• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-01-20 18:42:35 följande:
    Vad säger läkaren/sjukgymnasten? En bra sjukgymnast är den billigaste PT:n man kan skaffa.
    Ja verkligen! Min sjukgymnast har satt ihop bästa passet åt mig och jag betalar inte ett öre då det går på högkostnadsskyddet.
  • Monchichier
    Scratchy skrev 2014-01-20 17:13:49 följande:
    Det ser hårt ut för att det verkar vara så mycket träning på en och samma gång.

Jag märker att jag börjar låta som en träningsmoraltant här, men se till att första veckorna handlar om att aktivera kroppen. Att alla muskler och senor ska få veta att nu börjar det hända grejer. Gå, jogga eller spring, rodda, beroende på hur du mår av det. Om du mår bra av ett helt träningsprogram så kör hela träningsprogrammet. Det viktiga är att du ska känna dig piggare och starkare och mer inspirerad för varje träningspass. Om man börjar känna sig trött och deprimerad så kör man för hårt.
    Äsch, det är ju bara 3 saker som vardera tar ganska lite tid, typ 4min att jogga, i början bara drygt 2 min i cardio-utmaningen och så rodden på det. 

Nu var det ganska många år sedan, men än gång i tiden låg jag på den nivån att jag tränade 2 gånger om dagen. Vill inte riktigt tillbaka dit, men närmre det än vad jag ligger på idag i alla fall.
  • MissKaos

Jag har träningsvärk i magen idag känner jag. Efter 10min träning av coren igår? WTF???

Torsdagar kommer det bli träningsdagar för mig och bebisen eter efterkontrollen till att börja med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2014-01-20 19:51:11 följande:
    Jag har träningsvärk i magen idag känner jag. Efter 10min träning av coren igår? WTF???

Torsdagar kommer det bli träningsdagar för mig och bebisen eter efterkontrollen till att börja med.
    Kanske för att du var gravid i 28 månader?
  • MissKaos

Elefant?

Scratchy skrev 2014-01-20 19:54:42 följande:
    Kanske för att du var gravid i 28 månader?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-01-20 19:51:11 följande:

Bra att du låter bäbisen träna med, det ska börjas i tid!
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2014-01-20 17:43:03 följande:
    Röntgen av bihålor idag, väntar på att min läkare ska höra av sig...

Inget större fel på mina bihålor, ska avvakta och se vad som händer när jag slutar med pc och drar ner på Nasonex. Kan vara kroniskt, typ astma fast i näsan...eller vad han nu sa. Antar att jag kan börja träna igen då, men imorgon ska jag till slalombacken och glida runt lite bland alla barn.
  • Sissel
    Scratchy skrev 2014-01-20 18:42:35 följande:
    Vad säger läkaren/sjukgymnasten? En bra sjukgymnast är den billigaste PT:n man kan skaffa.
    Jag har faktiskt inte varit hos doktorn för det här med hälsenan, lite dumt kanske men alla övningar som man ska göra finns ju på internet ganska väl beskrivna. Jag hade nog någon löjlig förhoppning om att det skulle gå över av sig själv, och det gjorde det på den ena sidan, men den andra har jag kvar. 

Jag får väl se hur jag gör x)
  • MissKaos

Inflammation går inte träna bort. Svaghet som orsakar den ja men då ska den vara ok först. Kolla med sjukgymnast! Är du kort i musklerna? Då framsisa baksida lår och rumpa etc så du felbelastar?

Sissel skrev 2014-01-21 06:08:37 följande:
    Jag har faktiskt inte varit hos doktorn för det här med hälsenan, lite dumt kanske men alla övningar som man ska göra finns ju på internet ganska väl beskrivna. Jag hade nog någon löjlig förhoppning om att det skulle gå över av sig själv, och det gjorde det på den ena sidan, men den andra har jag kvar. 

Jag får väl se hur jag gör x)

• Sissel
    MissKaos skrev 2014-01-21 10:28:51 följande:
    Inflammation går inte träna bort. Svaghet som orsakar den ja men då ska den vara ok först. Kolla med sjukgymnast! Är du kort i musklerna? Då framsisa baksida lår och rumpa etc så du felbelastar?
    Kanske jag använde fel ord, jag har ont i hälsenan, ingen aning ifall den faktiskt är inflammerad.

www.gih.se/Documents/CIF/Tidningen/2006/3_2006/SVIF063%20s23-27.pdf

Jag hade tänkt gå efter den pdf:en. Jag har ingen aning ifall mina muskler är korta, hur vet man det? Jag vet inte ens varför jag fick det, har haft det ett tag nu.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!