Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2016-03-20 19:04:38 följande:

Var på Apoteket och frågade om liniment... Inget!
    Googlade Linnex när jag kom hem och det säljs tydligen på tidigare nämnt apotek. Frustration!!
    Hoppas det är bättre i morgon, jag hoppas kunna träna. Nu kan jag ju knappt gå...

Studentpappa, varför köper ni inte en med ball? Är de väldigt dyra eller?

Intersport o.dyl butiker har olika liniment bl.a. linnex. Ja allt är dyrt för en ideell förening. Vi fokuserar på det mest grundläggande i början, hyra av lokal+stänger+vikter+pullupbar+lyftarplatser har varit prio ett, nu är vi färre medlemmar än vad hyran kostar så nu måste vi marknadsföra oss..

Wallball kostar från 500:- och uppåt och man behöver ju ett gäng, likaså KBs. En billig 24 kg 700-800:- köper man Eleiko det dubbla minst. 10 stänger + 500 kg vikter 77 000:- bara en sån sak. En bra roddmaskin ca 10 000:-. Vi är några st som är rätt generösa och hyfsat välbeställda som köper saker för privata pengar, men man kan ju inte lägga hur mycket som helst själv.

Pass 31 Crossfit Luleå

Push press hitta dagens 5RM (stannade på 70 kg)
    push press varannan minut 3x5 reps 80% av dagens 5RM

OTM i 6min
    jämn minut 30-45 sek handstand hold, fy helvete vad kass jag var på detta. Skittungt verkligen
    udda minut 5-10 sit downs

AMRAP 15 min
    buy in 25 kbsnatch per arm 20 kg
    3 clean
    3 push press
    3 backsquat
    10 TTB
    4 varv + 3 clean

Bra pass och jag var verkligen helt körd ikväll. 
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    AMRAP 15 min
    buy in 25 kbsnatch per arm 20 kg

Utan att släppa stången på tre första övningarna.
    3 clean 60 kg
    3 push press 60 kg
    3 backsquat 60 kg
    10 TTB
    4 varv + 3 clean
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-03-21 21:00:27 följande:

Fanns det inte en Box där du bor eller varför har ni startat eget? Kul projekt hur som helst! Har ni coach? Eller har någon av er tagit lever 1?

Passet låter bra! Jag missade min lunchwod pga trafiken och har varit på boxning ikväll! Länge sen och kul. Är rätt död! Mina lår har fått Linnex och mådde nog bra av lite träning...

Det fanns en som las ner och det var den vi tog över. Men utrustningen försvann allt eftersom dom behövde den. Men det var heller ingen registrerad "crossfit affiliate". Vi har utbildad coach och tyngdlyftningcoach även aktiva tävlande i både cf och tyngdlyftning så kunskap finns. Ja det är roligt med en förening där vi jobbar för medlemmarna och inte vinster styr besluten.

Det stora gymmet i staden ska flytta nu till topplokaler, dom ska också bygga en box. Återstår att se om vi överlever det, fördelen hos oss är: lite folk i gymmet, och bättre kunskap och gemenskap. Så det kan gå, vi behöver typ 35 pers och det är ju inte mycket. Vi saknar kanske 5.

Men wallballs och fler kbs är beställda, så nu är det rodd och cykel som saknas. Men jag är inte så intresserad av rodd så det kommer inte jag jobba så hårt för..
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-03-22 22:33:11 följande:

Hade hoppats på lite glada tillrop för mitt marklyft på 95kg. Jag är superhappy och hoppas på 100 nästa gång!

Haha sorry, grymt jobbat! PB är alltid roligt och en bra motivationskälla. Jag har tappat stinget lite och kör mycket Wod nu bara för att det är enkelt. Så jag får nog inget pb på ett tag. Men vi kan göra en deal att när du tar 100 måste jag skärpa mig och fixa ett pb?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-03-23 11:09:46 följande:

Tack det är en deal!!

Vi har alltid en teknisk del innan metcon. Gör inte ni det?

Jag tror jag klarar 100 rätt snart, 95 var nog inte helt mitt max men jag hade hållit på ett bra tag... Färre lyft nästa gång så kommer jag fortare upp i kilo... Så bara att förbereda sig!!

Jo det har vi men det räcker inte riktigt till för mig inte i de "stora" iaf. Mitt pb i böj har jag efter när jag gjorde en sex veckors toppning med böj 3 ggr per vecka. I mark drog jag 170 för kanske 6 år sedan och för att komma dit skulle jag förmodligen behöva göra en liknande satsning som i böj. Men jag tror jag har goda chanser att göra pb i Overheadsquat alt clean&jerk eller Push press så jag siktar på det
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-03-23 16:59:47 följande:

Det är väl så när man börjar bli bra... Då ska det lite mer till för få pb!

Ja vi kan väl låtsas att det är så iaf, jag kan iofs satsa på DU gör jag tio är det pb.. Pinsamt dåligt

Vi har iaf bestämt idag att sikta mot en amatör - tävling vintern 2017 i lag. 4 pers bestod lagen av i år 2 killar 2 tjejer. Om vi inte är helt värdelösa så ska vi köra minst en på sommaren också. Ska se om vi hittar tjejerna bara.

Så jag kommer bli tvingad att träna på det jag idag undviker, gå på händer, DU, och muscleup. MK-open i Falun är kanske ett långsiktigt mål 2018, det skulle vara roligt.
  • Studentpappa

Pass 33

Otroligt omotiverad idag, började möblera om i gymmet och skruvade ihop en boxjump-låda innan jag tvingade mig att börja lyfta.

Clean&split jerk gick mot PB och tog det eventuellt jag minns inte, 90 kg gick vägen, 95 kg bommade jag stöten på. Hade jag klarat 95 har det definitivt varit pb.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-03-25 22:47:45 följande:
    Låter ju som om du jobbat på bra!!

Jag är på resa och har vilat ett par dagar, i morgon tänkte jag en joggingtur!

Sen ser jag fram till 16.5 i veckan....
    Usch och fy, den ser fruktansvärd ut! Misstänker att en spyhink seriöst krävs
  • Studentpappa

Pass 34

16.5 var verkligen vidrig. Rx+ @45 kg då vi inte har mindre vikter än 2,5kg egentligen 43 kg. 27 min tog det, inte bra någonstans men den är gjord nu.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!