• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa

Om en vecka tar de bort isen i ishallen och snön i backen smälter i rask takt bort...snart får jag mitt liv tillbaka. Då ska det bli ordning träningen igen och orkar jag inte det så blir det sjukskrivning några timmar i veckan.

Fast nu har jag fått ett nytt problem, mitt knä gillade inte riktigt att jag trillade i slalombacken förra helgen. Kände lite dagen efter, men sedan inte på hela veckan förrän igår.

• MissKaos

2, 5 km löpn idag. Sjukt ont i ljumskarna nu. Får nog vänta ett tag till m springsndet

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ander25k

Influensa i 2 veckor , -3.5 kg på vågen , men fel minus , jäklar vad man har tappat , men träningen är planerad att återupptas på fredag lite lätt , kommer nog kännas i kroppen hur lätt man än startar .

• cosinus
    MissKaos skrev 2014-03-11 21:30:54 följande:
    2, 5 km löpn idag. Sjukt ont i ljumskarna nu. Får nog vänta ett tag till m springsndet
    Trist, vänta några dagar tills det är bra och halvera sträckan och ser hur det går.

Så trist när man vill mer och orkar mer men det inte håller ihop riktigt :(
  • cirkusmusen

Okej HJÄLP!!

Jag somnade på dagen nu vilket gör att jag mår fruktansvärt illa. Jag har bara hunnit äta frukost och lunch i dag så alldeles för lite kalorier!

Vad är lättast att äta (trots illamående) och ger så mycket energi och kalorier som möjligt? Gärna något som man kanske redan har hemma.

• MissKaos

Tänker vänta en v... blä! Bättre idag iaf.

Olgas pass idag och två kortare promenadrt.

Imorgon mammababygympa.

cosinus skrev 2014-03-12 13:07:15 följande:
    Trist, vänta några dagar tills det är bra och halvera sträckan och ser hur det går.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tänker vänta en v... blä! Bättre idag iaf.

Olgas pass idag och två kortare promenadrt.

Imorgon mammababygympa.

cosinus skrev 2014-03-12 13:07:15 följande:

• k girl
    cirkusmusen skrev 2014-03-12 18:37:25 följande:
    Okej HJÄLP!!

Jag somnade på dagen nu vilket gör att jag mår fruktansvärt illa. Jag har bara hunnit äta frukost och lunch i dag så alldeles för lite kalorier!

Vad är lättast att äta (trots illamående) och ger så mycket energi och kalorier som möjligt? Gärna något som man kanske redan har hemma.
    Pasta med pesto till exempel. Inte optimalt men det är mycket energi och kalorier i både pasta och olja. Jordnötssmör är väldigt kaloririkt. En proteinsmoothie med banan, kokosmjölk, jordnötssmör och kakao kanske och en smörgås med makrill på? Det är mycket fett, men i alla fall bra fetter. 
  • MissKaos

Glass sylt fil gräddel o proteinpulver. Mixa. Drick evt frysta bär med

cirkusmusen skrev 2014-03-12 18:37:25 följande:
    Okej HJÄLP!!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!