• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • k girl
    Solstråle00001 skrev 2014-02-14 09:33:08 följande:
    K girl: äter inte alls lite mat snarare mycket!

Väntar på att förkylningen ska gå över så jag kan springa igen! Är så sugen!
    Jag tyckte också att jag åt mycket. Jämför jag med vad jag äter nu har jag definitivt ätit för lite! 
  • MissKaos

Jasså? Ät du så liten? Vilken tur då får ji jsg äta ditt lördagsgodis det kan inte bebisar..

/icke pk morsa. .

Wilowa skrev 2014-02-13 20:10:35 följande:
    Wiihii jag har tränat hemma! Gäller att ta chansen när mina bihålor tillåter det. Ska till en läkare på önh nästa vecka, hoppas att få hjälp där. Vill egentligen träna på gymmet, men jag hinner inte nu med ett barn som tränar slalom och ett som tränar hockey samt en man som typ aldrig är hemma. Tröstar mig med att det nog är bra att smyga igång träningen igen hemma. Om en månad är hockeyn slut och som det ser ut även slalomen...skitväder!

Jag försöker se positivt på det hela just nu...många betalar dyrt för sandpeeling och lerinpackning, jag får det gratis på jobbet. Nej ärligt idag gick jag i strejk och tvingade barnen att klä av sig själva, gissa om jag blev populär? "Jag kan inte, den är smutsig" . "Nämen titta du kan ju visst själv!" Det är pedagogik på hög nivå det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • cosinus

Mör i armarna! Dottern på 9 år ville åka längdskidor idag.

Insåg direkt att om jag bara stakade höll vi jämn fart och jag fick faktiskt kämpa. Så då gjorde jag det, dumt tacka nej till ett gratis träningstillfälle :)

Så drygt 5 km enbart stakning, för mig som extremt sällan åker skidor, det kommer kännas imorgon åtminstone i triceps men förmodligen i rätt många delar av överkroppen.

Sen ett pass på spinningcykeln när jag kom hem, känns som en bra söndag.

Vad har ni gjort idag?

• mandie

Igår blev det kombinerat pass gym/spinning och idag en powerwalk. Jag måste dock lära mig äta bättre om helgerna. Gick lös på lördagsgodiset igår och jäklar det fanns ingen hejd :/

• k girl

Har fått mitt första träningsupplägg från Olga! Är SUPERNÖJD och jättepeppad! Mycket fokus på rumpa, och att stärka latsen. Det är exakt vad jag själv har känt att jag behöver. Men hon vill att jag ska sluta med allt annat: min älskade boxning, omhuldade simning och bästa kettlebells... Det känns lite tufft. Gå cold turkey från träning som jag tycker är superkul.

• mandie

k girl: har åxå funderat på att testa pt online med Olga. Det som fått mig tveka är just det att jag förmodligen fått sluta med mina älskade cardiopass. För mig måste träningen vara lustfylld! Håll oss gärna uppdaterade om hur det går :)

• k girl
    mandie skrev 2014-02-17 13:13:36 följande:
    k girl: har åxå funderat på att testa pt online med Olga. Det som fått mig tveka är just det att jag förmodligen fått sluta med mina älskade cardiopass. För mig måste träningen vara lustfylld! Håll oss gärna uppdaterade om hur det går :)
    Jo, det är sant, men jag gillar ju styrketräningen också. Men boxningen t ex är så social och det kommer jag att sakna mest, jag har jättekul på de passen! Dock har hon ju rätt, jag behöver inte mer kardio, jag behöver styrka om jag vill bygga upp kroppen. Och det vill jag ju.
  • MissKaos

Hmm.. svårt val! Vad ska du köra?

k girl skrev 2014-02-17 10:26:52 följande:
    Har fått mitt första träningsupplägg från Olga! Är SUPERNÖJD och jättepeppad! Mycket fokus på rumpa, och att stärka latsen. Det är exakt vad jag själv har känt att jag behöver. Men hon vill att jag ska sluta med allt annat: min älskade boxning, omhuldade simning och bästa kettlebells... Det känns lite tufft. Gå cold turkey från träning som jag tycker är superkul.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • k girl
    MissKaos skrev 2014-02-17 14:09:47 följande:
    Hmm.. svårt val! Vad ska du köra?
    I träningsupplägget menar du? Bland annat knäböj, marklyft sumo, höftlyft med stång, roddrag, ryggextension, knäböj, latsdrag och armhävningar, tre gånger i veckan, och så ett pass med dynamiska plankor bland annat en gång i veckan.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!