Träningsnördar - här samlas vi!
Jag fick nog ryggskott idag redan på uppvärmningen, det bara knäppte till. Så jag är nog borta från träning ett tag... Bara hoppas det inte är någon bristning.
Jag har inte försvunnit från tråden, men legat lågt ett tag. Hade en dipp med bronkit och astma i början av sommaren men har kommit tillbaka. Får ännu periodiserade program och i och med att jag är i tillväxtfas ligger repsen på som allra minst 5. Kul, men tufft!
Pass 101 lite invalid-anpassat, har vilat en vecka men nu tar tristessen död på mig. Har inte mer utrustning hemma för övningar där jag inte kopplar in ryggen än bänk och pullups. (Som jag kommer på iaf).
5x10x60 kg bänkpress, lätt vikt och passiva ben
10x5 strikta pullups, kör med dragremmar för att kunna nå 50 strikta.
Du kanske ska göra lite lättare övningar som aktiverar mage och rygg?
Pass 102 typ rehab (måndag)
Ca en vecka efter ryggskottet:
Passivt häng inga problem
Hunden går hyfsat, drar bra i baksidorna men..
Ido´s testar jag lite men väldigt försiktigt, börjar värka ganska snabbt i skinkan/sätet
Kör försiktiga airsquats ett tiotal kanske
Cossack squat går bäst
Ger mig här efter inte ens en fullständig uppvärmning och det värker och drar i sätet, känns som jag har långt kvar. Det blir nog enbart discoträning ett tag framöver :(
Stel som tusan imorse men det har blivit bättre under dagen, testar lätt Jogg ikväll.
103
Lugn jogg 2,3 km, sen lite stretch och cossack-squat + "hunden"
104
2min passivt häng i räcke
1 min handstand hold
Lite Ido´s squat routine, inte så länge värker ganska fort
Hunden
reverse ladder 5-4-3-2-1
strikta ttb+strikta hspu superset
strikt Press 10-8-6-4-2-4-6-8-10 32,5 kg i början sedan 37,5 kg på slutet
Ringrodd hängande under ringarna 3x10
Känslan är bättre!
Nä... Inte gett upp. Varit på mediadetox kan man väl säga. Så var det så sjukt dött här i tråden... Men nu verkar det vara liv i luckan.
Jag gjorde kipping pull-ups idag för första gången och har flått händerna. Själva pull-upsen gick ju rätt bra. Med moment fick jag in ett par på rad men med en metcon med wall-balls och Toes to bar efter så blev det inget kvar av trampdynorna.
Huskur?
Har handskar som jag aldrig provat och heller inte behövt men nu är det tydligen dags.
Jag har gått upp 4kg över sommaren. I muskler. Bliv lite förvånad över detta. Måste nästan dubbelkolla på vågen som står på ena Elixia, den har jag vägt mig på tidigare. Från 64 till 68. Osäker på hur jag ställer mig till detta.
Krya på dig Studentpappa! Ryggskott är skit!
Min axel är frisk! Härliga känsla...
Vill tipsa om min typ favorit metcon i det sista:
5 rounds for time:
3 hang power clean
3 push jerk/split jerk
3 front squats
Typ Max Max 5 min. Jag har kommit ned på 4,30 med 30kg. Då är jag döööööööd. Kanske ska prova 35kg snart.
Fast and furious.