande:

Kul med nytt gym! Jag gillar också att prova nytt men trivs grymt bra på min Box!

Det är ju bra inspiration att testa nytt, man märker ju att uppläggen skiljer sig åt naturligt mellan boxarna. Även om man tränar själv så blir man ju påverkad av alla andra.

Hos oss fokuserar många på tyngdlyftning och mindre på kb:s, Kroppsviktövningar osv. Så av naturliga skäl är jag kass på pullups och muscleup är jag inte ens nära att klara. Jag ska följa med några som jag vet är sämre på att lyfta men duktiga på det andra.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-01-21 19:49:17 följande:

Jag tycker nog det kvittar hur många minuter det tar... Mest det att det är jobbigt att vara sist.... Idag var det bara en tjej(helt ny) som inte klarade utmaningen. Alla andra var under 5 typ. Jag är ju rätt färsk jag också med men hittills har jag hängt med bra men med lättare belastning än de duktiga.

Ja det är inte roligt att komma sist, det tog mig ca 1,5 år att få till rörligheten att ens kunna fixa alla lyft. Många fixar ju det på några månader, så jag förstår vad du menar. Men alla är ju dålig på något, jag är bra på wodar som blandar löpning och tunga lyft men kass på den typen vi körde igår, jag var ett varv efter dom jag tränade med igår, medan jag spöar dom lätt om vi lyfter och springer.
  • Studentpappa

Pass 11 på Concor Crossfit i sthlm, kul att testa något nytt. Bra lokal också även fast lyftarplattformarna minst sagt var en budgetlösning, tunn plywood liggande på mattorna, den var inte stum någonstans.

clean&jerk 3x1x80kg, 4x3x70 kg
    ttb 30 st
    pullups 40 st

Viljan fanns inte riktigt efter en lång kursdag som slutade efter 1800

• Studentpappa

Pass 12

Sthlm hela veckan.

Böj

23x1 av 4 reps 60-70-80-90-100kg

Sen

6x80, 5x90, 3x100, 1x110, 1x120 (failade bara halvt djup)

Front 5x3x80kg

Pullups 4x5 två set kippade två set strikta.

Blev lite missnöjd på det coachade passet bredvid, ingen reaktion på folk med för mycket vikt och dålig teknik. Kan man inte lyfta ska man inte bli uppmuntrad att lasta på. Påminde mycket om bodypump, där det mest går ut på att skrika KOM IGEN NU GÄNGET!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!