Träningsnördar - här samlas vi!
Pass 35 5km första för året, å herregud var tungt. 5:56min/km
Pass 35 5km första för året, å herregud var tungt. 5:56min/km
Pass 36 lunchpass
6x6x60 frontböj, strikt och med fokus på teknik. Jag har en förmåga att slappna av i botten och tappa formen.
30 Ttb
70m sled-pull
Detta gick ju inte som jag tänkt mig! Efter en incident i slalombacken, som kunnat blivit mycket värre, så är jag nu sjukskriven för andra veckan. Det går framåt, men inte så fort som jag önskar att det skulle.
Pass 37 Förskjuten arbetsdag idag så jag tränade på morgonen.
6x6x90kg marklyft
WOD 10 min AMRAP
10 wallballs 10kg
10 enhandssnatch kb 24 kg (2x5)
4x12m sledpush + 20 kg (vet inte vad släden väger men det bränner sjukt bra)
3 varv prick.
Tolkade dig inte så heller, jag menade bara att slalomen är värd de riskerna. Dessutom är jag glad över att det var mitt misstag och inte nån annans. Det är faktiskt inte konstigt om många skadar sig när de åker slalom, vissa åker helt utan omdöme och gör det ena knasigare än det andra.
Jag såg en film på en liten kille som tappade kontrollen och som skenade iväg nerför backen. Som tur var så hann pappan ifatt honom och lyckades få pojken att trilla. Dock blev jag bestört när jag hörde vad pappan sa, han ville visa pojken att han inte klarade av den branta backen som han tjatade om att få åka.
Åh fy! Tur att det gick bra! Fast jämförbart med filmen hade varit att du tog upp denna grupp i typ Väggen bara för att bevisa för dem att de inte klarar av branta backar. Det var omdömet hos pappan som jag reagerade mest på...och den dåligt sittande hjälmen. Den hade inte gjort stor nytta om lillkillen slagit i pannan i fallet.
Y
32. Idag körde jag en kortversjon själv på väg till hämtning på dagis.
Sprang till gymmet(max 5 min). 55 kcal row
Dead lift prog:
5*40kg
3*50
2*60
1*65
1*75
1*80
1*85
1*90
1*95
1*100
Så nu Studentpappa är det dags för ett PR för dig!
Avslutade med chin-ups och sprang till dagis.. 30 min totalt
Pass 38
Tog med dottern imorse och skulle köra, hade glömt att det var tyngdlyftning idag. Så jag halkade in på en timme teknik istället för mitt tänkta pass.
Men jag avslutade med några snabba oh-squat och jag fixade mitt pb på 70 kg. Ganska fegt val då jag inte kört det på länge och i stort sett aldrig kör tungt men men det satt iaf
Får jag bara till rörligheten i bröstryggen finns det bra potential att öka mitt pers rejält. Jag låser ut som en sopa och tar den största vikten med axlarna.
Grattis då! Jag ska klämma till med minst 5 kg till om en vecka eller två. Har du bälte när du lyfter tungt?
Jag hade inte det igår, kändes bra ändå. Tror inte det var mitt max.