K grrl skrev 2016-01-30 07:17:34 följande:
Jag äter ju mer igen och det märks, lyften hår stadigt upp igen. Tog nytt PR på 62,5 x 5 igår i frontböj, innan jul lyfte jag 60 x 3. Blev passad av en styrkelyftare som kommenterade att jag hade "förbannat fin form" på lyften.
Apropå form, när ni säger att ni gör 50+ pushups eller 10-20 pullups, hur ser formen ut då? Jag får JÄMT kommentarer om att jag är så stark när jag gör pullups och armhävningar men jag orkar inte mer än 3-4 pullups och 10-15 push ups - men jag gör dem långsamt och strikt, dvs från dead hang och upp med stången i brösthöjd, ingen momentum, eller sänker mig med rak kropp tills nästipp/bröstkorg touchar golvet och sen upp). Så jag sitter och tänker "100 pushups. Wtf?!", haha.
Gör du en wod så delar du repsen hur du vill, det tar den tid det tar helt enkelt. Så det finns inget bra svar på den frågan. Pushups är bröst i backen som vanligt, ofta kör man med handrelease i botten för att markera. Jag har testat tidigare för något år sedan och klarade då 50 pushups i rad. Pullups är olika men det är ofta tillåtet att "kippa" vilket egentligen innebär att det får se hur dåligt ut som helst bara hakan tar sig över stången, men det mest effektiva är att använda traditionell teknik för kipping och som de flesta gör som tränat ett tag. Jag blandar kipping och skrikta och klarar kanske 10-15 strikta från deadhang men då upp till hakan över stången. Finns även butterfly-varianten. När jag kör viktade kör jag alltid strikt av förklarliga skäl.
Bröstet mot stången är cheast to bar i "vår värld". Det finns en benchmark WOD "murph"
100 pullups 200 pushups 300 airsquats ca 50 min för en vanlig dödlig.