Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Pratade precis med en annan mamma om denna utmaningen. Och har man fått barn så ska plankan vara mkt bättre än vanliga situps. Är det någon här som vet om det är bra att göra situps efter att man har fått barn? Eller ska man köra på plankan istället?

• Mollly
    Fattig student skrev 2011-07-31 10:48:10 följande:
    Jo, det är en skillnad, smalare midja och fastare framtill. =)

Om du tycker att det går för långsamt, se över kosten.
    Tack. Kosten är ändrad rätt mkt den sista tiden. Det är bara nu när vi var iväg som det blev mkt onyttigt. Annars är kosten bra. Men ska prata med min PT nästa vecka ang kosten.
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-07-31 10:52:46 följande:
    Du har rätt. Många situps ger delade magmuskler. Det gäller även män.

Schnyyyyggt?

Nja...

För 2 veckor sedan fick jag samma information och har slutat tvärt med situps, crunches. Jag har haft turen nog, trots en jäkla massa situps, inte fått delade magmuskler. Nu gör jag aldrig situps utan gör plankan istället på alla olika sätt. Plankan är rolig!
    Jag tror jag hoppar utmaningen och kör plankan istället. Jag vill inte få delade magmuskler
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-07-31 11:01:41 följande:
    Har du testat plankan på balansboll? Jag fullkomligt älskar den. Man känner riktigt i magen.
    Nej det har jag inte testat. Jag har bara gjort vanliga situps på boll, rygglyfft och sen en övning när jag drar bollen in mot magen med hjälp av benen.
  • Mollly

Hej på er.
    Här har det inte blivit träning på två dagar. Fast jag har klyvt och staplat ved i två dagar, så lite träning har jag fått iaf. Men i eftermiddag ska jag köra ett rejält pass tänkte jag.

• Mollly

Suck jag tror jag får ge upp att springa på löpbandet. Jag har fått problem med knäna den sista tiden. Det känns skit surt. Men men får köra på cross trainen iställetSkrattande Man borde bränna lite fett på den också Skrattande

• Mollly

Nu har jag varit och tränat. Riktigt svettigt var det idag. Jag testade att köra på cross trainen istället för att springa. Det kändes helt ok. Kom 4km på 20 min. Jag kommer ju inte ens så långt när jag springer. Men kan man jämföra det med löpningen? är 4km löpning lika mkt som 4km cross training?

• Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-04 17:16:05 följande:
    Vad långt! Jag tycker km-visaren rör sig oändligt sakta på crosstrainern. Kommer definitivt inga 4 km på 20 min.
    ja jag är förvånad att jag kom så långt. För när kört innan på andra crosstrainer, så tycker jag det är gått saktare. Men jag är nöjd iafSkrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!