Träningsnördar - här samlas vi!
Pass 20 Veckans lunchpass
böj-fram
5x77,5
85x4
92,5x2
100x2x2
frivändning
67,5x3
77,5x2
85x2
90x1
95x1
Pass 20 Veckans lunchpass
böj-fram
5x77,5
85x4
92,5x2
100x2x2
frivändning
67,5x3
77,5x2
85x2
90x1
95x1
16.1 såg bra ut
Var kan jag se det?
Hej träningsnördar!
Jag behöver er hjälp med att reda ut det här med proteinpulver. Vi har Whey-80 hemma och har precis köpt aminosyror (en kollega rekommenderade). Vi köpte EAA, men har läst i efterhand att man helst ska ha B-nånting-aminosyror? Eller?
Vad ska man ha och när ska man ta vad?
Tack!
Min kollega sa att man skulle ta aminosyror innan gymmet, men det stämmer alltså inte?
Är det inte relativt onödigt med kosttillskott om man inte tränar på väldigt hög nivå? Viktigast är väl ändå att äta riktigt?
Jag bakar egna proteinbars och gör smoothie på morgonen(ibland med veganskt ärtprotein) med avokado, grönsaker, frukt, ägg etc. Barsen är till efter träning för att få något relativt omedelbart.
Nu har jag blivit motvilligt avputtad från min höga träningsfrekvens så nu känns det absolut inte som om det behövs mer. Kvarg med hackade nötter är klassisk kvällsmat. Bör man äta preparat? Varför? Hur mycket ska man träna för att det ska löna sig med tillskott?
Jag gör det inte så ofta, men jag roade mig med att summera frukosten imorse.
Polarkaka original (en hel rund) ca 500 kcal, 15 g protein (räknar inte med smör och ost)
mjölk 0,5 l ca 200 kcal, 15 g protein
havrefras ca 100 kcal, 5 g protein
ägg 2 st 140 kcal, 15 g protein
kiwi 35 kcal
Ganska nära 1000 kcal och 50 gram protein, jag är dock inte särskilt mätt och kommer förmodligen äta kvarg innan lunch. Jag väger ca 90 kg och och siktar på 2g protein per kg kroppsvikt så jag har 130 gram kvar att få i mig under dagen. 40-50 g kommer från en burk kvarg, och middag, lunch och kvällsmål efter träningen fyller lätt resten. Jag äter förmodligen 2,5-3 g per kg kroppsvikt.
Jag äter mycket kolhydrater, och mår förmodligen sjukt dåligt (jag vet bara inte om det) om man ska tro foliehattarna. Men när jag äter så här finns inget behov av Whey, under sommaren när jag springer mycket och går ner lite i vikt äter jag mindre och fyller då på med Whey. Bcaa och kreatin äter jag dock ändå.
Har du någon koll på hur mycket kolhydrater du äter? Hälften av mitt energiintag kommer från kolisar under träningsdagar, skulle jag äta sådär mycket fett skulle jag få i mig på tok för mycket energi.
Ja, det är egentligen inga svårigheter. Jag har ungefär samma näringsintag över en dag av allt att döma, fast upplägget är inte riktigt det samma, då vi har ganska proteinsnåla frukostar, dock så slänger jag i mig desto mer på kvällen.
Väger inte riktigt lika mycket heller, 85 kg ungefär.
Lustigt att det kan vara så olika. Mitt energiintag ligger tyngst på kvällen med middag och kvällsmål på sådär 500-700 kcal vardera. Äter ungefär 2200-2300 kcal för energibalans i dagsläget med stillasittande jobb.