Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2016-02-01 17:14:59 följande:

Vi startade nedifrån och upp så att säga. Stången låg på två boxar så var det bara att lirka sig in, lyfta upp och avsluta igen på boxen. Mycket tyngre än en vanlig frontböj av okänd anledning....

Okej, kan tänka mig att det blir tyngre. Allt man inte är van blir ju värre
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 15

DL 6x90 5x100 4x110 3x130 1x145 1x145

5 hangclean + jerk 80 kg, 10 hangclean + jerk 70 kg, 15 hangclean + jerk 55 kg, 20 hangclean + jerk 45 kg

Egentligen tyngre på sista men jag pallade inte.

• Studentpappa

Pass 16

Böj upp till 120 kg

Open 11.3

Frivändning + jerk 75kg amrap 5 min (25st blev det)

• Studentpappa
    K grrl skrev 2016-02-08 22:34:41 följande:

Jag gjorde pass 21 idag. PR i marklyft!

• Studentpappa

Pass 17

Tog ett snabbpass innan lunchen, har beslutat mig för att lägga in ett pass i veckan på arbetstid. Idag blev det lite provisoriskt då jag behövde åka hem och hämta kläder först. Så det blev kort. Behöver köra lite mer högintensivt ett tag då min viktkurva är lite väl brant för tillfället, 91,5 igår

Crossfit open 15.1 amrap 9 min

15 ttb
    10 DL 55 kg
    5 snatch 55 kg

3 varv prick och tyvärr rev jag upp båda händerna, men tur i oturen ska vi till Åre nu och det blir ingen träning förrän tidigast söndag. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-09 13:19:59 följande:

91 är väl inte så illa? Eller är du relativt kort?
    Muskler väger ju som bekant mer...

Jag tränar normalt 2-3 pass på dagtid men denna och förra veckan har varit omöjliga pga arrangemang som vi har. Väldigt stressande mentalt.

Nja skulle säga att jag är relativt lång (190cm), nej det är inte mycket man kan ju jämföra med Lukas Högberg (Games atlet) som är 183cm och väger 98 kg. Han har dock rutor och blodådror som vattenslangar. Muskler växer inte så fort som jag ökar i vikt och fett är jag inte så hjälpt av. Jag kan ju lätt väga 100 om det är mycket muskelvikt, men som sagt flöddret kring midjan ger mig inga extra reps

Jag har nästan ökat tio kg sedan bottennoteringen kring 82-83 kg i somras och det är väl lite för snabbt kanske. Jag är starkare men inte riktigt i proportion mot viktökningen. Mitt mål är fyra pass i veckan totalt och får jag till det är jag nöjd, jag blir så förbannat sliten den senaste tiden så jag klarar antagligen inte att höja antalet heller om jag inte sänker nivån på en del pass. Mina pass 15 och 16 är sådana som jag är helt sänkt av i flera dagar efter egentligen, kan hänga ihop med att vi sover sämre igen men det är nog inte hela förklaringen. Adderar jag arbetsbelastningen på jobbet + mina tjänsteresor kanske jag närmar mig iofs. Det är jobbigt att resa i tjänsten, främst mentalt då jag vet att min äldsta inte tycker om det.

Märkligt det där egentligen för det påverkar ju inte din fysik nämnvärt att du vilar några pass en vecka, men jag känner igen mig i tankegångarna över utebliven träning. 
  • Studentpappa

Åre och dottern är tyvärr sjuk, ser ut som föräldrarna får åka en halvdag var imorgon istället. Typiskt att jag lämnade dom breda skidorna hemma, jag funderade på det men boxen var så full..

Jag har längtat efter att åka baksidan igen i många år. Under tre säsonger gjorde jag det flera ggr varje vecka ofta flera ggr om dagen ???? jag såg även fram emot att få åka med mina barn i backarna jag haft så många skidskolebarn i men det verkar få vänta..

• Studentpappa

Åre blev fiasko, båda ungarna sjuka och vi gav upp och åkte hem. Nytt försök i april! Får åka på hemmaplan istället, bra med snö här nu

• Studentpappa

Pass 18

Lunchpass med två kollegor.

10 DL 60kg
    10 boxjumpover
    10 powerclean 60 kg
    10 boxjumpover
    10 ground to overhead 60 kg
    10 boxjumpover

2 varv

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!