• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • k girl

Nu har jag tid hos sjukgymnasten på onsdag, men det där är inte några övningar som jag kompenserar i, så det är ju bra. 

• MissKaos

..du kommer inte kunna köra cardio.. aj!! ! Träningsvärk!

Promenerat m barnvagn idag. Ska köra hemmapasset från Olgas bok sen. Hade träningsvärk i magen igår..

Mina största jeans börjar nu glipa lite i midjan. Händer inte mkt på vågen men det kommrr väl! Kör ju Olgas pass 3 ggr/v mammacore 1ggr samt promenader nästan varje dag. Nu gäller det väl bara att hänga i.. längtar efter mer riktig cardio. Så fort kag är ok med att lämna lillan hemma -hon vägrar flaskan- så blir der spinning! Eller när hon blir 4månader då fpr man lämna i barnpassningen.

k girl skrev 2014-02-17 14:23:53 följande:
    I träningsupplägget menar du? Bland annat knäböj, marklyft sumo, höftlyft med stång, roddrag, ryggextension, knäböj, latsdrag och armhävningar, tre gånger i veckan, och så ett pass med dynamiska plankor bland annat en gång i veckan.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa

Att skotta fram en husvagn ger bra träning! Det är sjukt mycket snö uppe i Sälen nu, tycker de kunde dela med sig lite. Här hos oss är nästan all snö borta nu, vilket inte hör till det normala. Idag har det dock känts okej för idag såg vi solen för första gången på länge. Solig

• k girl
    MissKaos skrev 2014-02-17 15:28:20 följande:
    ..du kommer inte kunna köra cardio.. aj!! ! Träningsvärk!

Hehe, ja... Jag har kunnat konstatera det. Jäklar vad jag känner mig genomkörd!
  • Tessou

Idag har jag BF, känner ingenting alls! Igår och även idag skiner solen så härligt, så om man hade orkat hade jag gått på en lång, härlig promenad.... Solig Gick iaf en kortis igår på några 100 meter! Skäms

♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • MissKaos

Gymmet! 30 min ct 1biceps 1triceps rodd i maskin och pecdec.

...ingen kondis och inga muskler..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nej ven gjorde det på bf? Uppgiven möjligen. Min kom på +14..

Tessou skrev 2014-02-18 08:32:05 följande:
    Idag har jag BF, känner ingenting alls! Igår och även idag skiner solen så härligt, så om man hade orkat hade jag gått på en lång, härlig promenad.... Gick iaf en kortis igår på några 100 meter!

• Tessou
    MissKaos skrev 2014-02-18 22:07:52 följande:
    Nej ven gjorde det på bf? Uppgiven möjligen. Min kom på +14..
    Ha ha, jag hade räknat med att gå över... Jag har ingen brådska faktiskt, den kommer när den kommer... Men helst inte 22:a eller 23:e för de datumen är upptagna!
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • MissKaos

Kortare promenad ca 2km och olgas pass som går lättare nu!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!