Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 66 Skönt med nykter midsommar

Warmup
    10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 reps per sida:
    (submaximala vikter men lite svettigt)
    KB snatch @ 16kg

A. Back lever progression alt Handstand progression 10 min
    Välj den övning som du vill fokusera på. 

hoppade denna

B. ?Greasing the groove?
    Välj en vikt som du klarar av att utföra 4-6 perfekta reps med i vardera övning. Ackumulera 15 reps totalt. När du klarat 15 reps i 2 set höjer du vikten till nästa vecka.
    ALDRIG till failure! Stanna med 1-2 tekniska reps kvar i tanken varje set. Tänk mer ?practice? snarare än ?workout? i detta moment. Målet är att bli grymt starka i press och drag, och då måste vi också göra det varje dag. Du väljer själv om du vill köra press med stång eller KB (och en sida i taget). Men håll dig till samma variant så gott det går.

B.1 Strikta pullups 15 reps totalt 3x5
    B.2 Press 15 reps totalt 5x3@50 kg på knä

C. HSPU (strikta) 3,3,3,3,3+ reps
    Använd dig av inställning för ditt 5RM under testveckan.
    Håll dig till 3 reps första fyra seten och maxa ut i sista setet. När du klarar 8 reps i sista setet höjer du vikten till nästa vecka.

D. OLY
    10×1 reps
    D.1 Snatch 
    Ställde mig på gräsmattan på en träskiva men det gick inte så bra att få till 
    Snatch ändå, jag är dålig på det på ett riktigt podium.
    D.2 C&J
    Detta fungerade dock helt ok, jag ska köpa en stummare skiva och fixa
    gummimattor att ha på gräset så går det nog ännu bättre.
    2x40, 2x50, 2x60, 2x70, 2x80
    Sträva efter att höja vikten i samtliga set och avsluta med dagens tyngsta lyft med bra teknik. Ej till failure och skulle du missa ett tungt lyft räknar du ändå in det i de 10 repsen.
    Sänk dock och avsluta med minst 2 bra lyft i följd OM du skulle gå till failure i sista repsen.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 67

30 min amrap

5 wallballs

10 powerclean 60 kg

15 burpees över stången

20 frontböj 60 kg

25 kb fullsving 24 kg

400 m run

1 varv och till 17 frontböj. Helt knäckt efteråt, konditionen är inte där den borde.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-26 21:18:23 följande:

Den ska jag prova!

Det var inga tjejer med, men 40 kg är nog vikten som tjej. Han som "vann" idag körde på 80 kg jävla gris
  • Studentpappa
    Studentpappa skrev 2016-06-26 12:37:23 följande:

Pass 67

30 min amrap

5 wallballs--> wallclimbs

10 powerclean 60 kg

15 burpees över stången

20 frontböj 60 kg

25 kb fullsving 24 kg

30 wallballs

400 m run

1 varv och till 17 frontböj. Helt knäckt efteråt, konditionen är inte där den borde.

Ser att jag skrivit fel, wallball var wallclimb korrigerade i listan ovan.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-26 22:34:13 följande:

Tror näppe jag klarar 20 frontböj med 40 kg.... I alla fall inte mer än ett varv.. Mitt max är 55 för en rep. Så skulle gissa att 30 är bättre skala. Samma på power clean. 40 är lite för mycket... Kanske till hösten. Jobbar mycket med överkroppsstyrka nu. strict press, balansövingar med kettlebell som jag inte vet vad det heter.... clean and jerk etc. 

Nej det väljer du ju själv såklart
  • Studentpappa

Pass 68

Front lever progression, sjukt tungt och svårt.

Strikta pullups 15 st 3x5

Strikta pressar 5x3 @50 kg

7 set 3 Powersnatch + 3 oh-squat utan att släppa stången @40 kg

Det var böj + mark också men det får vänta tills imorgon bitti, onödigt att utmana ryggen för hårt.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-06-27 22:04:36 följande:

Det blev fart på dig med hemgym Studentpappa!

Jag har varit på Crosstraining idag. Missade Wod på dagen då min dotter blev sjuk.

Bra pass hur som helst! 

Ja det och bra i ryggen plus att jag är ledig, borgar ju för att det blir mycket träning. Men seriöst det är grymt, jag tjänar typ en timme på varje pass att slippa åka till gymmet. Sen att jag har en färdig programmering underlättar ju, dottern är helt såld på att träna nu, tjatar varje dag.

Fixade tjockt gummi från ett transportband idag att ha på gräsmattan att släppa på, det fungerade bra. Ska fixa en bättre platta bara.
  • Studentpappa

Blev ingen träning utan lite semester i några dagar i sthlm. En reflektion efter att ha varit på konsert igår är att många betydligt äldre än mig (jag är 34) är sjukligt fixerade vid mobilen. Det var mer selfies och groupies än att lyssna på konserten, eller det märkligaste av allt knäppa kort på storbildsskärmen när den filmade artisten. Det var det mest efterblivna jag sett, då kan dom ju knäppa kort hemma på tvn med mycket bättre upplösning lika gärna.

Jag är glad att jag inte använder instagram och då klarar mig utan mobilen i några timmar under en konsert.

• Studentpappa

Pass 69

Stekte tre ägg direkt efter vi packat ur bilen hem från Sthlm och sen körde jag en 30 min AMRAP. Inte den piggaste kroppen efter bilresa och några pilsner igår men det gick skapligt.

20 böj @60kg
    20 bänkpress @ 60kg
    20 kbsnatch @24kg
    10 pullups
    10 TTB
    400 m run

2 varv och 5 böj, delade alla delar i 5:or.

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-06-30 20:40:23 följande:
    Haha! Jag som gillar foto har också svårt att förstå detta eviga fotande och dåliga bilder som delas åt höger och vänster. Fast jag får nog erkänna att jag nog kollat mobilen nån gång under de timmarna.
    Ja och att man måste ju givetvis ta 74 st selfies med samma jävla duckface så man kanske ser bra ut på någon. Jag vet att jag är en grinig bakåtsträvare men vafan, det sägs ju att det är kört för ungdomarna när fler söker paradise hotel än lärarhögskolan men det verkar inte vara bättre ställt hos 70-talisterna heller..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!