Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2012-01-02 19:11:20 följande:
    TUR man har valt en så bra drog

Imorgon funderar jag på att pröva Core Bosu på Friskis. Ngn som har testat? Bör man kör alite på

Lite småsega ben här, konstigt va? sprang sammanlagt 50km förra veckan + 1 skvistång& 1 styrkepass óch 1 spininng pulspass *känner mig galen* Och idag 13 km långsamm löpning. Latat mig dock. Är ju sjukskriven, och nu sover jag.. somnade runt 22:30 igår och sov till 11 idag!! Med en paus där sonen väckte mig vid 3 somnade snabbt om och sen när han var arg pga att han inte fick rätt kläder, eller omd et var att dom skulle på på rätt ställe. Ja ni vet, han är 3.

Nåväl, ngn som har prövat? en timme coreträning känns intensivt.. Väljer mellan det och skivstångintervall.
    Vilket tog du - Core eller skivstång? Jag skulle nog aldrig orka 1 timme core... 30 minuter är mer än nog!
    Beckaa skrev 2012-01-01 19:39:17 följande:
    Ska bli intressant att se om det blir mer liv i tråden såhär i januari :)Jag gör såhär:

- frusna bär
    - Typ en dl Kesella 0,1 % fett
    - 1 dl proteinpulver. Jag brukar ta mestadels naturellt utan sötning men lite gran smaksatt också för att få upp sötman om jag är sugen på det.
    - ev några isbitar beroende på mängd bär
    - en skvätt vatten

Allt mixas. Det blir milkshake : ))
    Okej, ja om jag blandar med frysta bär kanske det går ner - kesella kan jag inte äta, tyvärr... För det var verkligen vidrigt att dricka med endast vatten... Kräks Men mitt andra (Carnivor, köttprotein) är jättegott! Smakar choklad. Eftersmaken är väl lite annorlunda, men man får väl tugga tuggummi eller liknande...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-01-03 15:47:00 följande:
    HAdde kollat helt fel på schemat. Löpträning igår idet fina vädret idag blir det skivst.. Coren var igår! Ska testa en gång sen men visst låter det maffigt med en hel timme core?
    Ja, 1 timme känns väldigt länge... kommer man ens kunna röra sig efteråt?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    godisgrisen skrev 2012-01-05 15:20:16 följande:

Sjuk träningsvärk i dag, blir ingen träning men förhoppningsvis kan jag peppa mig till en kvällspromenad ialla fall.

Har haft en dålig matdag idag, ätit fel saker och "råkade" hitta gömman med överbliven nyårschoklad, men från den ljusa sidan så finns numer ingen choklad kvar att bli frestad av

Har beställt Fredrik Pauluns nya LCHQ bok, ska försöka mig på att äta kolhydratreducerat igen, min mage mår så mycket bättre på LCHF, men känner mig lite seg i kroppen samt att det inte känns riktigt ok att ösa på med så mycket smör och grädde.......LCHQ känns som en mycket bra kompromiss, lågt med kolhydrater, men ändå inte lika extremt som strikt LCHF utan lite mera tillåtet med frukt, någon potatis och rotfrukter. Hoppas och tror att det ska passa mig och min IBS  mage perfekt

Tänkte precis fråga här om någon testat LCHQ.... Jag ska kolla om den finns på biblioteket, brukar aldrig låna böcker men tänkte göra det nu - är den bra köper jag den!

Jag mår också dåligt av socker, jag äter inge sötsaker alls. Det enda socker jag får i mig är det som finns i frukt och så har jag honung i mitt te. Jag ska försöka låta bli makaroner/pasta helt, det mår jag också illa av konstigt nog....

Du får berätta vad du tycker om boken sen!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    godisgrisen skrev 2012-01-06 10:20:53 följande:
    Jag tänkte också låna den på bibblan, men dom verkar inte ha den (här där jag bor iaf) så jag klickade hem den på Adlibris för 169:-. Den kommer nog i början på nästa vecka (snål så jag tar gratisfrakten som tar några dagar extra)

Ska läsa, prova och utvärdera lovar

Min promenad igår blev inte av, hade så mycket energi i kroppen efter chokladen så jag sprang istället! Orkade inte runt hela rundan, utan fick gå sista biten men är ändå nöjd då det är första gången jag springer sen jul plus att det nu är snö/is på vägarna och det är liiite tyngre att sprina i (med broddar)
    Vet inte om mitt bibliotek har det heller, men ska fråga om de kan beställa hem den isåfall.
    ELIAS 090326
  • Tessou

Igår var sambons ena syster här på besök, och hon sa att det syns helt klart att jag tränar! Gissa om jag blev glad.. ha ha! Jag har själv tyckt att jag ser större ut, men tänkte att det säkert är önsketänkande!

Det var hon som drog med med för lite drygt 1 år sedan, så det är väl henne jag ska tacka över att ha kommit igång?!

Eftersom det var jag som tog upp det där med bilder, så är det väl inte mer än rätt att jag lägger upp först? Ber om ursäkt för ''nakenbilder'' och dålig kvalité, särskilt den sista. Men det är bara den man ser lite mer ''helkropp.''

De 3 översta är från 1 Januari 2011 och de 3 nedersta från1 Januari 2012.

Är det någon skillnad tycker ni??
    Kanske svårt att avgöra eftersom jag faktiskt hade kläder på mig 2011...

ELIAS 090326
  • Tessou
    Chokladpinglan skrev 2012-01-07 23:26:41 följande:
    Jag såg oxå på gladiatorerna och vart bara ännu mer taggad för att träna mer och hårdare/tuffare. Jag ska träna på gymmet imorgon plus att jag ska mäta armarna och skriva upp så man ser själv om de ökar i muskler. Nån mer som har mätt sina kroppsdelar och märkt skillnad?? Hur lång tid satte ni ert mål, ett år i taget?
    Jag mätte 1 Januari 2011 och även 31 December 2011
    Har ökat på bra (tror jag???):

Vikt + 3,4 kg

Överarm/triceps = 1,5 cm större

Midja = 2 cm bredare

Höft = 9,5 cm bredare

Mitten av låret = 7 cm bredare
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-01-08 13:42:34 följande:
    Jäklar bruden! Snygg kropp!!
    Ha ha, tack för det!

Dock saknar jag rumpa helt - trots att den blivit lite större än den var förut, hur nu det går ihop...? Och rutorna på magen är ett minne blott.. ska försöka få till några till utlandsresan i Maj...

Skulle också vilja äta gröt till frukost, det är mer mättande än den soyghurt (yoghurt gjort på soja) jag äter... Finns det någon som INTE innehåller havregryn och råg...? Helst så nyttig, hälsosam och bra för magen som möjligt! Drömmer
    ELIAS 090326
  • Tessou

Sitter och laddar inför ikväll - nytt Combatpass! Åååh, vad jag längtar!!!

ELIAS 090326
  • Tessou
    Tullemi skrev 2012-01-09 17:05:59 följande:
    Sitter och surar för min förkylning visade sig vara lunginflammation . Ni kan ju tänka er att det tar tag innan lungorna mår bra igen.
    Nämen usch... ingen bra början på 2012 direkt...
    ELIAS 090326
  • Tessou

Härligt pass avslutat!

Sambon köpte hem boveteflingor, så imorn blir det gröt och blåbär till frukost! Men det står ''en del'' bovete... hur mycket är det då? Vad har ni för mått på flingor/vatten?

ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!