Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-08-07 16:46:19 följande:
    Jag ska strax iväg för träning, men känner att jag behöver en och annan spark, är så väldigt omotiverad för träning, har varit lat hela dagen. Om någon av er kunde tänkas kicka iväg mig, vore jag tacksam Glad
    SPAAAAARKSkrattande
    Jag har precis kommit hem från träningen. RIKTIGT gött att träna. se så iväg med dig nuFlört
  • Mollly
    ETSS skrev 2011-08-07 17:04:46 följande:
    Ja jag ska om några minuter. Tack för motivationen Glad Vad har du kört?
    jag körde överkroppen idag.  Skulle kört benen egentligen, men det insåg jag inte förens jag hade tränat klart. haha
  • Mollly
    godisgrisen skrev 2011-08-07 19:15:38 följande:
    haha, shit happens
    ja träningen gick inte alls lika bra som den brukar göra när jag tränade sist. Så jag tänkte att jag ska kämpa på lite extra idag. Och det gick mkt bättre.
  • Mollly

När jag började köra på detta styrkepass och körde bänkpress, så låg jag på en bänk och hade fria vikter och lyfte. Men nu när jag kom upp i lite för mkt vikter, så kändes det inte alls säkert. Med tanke på att jag var tvungen att lägga ner stången på magen när jag var klar. 20kg på magen var lite segt. Så jag flyttade mig till en annan bänk där stången ligger i små hakar eller vad man ska säga. Där får man ju lyfta på så mkt vikt man vill ha, men stången i sig väger ju en del. Men hur mkt? Det har inte varit någon på gymmet när jag varit där, så har inte kunnat fråga någon. Finns det någon standard mått på dessa stångar? hmm föresten, heter det stångar? haha

• Mollly
    Primrose skrev 2011-08-07 19:45:17 följande:
    Jag har för mig att de väger 20 kilo - med det kan ju variera.

Du kan ju alltid be någon, kunnig, gympersonal att "spotta" dig. Det ingick i alla fall i min utbildning att kunna göra det. Om det är någon som kör riktigt tungt kan två "spottare" vara bra.
    ETSS skrev 2011-08-07 15:35:46 följande:
    Jag har också kramp i benen och har börjat få blåmärken. Jag äter kolhydrater, protein, frukt och grönt, fett och socker och kan inte förstå vad det beror på? Speciellt efter träning och på nätterna har jag ordentliga benkramper. Vet du något som jag kan göra?
    Ingen aning om varför du får det. När det gällde mig själv så förstod jag att det måste ha skett någon obalans i samband med kostomläggningen. Det kan ha handlat om balansen mellan kalcium, magnesium och c-vitamin. Men detta var något jag googlade mig till. Inget jag är utbildad i. Jag orkade inte hålla på och luska ut vilken balans jag skulle ha när jag var på LCHF. Så fort jag slutade med dieten så slapp jag de hemska kramperna och de långvariga och stora blåmärkena. Jag har dock läggning för kramp (får det lätt vid snabba tempraturskillnader som varm luft och kallt vatten och hade gravidkramper i benen). Men det har aldrig varit som under LCHF förut (värre än gravidkramperna!).Att bygga muskler, i alla fall när det gäller de flesta tjejer, innebär inte att man blir "stor".  När jag tränade som mest och tyngst) styrka var jag också som smalast och nättast, och det gällde även några kompisar. Sedan finns det ju tjejer som bulkar upp ganska lätt, men de flesta måste ta något "medel" för att uppnå sådana resultat.
    ah ok. väger den 20kg, så har jag visst lyfft 30kg. haha inte orimligt, bara roligt ifall det vore så. "Spotta"?Skrattande
  • Mollly
    ETSS skrev 2011-08-07 20:51:28 följande:
    Jag går på löpbandet på 8.9, ökar jag måste jag börja springa och det pallar inte mina benhinnor tyvärr. Men jag kan köra lite längre tid än vad jag gör kanske Glad
    Kanske något tyngre vikter är bättre, längtar efter att börja med fria vikter i alla fall.
    Tack Glad
    shit kan du gå så snabbt? jag kan knappt gå i hastigheten 7. haha
  • Mollly
    ETSS skrev 2011-08-08 07:57:00 följande:
    Jo jag går fort som fan då jag går, halvspringer är väl närmare sanningen, tar långa kliv och ibland tror jag att jag ska välta bandet då jag ångar på Glad
    Tänkte väl det. Jag springer på rätt bra vid 8. Fast jag har rätt korta ben, så jag kan inte ta så långa klivSkrattande
  • Mollly

Här har vi städat hela jäkla dagen. Vi har fått in massor med mjölbaggar, så vi var tvugna att städa över allt nu och fixa inför saneringen som ska ske på Fredag. Suck..

Jag ska snart dra iväg och träna, vilket känns behövligt. Idag blir det benen som ska få känna på det.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!