• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Roxanan

Tänkte springa milen idag men fick ett ryck och sprang en halvmara istället. Det har jag inte sprungit på flera år, sista kilometrarna var ren lidelse. Spydde efter och kände mig jävligt nöjd.

Göteborgare i hjärtat
  • ander25k
    k girl skrev 2014-02-12 18:00:36 följande:
    En fråga dock, ni som styrketränar. Jag kompenserar en hel del och blir jättesned i somliga övningar. Vad gör jag åt det? Försöker tänka på hur jag står, men så fort jag blir lite trött... När jag kör bänkpress vrider jag stången snett.
    Skulle kolla hur det blir när du kör sittande axelpress ( Om gymmet har spegel ) men om det där är på dom 2 sista reppen , så är man alltid starkare i en sida av kroppen , och eftersom du är kvinna , så är du troligen starkare i barnbärar sidan
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2014-02-12 17:14:04 följande:
    Mark är alltid en vinnare. Kör det och bli stark! Min favorit dom ni kanske minns.. fick ju ge mog sista tiden av graviditeten.
    Ja, och egentligen skulle jag kunna köra det dubbla. Bara en liten fjollig muskel i ländryggen som förstör allt.
  • MissKaos

På väg hem efter mammacore påfriskis. Kommer inte hinna med att promenera med.. snabblunch m div asiatiakt innan hem. Duschen hägrar nu. Och kaffe!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • k girl
    ander25k skrev 2014-02-13 09:12:04 följande:
    Skulle kolla hur det blir när du kör sittande axelpress ( Om gymmet har spegel ) men om det där är på dom 2 sista reppen , så är man alltid starkare i en sida av kroppen , och eftersom du är kvinna , så är du troligen starkare i barnbärar sidan

Haha, ja - det där är till och med de två extrarepen min "lärare" tvingade mig att göra för att han ville fota hur sned jag blir. Han sade att jag blev väsentligt mycket mindre sned när jag tänkte på det. Det är två övningar han har noterat att jag kompenserar i, det ena är bänkpress och så detta. Jag är märkbart starkare i höger sida, det syns också, till exempel är latsen noterbart större på höger sida än vänster.
  • MissKaos

Kör de vikter som svaga sidan klarar... gärna övningar som är ensidiga.

k girl skrev 2014-02-13 14:07:13 följande:
    Haha, ja - det där är till och med de två extrarepen min "lärare" tvingade mig att göra för att han ville fota hur sned jag blir. Han sade att jag blev väsentligt mycket mindre sned när jag tänkte på det. Det är två övningar han har noterat att jag kompenserar i, det ena är bänkpress och så detta. Jag är märkbart starkare i höger sida, det syns också, till exempel är latsen noterbart större på höger sida än vänster.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • k girl
    MissKaos skrev 2014-02-13 14:32:25 följande:
    Kör de vikter som svaga sidan klarar... gärna övningar som är ensidiga.

Tack för tipset! Ensidiga övningar?
    Har bokat tid hos sjukgymnast. Tyvärr inte hos sjukgymnasten som är bodybuilder, jag hade hoppats på det.
  • MissKaos

Ja som tränar en sida i taget. Då kan du köra de vikter svaga sidan klarar så du jämnar till det. Tex enarmsrodd m hantel. Kör tunga bas öcningar först och avsluta med ensidigt där du inte kan kompencera upp. Vikt efter svagaste sidan!

k girl skrev 2014-02-13 15:27:17 följande:

Har bokat tid hos sjukgymnast. Tyvärr inte hos sjukgymnasten som är bodybuilder, jag hade hoppats på det.

• Scratchy
    k girl skrev 2014-02-13 15:27:17 följande:

Testa IYT-övningar också, så att du får stabiliteten i övre ryggen. Det kan hjälpa lite granna, men som sagt, unilaterala övningar och ett snack med sjukgymnast borde göra susen.
  • MissKaos

Gjort 10 armhävningar på tå idag. Och sen 20 på knä med låda under ena näven. Och en j-a massa knäböj med en löjlig liten vikt. Röva ner under knänivå och armbågar upp.. det o div annat!! Status imorgon återstår att se. PW är planen. Grymt sugen på "riktig" träning nu.

..det får framåt iaf..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!