• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Motsträvig bebis som vägradr samarbeta ochsova när jag ville träna.

Så här blev det:

15min spinningcykel m bebis vaken i vagnen.

plankor 1*3min raka och sneda m bebis liggande på matta o ammningspaus.

kört vagnen över en tröskel 10 ggr eller 100. Somnade.

30min spinningcykel

Bebissamambrott i omklädningsrummet.

Katastrofresa hem

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-03-17 19:08:30 följande:
    Motsträvig bebis som vägradr samarbeta ochsova när jag ville träna.
    Så här blev det:
    15min spinningcykel m bebis vaken i vagnen.
    plankor 1*3min raka och sneda m bebis liggande på matta o ammningspaus.
    kört vagnen över en tröskel 10 ggr eller 100. Somnade.
    30min spinningcykel
    Bebissamambrott i omklädningsrummet.
    Katastrofresa hem
    Var det du eller bäbis som somnade?
  • MissKaos

Jag är trött nog min säng är mysig nattetid. Jag vaknade av att jag låg ytterst på kanten blickstill inatt. En tremånaders kan ta plats..

Wilowa skrev 2014-03-17 19:29:12 följande:
    Var det du eller bäbis som somnade?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-03-17 19:56:42 följande:
    Jag är trött nog min säng är mysig nattetid. Jag vaknade av att jag låg ytterst på kanten blickstill inatt. En tremånaders kan ta plats..
    Tack jag känner igen det där...är faktiskt inte så mycket bättre när de är tolv heller.
  • Scratchy

Hur har ni det i tråden? Har inte varit här på ett tag.

Jag undrar hur ni tänker om stabiliserande core-träning varje dag. Jag har lagt viktlyftandet på hyllan lite granna det senaste och deffar lite. Men vill inte få tillbaka ryggproblemen. Så jag kör goblin squats (väldigt lite vikt) och plankan och lite sånt. Kan man köra det varje dag, eller borde man inte?

• Wilowa
    Scratchy skrev 2014-03-17 20:35:39 följande:
    Hur har ni det i tråden? Har inte varit här på ett tag.

Jag undrar hur ni tänker om stabiliserande core-träning varje dag. Jag har lagt viktlyftandet på hyllan lite granna det senaste och deffar lite. Men vill inte få tillbaka ryggproblemen. Så jag kör goblin squats (väldigt lite vikt) och plankan och lite sånt. Kan man köra det varje dag, eller borde man inte?
    Beror inte det mycket på hur mycket man belastar i övningen? När man rehabtränar så kan man ju ibland få göra en övning flera gånger varje dag.
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2014-03-17 20:45:57 följande:
    Beror inte det mycket på hur mycket man belastar i övningen? När man rehabtränar så kan man ju ibland få göra en övning flera gånger varje dag.
    Jo. Jag belastar lite. Jag tänker mer om man kan träna stabiliserande muskler oftare än andra. Det var så jag menade. Typ.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-03-17 20:49:17 följande:
    Jo. Jag belastar lite. Jag tänker mer om man kan träna stabiliserande muskler oftare än andra. Det var så jag menade. Typ.
    ...och jag menade att det borde man eftersom det är så man rehabar många gånger. Det är ju ofta stabiliserande muskler som tränas vid rehab. Huvudsaken är att man inte belastar så mycket varje gång i så fall.
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2014-03-17 20:54:56 följande:
    ...och jag menade att det borde man eftersom det är så man rehabar många gånger. Det är ju ofta stabiliserande muskler som tränas vid rehab. Huvudsaken är att man inte belastar så mycket varje gång i så fall.
    Man måste räkna med att jag är trögfattad också. :-P
  • k girl

Nytt träningsupplägg från Olga! Mindre rumpa, mer kondition, intensivare styrkepass och mer axlar och armar. Inklusive en kettlebellswing som jag ju saknar massor. KUL! Kom i helt rätt tid också, känner jag.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!