Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2016-06-19 19:40:04 följande:

Jag önskar jag hade plats för ett riktigt gym. Jag har en skivstång, men den är bara 20 kilo som tyngst. Fast tyngre grejer vill jag inte ha i mitt sovrum.

Spännande med nytt jobb! Det är bara att ta tjuren vid hornen och ta det jobbiga samtalet, hoppas det går bra!

Ja det här blir skitbra, la golv ikväll och ska förhoppningsvis dit med lister imorgon. Sen kan jag återkomma med en bild på hur det slutade, har 25 mm pusselmatta att hämta på posten 4 kvm, tänkt till lek och stretching och att ha under ringarna. Dottern har tappat taget tidigare och ramlat i golvet på gymnastiken så det kan behövas. Sen kommer kbs och ringar i veckan, stången och vikterna fick jag efter lite strul i fredags schenker tappade bort stången..

Sen köpte jag dämpmattor 4,5 kvm att lyfta på och ett pullupräcke ute på väggen byggde jag själv. Fult som fan tydligen enligt sambon. Grönt tryckvirke är väl fint?! Jag förstår inte..

Hur mår kroppen, går det åt rätt håll igen?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-06-21 11:30:43 följande:

Grönt är skönt! ...eller inte!

Pusselmattor för lek...har du köpt barnvarianten med bokstäver eller djur i olika färger då eller?

Kroppen är mycket bättre. Jag har semester denna veckan, men är inte längre sjukskriven. Det blir lagom att jobba en vecka heltid innan det blir dags för ytterligare några veckors semester.

Vi har sådana med siffror också men dom håller ju inget. Det här är 4 st 1x1m och 25mm för kampsport, finns på nordicfighter.se, jag vill också kunna använda dom till träning Idag har vi lekt i rummet hela dagen, det blev snabbt fullt med leksaker...

Vad skönt att höra! Det är tråkigt att ha ont, skönt med semester antar jag
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-21 20:49:46 följande:

Blir det några bilder på hemgymmet? Vill gärna bli inspirerad...

Lugna sig nu, målade taklisten och städade ur på förmiddagen idag. Ställde iordning med mattor och grejer under dagen och väntar fortfarande på kbs och ringar som borde ha kommit, men Schenker suger i vanlig ordning elefantpung och är sega som tusan. Ska du köpa kbs så säljer kettlebellshop.se (borde finnas .no också) competition kbs till grymma priser och kvalitén är super, jag har inte hittat billigare någon annanstans och över 500:- är frakten fri, nackdelen är ju deras fraktalternativ som är sega men det kommer fram så småningom. Det är en gräns för frakt på 20 kg som avgör om det går till vanligt ombud eller ej, tror det är vad som ställer till det. Jag köpte en 24 kg nu.
  • Studentpappa

Pass 63

Premiär hemma, gick sjukt bra och detta kommer bli grymt.

15 strikta pullups 5x3
    15 strikta pressar 50 kg 5x3, takhöjden är för låg så jag står på knä men det gick bra det också.
    15 Strikta HSPU, fixar inte riktigt så många strikta så jag kippade lite 5x3
    20 strikta TTB det gick ca 12 sen var det väldigt svårt att få tårna till stången, gjorde då så långt det gick

Skulle varit Ringdips och lite mer ringövningar men jag har inte fått dem ännu. Ska ordna en bild eller två, hoppas ryggen håller nu och att förkylningen jag dragits med gått över. 

• Studentpappa

Det var tidigare en vedbod rummet är 5,7x3,5 m, det finns golvvärme men den är aldrig igångsatt så jag måste lufta slingan innan den går att använda. Pullupräcket sitter på väggen utanför dörren, racket ska målas någon dag, det fungerar över förväntan och är riktigt stumt. Hittar jag bara en rodd är jag nöjd
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-21 22:28:43 följande:

S å fint det blir! En spegel kanske? Eller vill du inte ha det?

Hej, nej det är nästan det jag gillar mest med Crossfit, inga speglar Jag ska kapa till en skiva att ha framför fönstret när jag kör vändningar etc. så inte stången studsar in i rutan om jag bommar..
    Margaux skrev 2016-06-21 22:33:41 följande:

Får du frugan att börja träna då Studentpappa? 
    Hemma hos oss är det nästan infekterat min träningsiver mot hans inte så ivriga engagemang.. Men han jobbar också mycket mer så jag fattar ju att det inte är så lätt! Jag brukar i alla fall ta baren och gå på Sats på lördag morgon så han kan gå ut och springa. Så får han en dag iaf. Så kan man ju bara hoppas att han tar sig tid till att gå och simma eller liknande i veckan. Jag har hittat balans på 4 dagar i veckan. Hinner inte mer än det just nu... 
    Tråkigt att inte kunna komma hem och berätta om framgångar etc för han blir nästan bara sur. Funderar på att anmäla oss till ett lopp trots att jag inte är så intresserad av löpning men för att göra något tillsammans. 10 km orkar jag väl i alla fall...

Nej det tror jag inte, jag har inga förhoppningar att hon ska träna kvar. Det var liksom många år och lika många försök sedan jag slutade ha det, eller nu ljuger jag lite. Hon gick en Yogakurs i våras och ska gå igen i höst så det kanske hon fortsätter med. Så vill hon köra egna yogapass passar ju det kalas, jag är mer inriktad på att prägla barnen nu så att det blir självklart med träning för dem under uppväxten.

Hon påstår att hon vill gå på spinning men jag förstår liksom inte vad som hindrar henne..
  • Studentpappa

Nu har jag ringt och bråkat på Schenker så nu är paketet funnet, så idag kan jag sätta upp ringarna i taket

• Studentpappa

Pass 64 hemma igen

Warmup

3 varv

-10+10 stående rotation (KB runt kroppen) 16 kg

-10+10 KB snatch (en sida i taget) 16 kg

-10+10 1 leg DL (en sida i taget) 16 kg

A. Skin the cat

10 tunga reps i 5-10 set totalt

B

B.1 Strikta pullups 15 reps totalt

B.2 Press 15 reps totalt, strikta på knä @50 kg

C. OLY

Jobba upp till dagens tyngsta (Touch n Go)

Power clean + Push jerk inom 6 tunga set.

Därefter 20 reps for time på 70% av dagens tyngsta

90 kg powerclean stannade jag på har inte fått några 2,5kg vikter än + 10 kg som lägst blir tuffa höjningar nära max.

skippade jerk för lågt i tak, måste lösa det på något vis. 20x60kg 2-3 min tog inte tid.

D. Back squat @90 kg

15 reps @10RM (från testveckan)

Ackumulera 15 reps totalt. När du klarat 15 reps i 2 set höjer du vikten till nästa vecka.

ALDRIG till failure! Stanna med 1-2 tekniska reps kvar i tanken varje set. Tänk mer ?practice? snarare än ?workout? i detta moment också.

E. DL

3×3 @82% (samma vikt som måndag) @110kg

• Studentpappa

Fattar inte varför det alltid blir radbrytningar från mobilen, fl måste vara byggd på en skitplattform.

• Studentpappa

Pass 65

Smalbänk med fötterna på bänken 5x5@70kg

Ringdips 5x5

Glad midsommar!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!