Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2016-06-01 23:50:57 följande:

69.

Gjorde ming första tjej idag; Helen.

Fetkul! 

3 rounds for time

400m löpning

21 KBS 16 kg

12 pull-ups (ring rows)

tid 9,40

Så var det push press

5-5-5-5-5

20-32 kg. Här får jag allt träna lite. 40 kg borde man ju klara tycker jag...

Springer ni på löpband eller ute? Vi har en slinga uppmärkt ute som vi kör. Över en parkering, ner för en brant slänt och sen ut på en cykelbana en bit och sen tillbaka. Inte optimalt för en bra tid på 400 m men det funkar

Jag skulle köra grace men nu men ryggen får det vara. Har tid hos sjukgymnasten först 13/6 han var utomlands. Jag lägger OL-LYFT på hyllan tills dess och kör typ bänk, bänkrodd, hspu borde funka. Lutar åt vi köper en assualt bike nu till föreningen iaf, sen är minst en rodd på ingång. Jag har ett rum på ca 20 m2 som vi inte använder i en garagedel på huset, är grymt sugen på ett hemgym...
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-02 12:25:49 följande:

Vi springer ett varv runt kvarteret. Ska vara 400m men är osäker på hur exakt. Men spelar eg inte någon roll när man bara tävlar mot sig själv.... Det är lite upp och lite ned.

Nej så är det ju, det är bara när man jämför sina benchmarks mot andra det blir knepigt. Jag sprang ju mitt coopers test ute kuperat, och andra gjorde sitt på bana eller löpband. Lite sämre resultat får man ju då
  • Studentpappa

Bygget av hemgym börjar bli allvar, tömde rummet igår och har tagit in offerter på vikter och stång. Hittat lämpliga dämpmattor och ska köpa dessa till lyftarflak. Ska lägga heltäckningsmatta I halva rummet, det blir ett kombinerat lekrum/träning, dottern vill ha gympamöjligheter så det blir väl att köpa 5-10 kvm brottarmattor 20-30mm också så blir det mjukt och bra. Sen några ringar och kanske sätta klättergrepp på en vägg, så borde dom kunna roa sig ett tag.

• Studentpappa

Ungefär som min kropp då, tror den faller sönder.. Så illa kanske det inte är men jag är inte på topp iaf. Hoppas sjukgymnasten har några bra idéer.

Men bygget går framåt, har satt skivor och snart målat klart väggarna, tak och nytt golv kvar. Skivstång och vikter är beställda, samt att jag hittat gummigolv till lyftarflak och mjukt golv till lekytan. Ska montera chinsräcke på väggen utanför då takhöjden är för låg. Nu ska jag på anställningsintervju

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-12 00:06:09 följande:

Fredag var jag på ett Crosstraining pass men med en crossfit tränare. Det var pistols, Wall balls, ting dips, front squats etc.

Idag har jag haft så ont i låren att det är ett komplett skämt....

Skönt! Idag gör jag comeback igen, ska till sjukgymnasten imorgon. Men jag får ta det väldigt lugnt som det känns. Till veckan kommer min skivstång, vikter och gummigolv. Sen ska jag beställa kbs och ringar Kul med eget gym!

Jag ska byta jobb också så jag har ångest för att säga upp mig till veckan. Det är ju inte ett roligt samtal..
  • Studentpappa

Pass 61

Tog det rätt lugnt viktmässigt, än så länge känns det helt ok.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-14 20:28:17 följande:

Himla kul med eget gym....

Oklart om du var ironisk eller inte men jag tycker det blir toppen

Jag har inga problem med att vara själv bara jag får lättare access till träningen. Beställde tjocka pusselmattor idag, ska skicka efter kbs och ringar bara jag får tummen ur. Yngsta är sjuk och största har sommarlov så jag har fullt upp på dagarna. Stången och vikterna borde ha kommit, firman verkar inte vara den snabbaste med leveranserna. Skulle kommit i fredags först...
  • Studentpappa

Pass 62

Ca 40 min i prattempo, utan alla moderniteter så ingen koll på hur långt.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-14 21:30:58 följande:

Absolut inte ironisk.... :)

Jeg hade gärna haft ett hemgym med en romaskin och lite vikter.

Var så många..... Så jag var osäker

Jag spanar efter roddmaskin begagnad och det finns många men på för långt avstånd. Men innan vintern borde det dyka upp en. Att köpa en ny blir dyrt och det börjar dra iväg ganska rejält redan. Behöver ju inte en concept 2 hemma direkt men ändå. Bara stång och vikter, kbs och golv kostar en bit över 10 000:- sen renoveringen på det, så jag tänkte lugna mig lite.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-06-19 20:02:33 följande:

Jag har en skivstång och vikter upp till 100 kg i mitt sovrum. Klarar mig rätt bra men skulle behöva en ställning.

Jag byggde ett rack av 45x70, inte den snyggaste att ha inne kanske, men billigt. Limmade och skruvade ihop två st som "ben" snekapade den yttre som är lite kortare 30 grader där jag lägger stången. När ångesten har lagt sig över hur mycket pengar detta hemgym har kostat kanske jag köper ett riktigt rack...

Får väl måla detta så ser det bättre ut så länge iaf.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!