Träningsnördar - här samlas vi!
Ja det är ju olika, jag äter gärna en full måltid efter middag, dvs sent på kvällen efter träning.
Jag är lite utav en hobbit, fast utan anlag att bli rund runt magen, haha... det samma gäller väl min tjej och även hennes lillasyrra, de kan verkligen slänga i sig vad som helst utan att det påverkar deras vikt, och då tränar de inte heller extremt mycket, tjejens lillasyrra tränar i princip inget alls och äter kasst, jag tror att hon kan koka snabbmakaroner .
Jag bränner mest energi på kvällen, då det är då jag har möjlighet att mörda mig själv, jag har förvisso en ny rutin där jag springer en runda innan jobbet(och morgonduschen) varje dag, men det finns ju inte direkt några bra spår mitt i Stockholm.
Så det blir som för de allra flesta, att man får tid efter kneget, jag sitter still framför skärmarna större delen av dagen, med lite möten med jämna mellanrum, så energiförbrukningen är ju på botten.
Och på kvällarna alternerar jag med springa(t ex nackareservatet), gärna med bergen ryggan packad med vikter, eller orientering, och så gymmet. Tränade mycket mer på gymmet tidigare, men kände mig för tung, så jag försöker bli lite mer lean nu.
Några gånger i veckan hänger sambon på, så då blir det jag, hon, och barnvagnen med tillhörande unge(skall ut nu, sedan är det både Blåvitt och Spurs), hon är inte överdrivet resultatinriktad bör väl sägas, hon vill mest ha rimlig kondis och behålla sin fasta bakdel utan att för den delen bygga för mycket muskler, eller tappa kurvorna, men ja, ämnesomsättningen i deras familj skulle vara något för Karolinska att studera.
Ha det!
Min kroppsform är mer åt flaggstång då jag är lång och smal. Estimeringen ser ut att hålla, lunchen landade på 950 kcal med reservation för att jag kan ha underskattat storleken en aning så kanske lite mer. Kör hårt!