Träningsnördar - här samlas vi!
V=vältränad, E=Elit
V=vältränad, E=Elit
Mycket konstigt och knasigt får man vara med om i slalombackarna. Det är ett under att det inte sker fler olyckor i alla fall!
Idag har jag hittat bra stretchövningar på nätet och aj så stel jag är i höfterna. De musklerna har dragit åt sig ordentligt, men efter en ordentlig stretch så känns det mycket bättre. Hopp om livet!
Förra gången jag var sjukskriven för detta, så var jag väldigt otränad hela jag. Nu känns det väldigt konstigt, för jag är stark och svag på samma gång. Jag testade även att träna idag och i de flesta övningar är jag stark som vanligt, medan andra inte funkar alls.
Jag väger 63 så börjar komma in i V i alla fall!
Men jag är nog inte balanserat stark, jag har inte jobbat nog med OHS eller snatch etc så över huvudet med behov av balans är jag riktigt dålig.
Bälte. Ska jag i så fall köpa ett läderbälte? rädd att det ska skava och ev vara för brett. Men jag är iofs en reslig kvinna, med 180 i fotlästen.
Jag använder inte bälte. Jag upplever att man blir starkare med men jag vill att min bålstyrka ska hänga med i utvecklingen.
Har börjat med konventionella marklyft nu, förresten! Det suger att minska vikten, men nu jobbar jag enbart på teknik. Känner dock att jag har potential att snabbt bli starkare än i sumomark, jag har betydligt lättare för tekniken.
Kalla det vad du vill, jag kallar det väl snarare mansplaining att gå in med en förklaring ("mycket lättare att dra tyngre") till mitt lyft, i synnerhet som jag också skrivit att jag känner att jag med lätthet kommer gå om mitt max i sumon.
Jag tekniktränar. Då måste man sänka vikten, och det suger varenda gång, men det gör en både bättre och starkare.
Mina ben och armar är nog helt normalt långa i förhållande till mina 179 cm.