Inlägg från: Beckaa |Visa alla inlägg
  • Beckaa

Träningsnördar - här samlas vi!

Mörksuggan skrev 2011-12-20 13:58:38 följande:
    Ja hon verkar ju störtskön! jaja...det lär ju märkas om det är en bra eller dålig investering! =)
    Håll oss uppdaterade! När kör du igång?
  • Beckaa
    Mörksuggan skrev 2011-12-21 17:35:47 följande:
     Ska jag göra. Den 20de februari är det start så jag hoppas att amning å sånt har börjat falla på plats då så att man kan lämna över till sambon nån timme eller två med flaska. Har ju inte så mycket redskap hemma...
    Spännande! jag har faktiskt också funderat på att anlita henne. Jag gick upp en del i vikt pga sjukdom och hormonobalans som jag har väldigt svårt att gå ner (läs omöjligt) trots att jag sköter mig exemplariskt. Vore roligt att få ett kvitto på att man gör rätt och det är kroppen det är fel på och inte mitt upplägg.

Igår fick jag till världens bästa ben- och magpass. Jag hade riktigt bra tryck och idag är benen sådär skönt ömma : )
  • Beckaa

Ska bli intressant att se om det blir mer liv i tråden såhär i januari :)

Tessou skrev 2012-01-01 17:06:33 följande:
    Har tar ni era proteindrinkar? Dricker ni ur shakern, blandar ni det med nån mat? Jag ''drack'' mitt soja-proteinpulver imorse och det var vidrigt... blää! Tjockt, äckligt och... nä usch!
    Jag gör såhär:

- frusna bär
    - Typ en dl Kesella 0,1 % fett
    - 1 dl proteinpulver. Jag brukar ta mestadels naturellt utan sötning men lite gran smaksatt också för att få upp sötman om jag är sugen på det.
    - ev några isbitar beroende på mängd bär
    - en skvätt vatten

Allt mixas. Det blir milkshake : ))
  • Beckaa

Haft en lång dag och har nu ramlat ner i soffan. Tveksamt om jag orkar ta mig ur den för att träna, hopprep framför tv'n stod på schemat. Troligen möblerar jag om och flyttar vilodagen som var planerad till torsdag till idag istället... Eller kör dubbla pass imorgon. Den som lever får se, men räknar med att veckans alla inplanerade pass i alla fall blir av :)

• Beckaa
    Beckaa skrev 2012-01-03 18:10:57 följande:
    Haft en lång dag och har nu ramlat ner i soffan. Tveksamt om jag orkar ta mig ur den för att träna, hopprep framför tv'n stod på schemat. Troligen möblerar jag om och flyttar vilodagen som var planerad till torsdag till idag istället... Eller kör dubbla pass imorgon. Den som lever får se, men räknar med att veckans alla inplanerade pass i alla fall blir av :)
    Jag taggade till och hoppade 45 svettiga minuter. status: nöjd och svettig!
  • Beckaa

Själv kör jag någon egen variant av lågkolhydratkost. Jag äter inte pasta, ris och mjukt bröd. Äter däremot hårt tunnbröd med ägg till frukost. Efter träning äter jag också en del kolhydrater, då tillsammans med protein. Dock vräker jag inte på med fett a'la LCHF. Det upplägget funkar för mig!

Idag blev det ett benpass kombinerat med några magövningar. Jag var inte jättetaggad, men glad att jag fick till ett någorlunda pass ändå.

• Beckaa

Jag körde ett överkroppspass idag. Skönt! Imorgon är planerad vilodag, men är sugen på att lägga in ett cardiopass extra. Vi får se.. : )

För ett par månader sedan var vi inne på att lägga upp formbilder.. vad hände med det?

• Beckaa

Idag blev det ett överkroppspass, intensivt och bra tryck! Imorgon måste jag dock köra en morgonträning om jag ska få ihop schemat. Jag tycker att det är svårt att studsa upp på morgonen för att styrketräna, men jag får försöka tagga till innan jag somnar ikväll!

Ska också försöka få till några formbilder en dag när jag har lite mer tid!

• Beckaa

Idag är jag sur. Min sköldkörtel har flippat ut igen. Den har skött sig hyfsat (tror jag) med medicinering ett tag, men nu är värdena dåliga igen:(
    Det lär ju inte direkt underlätta att bli av med mina nya kilon som kommit medan den strulat.

Jaja, ett benpass är avklarat i alla fall så jag har gjort vad jag kunnat idag också.

• Beckaa

Igår blev det oplanerad vila på grund av allmän deppighet. Idag var det nya tag med 60 minuter hopprep, effektiv tid, sjukt effektiv cardio utan att behöva lämna vardagsrummet *tipsar*

Imorgon överkroppspass och söndag cardio igen. Så veckans vilodag blev omplacerad bara...

Ha en skön helg tjejer!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!