Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

K grrl skrev 2016-12-20 22:29:31 följande:

Det är aktiviteter då också. Dels håller vi på länge och dels är det inom besöksnäringen, våra konferenser får alltid prägel av visningsresa. Vi jobbar tills vi lägger oss"! Ibland tränat jag på morgonen men det förutsätter ju dels ett hotell med gym (inte självklart) och att det är öppet innan 7.

Okej ja då är det ju skillnad, vi har kontor i några olika städer och när jag är där blir det vanliga tider som kollegorna kör. Så vid fem går alla hem och vad ska jag göra då på hotellet liksom..

Jag brukar se till att gå på ett vanligt gym eller box, jag är ju ofta på samma ställen och har letat reda på ställen jag kan träna på. Scandic har ju alltid gym men de är ju inte så bra
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-12-20 22:30:28 följande:

Sen är det inte sällan över dagen bara, så jag åker vid 5 och är hemma vid 22.

Å fy tusan ja då förstår jag att det är svårt att få till. Jag jobbar med kraftproduktion och våra anläggningar ligger inte direkt centralt utan jag rör mig mycket i Härjedalen/Jämtland. Men dina avstånd är väl ännu större. Idag är jag på resa över dagen, men då åkte jag halv åtta imorse och är nog hemma senast 17, kör ca 40 mil idag. Skulle väl kommit iväg tidigare men var seg och förkyld imorse...

Blir jag så sen som du skriver väljer jag för det mesta är sova över och åka hem dagen efter. Men det är ju inte alltid det är så roligt att behöva resa, men iaf i min bransch är det inte valbart. Men som tur är har jag betald restid om jag kör efter vanlig arbetstid och det känns ju lite bättre.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-21 07:40:37 följande:

Vad jobbar du med? Låter drygt med så långs arbetsdagar. Jag kan oftast heller inte träna på jobbresor för det är nästan alltid representation på kvällen. Men det är ju inte så ofta jag reser heller.

Senaste konferensen och även julbordet jag var iväg på så var det faktiskt avsatt tid för friskvård. Konferens till 17 sen fritt till ca 19 då det var middag. Julbordet hade vi fritt från 15 så det var riktigt bra hann både träna och gå på spa

Det är många i vår grupp som tränar mycket så chefen har väl snappat upp det och förstått att det är uppskattat.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-22 17:09:47 följande:
    Vinimport!
    Ja då ingår det väl en hel del provsmakning också, inte så lätt att träna då
  • Studentpappa

Träning verkar avlägset då förkylningen vägrar släppa, men god jul iaf

• Studentpappa

Japp jag är fortfarande sjuk, snoret rinner och jag hostar slem

Men det är nog bara dagar bort innan jag vågar testa lite lätt.

• Studentpappa

150 första passet efter förkylningen har nåt varit rejält förkyld i minst två veckor hostar fortfarande slem några ggr om dagen..

2DL+2 powerclean 8 set upp till 85 kg

TeamWod 2st

900 SU

30 powerclean 80 kg (vi körde varannan etta)

30 shoulder to overhead 60 kg

30 DL 80 kg

Jag hade bråttom hem så jag fick sticka här, tror det var bra rent generellt att bryta i tid. Jag är inte direkt 100%. Knät värker också så lång vila hjälpte inte, jag var bättre innan förkylningen.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-29 21:23:55 följande:

Jag var på crosstraining idag, bra pass. Saknar crossfit men boxen är stängd!

I morgon åker vi till Argentina. Har packat springskor, gummiband och hopprep.

Finns ju gym där med men lite backup känns bra.

Ska bli sjukt skönt. Så trött på mesvintern här. Bara rått, grått och tråkigt.

Stängd wtf? Har ni inte egen tagg/nyckel? Vi som har en liten förening ger nycklar till alla medlemmar och har aldrig stängt

Skönt med sol och bad! Det finns en karta på crossfit.com om du vill testa en box i Argentina, det är nog kul!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-29 21:43:27 följande:

Det är typ 15 nycklar i cirkulerande... men jag vill inte träna där själv. Då går jag hellre på Sats eller Elixia. Poängen är ju å ha en Wod å gå på.

Var i en Box i Buenos Aires förra året. Det var sjukt mycket mygg så det föll inte i smak.

Kanske får prova en annan....

Jag gör gärna mina egna eller bara kör styrka. Jaså var det mygg inne? Eller var det ett gym utan väggar?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-29 21:57:47 följande:

Jag gör också egna wods men då på vanligt gym. Lite frestande att vara helt själv i boxen.

Okej det har jag inga problem med jag trivs att vara själv. Du får tipsa dem om mosquito magnet, koldioxidfällan som dödar typ all mygg på flera tusen m2. Ni har väl företag? Det kan ju bli en succé om den inte redan finns, i Sverige säljer den som smör.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!