Inlägg från: Beckaa |Visa alla inlägg
  • Beckaa

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly, hoppas du mår bättre idag?

Jag har precis köttat mig igenom ett fint styrkepass hemma. Axlar och bröst. Avslutade med planka med fötterna på boll, den känns verkligen! :)

Nu njuter jag av endorfinkicken - och Grey's Anatomy på tv :))

• Beckaa
    MissKaos skrev 2012-02-23 09:07:55 följande:
    W H A T började Grey´s igår? Eller är det gammla avsnitt?

Körde HIT igår. Skitkul! mÅste rekomderas. JObbigt, man kan köra tills man mår illa (friskis o svettis högintensivträning) Typ stationsträning, 3 övningar i varje "zone" man gör tex grodhopp över stepuplådor, står i planka och sitter i "båten" med rotation med vikt i ena zonene.. Knäböj med hopp m skivstång, armhävningar på skivstången och hopp över skivstången i en zone. Ja ni fattar! Detta och 6km  på bandet = trött och en lätt runners high!
    Gamla avsnitt, men igår gick förra säsongsavslutningen, så nu börjar de om från början början igen på eftermiddagen. Men den 7'e mars är det dags igen, med dubbelavsnitt. Jag längtar!!
  • Beckaa

Värdelöst träningspass idag. Jag hade laddat för att höja vikter på biceps och triceps men musklerna ville inte. Jag försökte köra på bra teknik istället och fick kämpa! Halvt ofokuserat och halvdant, men armarna är trötta och ett genomfört pass är ju alltid ett genomfört pass..

• Beckaa
    MissKaos skrev 2012-03-06 19:28:10 följande:
    drygt 13 km löpta idag. HAde tänkt 14, men jag hade hallucinationer om vatten på slutet där -så det blev raka spåret hem!
    Haha, låter som det var ett smart drag att avbryta :)

Jag premiärsprang idag. Det har inte funkat pga hjärtklappningen jag fått pga medicinjusteringar, men nu så! Det blev visserligen bara en halvmil, men kändes som en bra idé att inte chocka benhinnor allt för mycket i början. Det gick lättare än förväntat och jag längtar till nästa pass!
  • Beckaa
    Tessou skrev 2012-03-08 18:34:10 följande:
    ÄNTLIGEN har jag tränat igen - 3 veckor sedan sist! CXWORX blev det! Trodde inte jag skulle bli så svettig som jag blev, särskilt inte när det bara var 30 minuter... Gick dit och cyklade hem..
    Härligt! Keep it up!
    MissKaos skrev 2012-03-08 19:12:32 följande:
    JAHA! Skulle lämna ungen på dagis imorgon (VAB två dagar) Och då få till mitt löp på 10+10km till och från jobbet. Så bajsade han så det var skit ner till knäna och hade i samband med det 37,7. Kan ju inte lämna honom på dagis. No way. HAn känns ok nu men, nej. Så nu missar jag det jag hade taggat för! SKIT OXÅ ( idubbel bemärkele) MAken är på tjänsteresa, kommer hem rätt sent imorgon..
    Inte lika härligt... :(

Jag hade vilodag idag. Den bestod av ett rätt hårt pass för biceps, triceps och mage. Så kan det gå, men är man sugen är det lika bra att passa på :)
  • Beckaa
    Mollly skrev 2012-03-09 20:48:16 följande:
    Idag blev det 20 min rodd. Shit vad jobbigt det är.  Sen blev det styrka för magen.

Om man vill bli av med fläsket snabbt. Vilket är bäst av löpning och rodd då?
    Rodd är underbart. Jag ror "på riktigt" sommartid, bra för både muskler och bränner mkt energi. Vad som är bäst låter jag dock vara osagt, men omväxling förnöjer!
    MissKaos skrev 2012-03-09 21:49:44 följande:
    Lightläsk. I mängder. Fiberkapslar. Lider?

Jag har prövat div, det där fungerar -men är plågsamt. Du kan ju göra det "light"och lägga till lite. Äter man tillräckligt klarar man sig eg utan mellis om man inte tränar extremt. När jag låg på 4h/dag behövdes det. Nu? Njae, jag äter det ändå men behövs? Skulle nog klara mig fint utan.
    Testat nya SKYR btw? Känns ju som en bra grejj efter träning!
    Liten varning för för mycket lightläsk! Det kan ge sockersug och göra dig mer hungrig... Känn efter vad som funkar för dig.
    Mollly skrev 2012-03-09 21:57:21 följande:
    ok. Jag får skriva en ny matsedel inför veckohandlingen  nu dåSkrattande Sen får det bli mer löpning från och med nu då. Men behöver man inte käka något litet innan träning så man orkar springa?
    I regel tränar jag vid 10 eller 15. Just för att jag ska pricka in det med lunch och middag.
    Angående träning och kost.. Se till att äta tillräckligt för att orka träna. Låt det hellre ta lite längre tid än att riskera att hamna i en ond spiral där man drar ner kaloriintaget mer och mer. Säg att du äter ett ägg innan träning vilket gör att du orkar springa låt oss säga 8 km i någorlunda högt tempo istället för att på tom mage masa sig runt 5 km. I det fallet är kalorierna från det där ägget väl investerade så att säga.
    Och glöm inte styrketräningen, det är det som formar kroppen! :)
  • Beckaa

En underbart solig och varm dag. Typiskt nog överansträngde jag den ena foten när jag hoppade hopprep i fredags så det är inte läge för löpning. Jag och vovven lufsar nog ut på en lite längre, men lugn promenad när mannen i huset åkt iväg på jobb så att vi kan lapa lite sol i alla fall. Sen får det bli styrka ikväll.

och som en direkt följd av detta får nästa veckas cardio bestå av simning.

• Beckaa

Nu är passet avklarat, det blev en genomkörare för axlar och rygg. Jag är dock lite irriterad över mig själv att jag inte gjorde det tidigare. Jag gick och sköt upp träningen i flera omgångar och tänkte att "jag orkar inte nu, men sen ska jag" Jag antar att ni känner igen känslan... Men man mår ju så bra på endorfinkicken efteråt och hade jag tagit tag i det igen hade jag haft endorfinrus hela eftermiddagen. Nåja, bättre sent än aldrig :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!