• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Eleonor86

Var till sjukgymnasten oca fick 2 bra magövningar som funkar bra att göra när man är gravid, har skrivit utförligt i bloggen med bilder för den som är intresserad.

mamafashionella.se/2-magovningar-for-oss-preggon-och-alla-andra-svartranade-magar/

Sen undrar jag vad ni kör för bicepsövningar? Jag kör 2 st, hantelcurl och sen med rak stång i cabelcrossen.. Skriver man så? Haha! Jag känner mig iaf inte nöjd med den sista övningen.. Så, hur gör ni?

• MissKaos

Härligt!

Roxanan skrev 2014-02-09 10:10:08 följande:
    Vaknade förfärligt tidigt och kunde inte somna om om så kar sprang en mil istället. Lugnt och skönt, de enda man mötte var på väg till jobbet eller gick walk of shame hem från nattens bravader. Lite enkla yogaövningar innan löpningen han jag med också.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Olika..

Hammercurl scottcurl med rep i dragmaskin med rakt handtag i dragmaskin med kroppsvikt i trx vanliga curl m hantel alt skivstång tex. Maskin koncentrerations curl

Inte alla i samma pass

Eleonor86 skrev 2014-02-09 13:01:44 följande:
    Var till sjukgymnasten oca fick 2 bra magövningar som funkar bra att göra när man är gravid, har skrivit utförligt i bloggen med bilder för den som är intresserad.

mamafashionella.se/2-magovningar-for-oss-preggon-och-alla-andra-svartranade-magar/

Sen undrar jag vad ni kör för bicepsövningar? Jag kör 2 st, hantelcurl och sen med rak stång i cabelcrossen.. Skriver man så? Haha! Jag känner mig iaf inte nöjd med den sista övningen.. Så, hur gör ni?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Eleonor86
    MissKaos skrev 2014-02-09 13:05:00 följande:
    Olika..

Hammercurl scottcurl med rep i dragmaskin med rakt handtag i dragmaskin med kroppsvikt i trx vanliga curl m hantel alt skivstång tex. Maskin koncentrerations curl

Inte alla i samma pass

Nu får jag googla lite tror jag.. haha! Men tack för tipsen!
  • MissKaos

Olgas styrka. 9min plankor tar livet av mig

35min rask promenad m vagnen. Tvungen gå hem och äta sen. Vikten går neråt o jag blir starkare i magen. Bra. Imorgon mammacore på friskis. Och antagligen en kortare promenad eg är det promenaddag enl schemat. Kanske får försöka traska 45min.

• cosinus
    MissKaos skrev 2014-02-12 13:10:38 följande:
    Olgas styrka. 9min plankor tar livet av mig
    35min rask promenad m vagnen. Tvungen gå hem och äta sen. Vikten går neråt o jag blir starkare i magen. Bra. Imorgon mammacore på friskis. Och antagligen en kortare promenad eg är det promenaddag enl schemat. Kanske får försöka traska 45min.
    Härligt! Skönt när man känner hur någon form av fysik återvänder.

Jag har aldrig kunnat ligga i och göra plankor, får ont i knät (ingen menisk sen tonåren och knät gillar inte att sträckas ut max och belastas) men nog känner man att de tar.
  • MissKaos

Surt. Plankor är bra..

Ja det är ju långt kvar. Men det tog ju 10månader att bli i denna oforn räknatär med ett år tbx.. kör iaf målmedvetet framåt nu!

cosinus skrev 2014-02-12 13:38:20 följande:
    Härligt! Skönt när man känner hur någon form av fysik återvänder.

Jag har aldrig kunnat ligga i och göra plankor, får ont i knät (ingen menisk sen tonåren och knät gillar inte att sträckas ut max och belastas) men nog känner man att de tar.

• Scratchy

Vill bara skryta om att jag igår kväll gjorde marklyft med 40 kilo, och står upp idag. Det är inte många män som skryter om en sådan sak, men med tanke på mina skador så är jag grymt stolt att ha kommit så här långt utan smärta.

Hur går det för er nya i tråden?

• cosinus

Plankor är bra - men där tycker jag ändå att det finns andra riktigt bra magövnignar.

Har svårare med rumpa, mitt knä vill helst inte böjas så djupt heller vilket gör att squats ger mig ont i några dagar. Så sitter du eller någon annan på knävänliga effektiva runpövningar så shoot :)

• MissKaos

Får tänka..

cosinus skrev 2014-02-12 17:05:20 följande:
    Plankor är bra - men där tycker jag ändå att det finns andra riktigt bra magövnignar.

Har svårare med rumpa, mitt knä vill helst inte böjas så djupt heller vilket gör att squats ger mig ont i några dagar. Så sitter du eller någon annan på knävänliga effektiva runpövningar så shoot :)

cosinus skrev 2014-02-12 17:05:20 följande:

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!