• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Ny yoga form.

Scratchy skrev 2014-03-20 18:52:04 följande:
    Vem eller vad är bea mao?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • k girl

Herregud. En timmes intensivt mördarpass avklarat med supersets; bland annat push press med hantlar, promenadutfall, kettlebellswing och sjukt mycket mountain climbers. Död, dödare, dödast. Imorgon ett pass med dynamiska plankor, också supersets. Bävar.

• MissKaos

Amma o skriva samtidigt. Japp.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Sorbus
    k girl skrev 2014-03-20 19:55:39 följande:
    Herregud. En timmes intensivt mördarpass avklarat med supersets; bland annat push press med hantlar, promenadutfall, kettlebellswing och sjukt mycket mountain climbers. Död, dödare, dödast. Imorgon ett pass med dynamiska plankor, också supersets. Bävar.
    Det låter skräckinjagande, i synnerhet det där med sjukt mycket mountain climbers. Mountain climbers är min nemesis
  • MissKaos

Vad är mountain climbers?

Kompletterat mammacoren på friskis och promenaden med plankor och bicepscurl och axelpress. Missade några set biceps/axel på passet. Bra med lite hantlar och grejer hemma.

Nu sova! Promenad olgas pass samt skaffa tårta (maken fyller år) och choklad (tårta inte min grej) på programmet imorgon.

• k girl
    MissKaos skrev 2014-03-20 21:31:04 följande:
    Vad är mountain climbers?

Kompletterat mammacoren på friskis och promenaden med plankor och bicepscurl och axelpress. Missade några set biceps/axel på passet. Bra med lite hantlar och grejer hemma.
    Nu sova! Promenad olgas pass samt skaffa tårta (maken fyller år) och choklad (tårta inte min grej) på programmet imorgon.
    Man står i planka och typ joggar på stället med knän fram under magen.
  • Michael 310

tillbaka i gammla rutiner igen efter förslappning i samband med tillskott i familjen. 8 pass avklarade 3 kvar på min 2 veckors jobbtur :) 6000m löpning intervaller a 500m. vilhan finns men farten har mystiskt försvunnit under nästan 3 månaders slappande. :/

• MissKaos

Aha. Den är ju grymt bra.

Kört den som intervall.

k girl skrev 2014-03-20 21:42:20 följande:
    Man står i planka och typ joggar på stället med knän fram under magen.

• Eleonor86
    MissKaos skrev 2014-03-20 09:40:01 följande:
    Beror på vad du vill göra.. hur fl är etc etc.

Mitt bästa rips: köp olga rönnbergs bok träning för nyblivna mammor och läs redan nu!

Efter ettan instruerade jag spinning efter 8v der var för tidigt. Nu med tvåan korta promenader pga skitväder från ngn v efter fl. Mammababy pass på friskis när hon var fem v. Sists passet före fl 3/12 bf7/12 fl 21/12 höll igång länge mao. Men kroppen är åå noll efteråt så räkna med att börja på låg nivå.

På väg till friskis! Mammacore

Tack för tipset! :)
  • MissKaos

Hade en bra fl. Var inte ens på bb. Åkte hem direkt.

Eleonor86 skrev 2014-03-21 06:37:08 följande:
    Tack för tipset! :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!