Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

141 ett kortare pass imorse på hotellet + ett normalt ikväll hemma. Satte första strikta ctb pullup ikväll, tidigare har jag bara kunnat i ringar. MU nu jävlar tar jag dig snart

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-11-30 20:22:50 följande:

Mobility training

5*3 front squats <55kg

Pull up progression 10*3

For time: 100 Wall balls

7,36 min

Lagom mör i bena nu!

Det förstår jag! 100 wb är mustigt, jag längtar till jag är bra i knät saknar så grymt att köra helt slut på benen.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-01 11:48:29 följande:

#linnex
    :)

Jag testade att smörja in knät med det för några veckor sedan, det gör jag verkligen inte om. Ryggen, ben axlar etc. funkar fint men fy tusan vad det gjorde ont på knät
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-01 20:10:29 följande:

Å ja....det visste jag inte!

Jag har sjukt stela lår idag... Typ som efter open 16.3 eller vilken det nu var med en miljon dl och wallballs. Hoppas det går ner till i morgon, då ska jag träna igen. Nu kan jag knappt gå.

Du får ju tänka på att jag är man också vi klarar ju knappt en förkylning
  • Studentpappa

142

4DL - 3 powerclean - 2 hangclean E120s så länge du kan. Höj vikten 5 kg var tredje varv. Startade på 40 kg stannade efter 21 varv på 65 kg. Ska bli spännande att se hur knät mår imorgon det känns ingenting nu och inte på passet heller, mycket märkligt.

Efter passet testade jag en MU och den satt! Inte vacker men upp kom jag

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-01 21:29:37 följande:

Grattis!!! Supercoolt!!

Ja det var otippat, jag var ju rätt trött. Men programmeringen har haft ett tydligt mål mot MU så det var väl en tidsfråga.
  • Studentpappa

143 idag var det ett tungt pass med mycket styrka. Började med en MU så nu har jag gjort två

• Studentpappa

144 är på tjänsteresa, gästade en box och passade på att testa ring MU då vi inte har det än, men det ska byggas. Har aldrig testat förut och satte det på första försöket

Fixade bara en men ändå, jag är glad!

• Studentpappa

145 fortfarande borta på jobb.

Frontböj + viktade pullups 6x3 resp 3x3, vågade lasta på skapligt och körde på 80 och 90kg. Får se hur knäna mår imorgon.

4 varv 60du/120 singlar-30 wallballs 9kg - 15 pullups satan så jobbig tog typ 18 min.

Har inte jag grymt ont i knä imorgon tror jag att jag ser mig som rehabiliterad

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-08 19:41:20 följande:

Tisdag var jag på shape på sats, halvmeningslöst men avslutade med front böj. Upp till 60. Har börjat med flera reps och snart tror jag jag klarar 65 på 1RM.

Igår var jag på wod och det var tungt, så tungt... teknikträning med tall snatch och metcon med:

7 varv på tid:

7 power clean

7 Thrusters

7 burpees

Körde 25kg och det tog 13,40.

Jag dog nästan och idag ligger jag i influensa. Så det var nog därför!

Vad är tallsnatch? Kör ni upphöjt eller vad innebär det?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!