• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • cosinus

Förbaskat så stel jag är. Har bara sprungit löpband i vinter men fick nu för mig att springa ute (asfalt) och dessutom dryga 9 km ist för 5-6 som jag brukar springa på bandet.

Ont/stel i vristen, knäna och höfterna samt bara lagom trött i ryggen.

Note to self: Börja inte med att dubbla sträckan nästa gång du går ut från löpbandet.

• MissKaos

Öka max 10% per vecka.

cosinus skrev 2014-04-07 11:08:21 följande:
    Förbaskat så stel jag är. Har bara sprungit löpband i vinter men fick nu för mig att springa ute (asfalt) och dessutom dryga 9 km ist för 5-6 som jag brukar springa på bandet.

Ont/stel i vristen, knäna och höfterna samt bara lagom trött i ryggen.

Note to self: Börja inte med att dubbla sträckan nästa gång du går ut från löpbandet.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • cosinus
    MissKaos skrev 2014-04-07 11:41:32 följande:
    Öka max 10% per vecka.
    Det kan nog kanske vara en bra utgångspunkt!
  • MissKaos

Det är det man brukar säga. Om man inte vilm skada sig.

cosinus skrev 2014-04-07 13:16:39 följande:
    Det kan nog kanske vara en bra utgångspunkt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Promenerat ca 1h med barnvagn. Gjort hemmapasset.

-10kg sen någon dag efter fl. Bebisen är 3 1/2 månad. Längtar efter löpning. . Orkar plankan på tå 3x45sek får göra resterande 15på knä. Det går långsamt åt rätt håll...

• k girl

Jag åkte till gymmet med fyraåringen idag. "OJ vad du är STARK mamma!" utbrast han några gånger. Och: "heja heja heja!". Haha. Han ska få följa med fler gånger.

Ikväll kommer jag att fara på boxning också... fy fasen så länge sedan det var, jag saknar det som attan. 

• Wilowa
    k girl skrev 2014-04-07 14:55:32 följande:
    Jag åkte till gymmet med fyraåringen idag. "OJ vad du är STARK mamma!" utbrast han några gånger. Och: "heja heja heja!". Haha. Han ska få följa med fler gånger.

Ikväll kommer jag att fara på boxning också... fy fasen så länge sedan det var, jag saknar det som attan. 
    Dessa härliga fyraåringar! Jag jobbar på en förskola och jag får höra ganska mycket klokt om dagarna
  • k girl
    Wilowa skrev 2014-04-07 15:16:32 följande:
    Dessa härliga fyraåringar! Jag jobbar på en förskola och jag får höra ganska mycket klokt om dagarna
    Jag har en tvååring också. Där fyraåringen är sen språkligt (har en språkstörning) är hon  försigkommen. Satt och käkade mina frukostägg, hon satt bredvid mig, tittade anklagande på mig och utbrast: "Du hoktar (luktar) bajs, mamma!". Hahaha! Sonen älskade att följa med mig och träna, det värmde i hjärtat.
  • Wilowa
    k girl skrev 2014-04-07 15:19:29 följande:
    Jag har en tvååring också. Där fyraåringen är sen språkligt (har en språkstörning) är hon  försigkommen. Satt och käkade mina frukostägg, hon satt bredvid mig, tittade anklagande på mig och utbrast: "Du hoktar (luktar) bajs, mamma!". Hahaha! Sonen älskade att följa med mig och träna, det värmde i hjärtat.
    Haha! Precis vad man vill höra!

Vi har 20 barn i åldrarna 1-4 år, behöver jag säga nåt mer. Fast för det mesta har de väldigt kloka saker att säga på sitt sätt. Jag hade ett barn som konstaterade att förskolan köper man inte hos Polisen eller lokala icabutiken utan hos vaktmästaren eller på Ica Maxi.

Idag har jag faktiskt inte alls så mycket träningsvärk som jag trodde. Skönt, men den kommer kanske imorgon. Dock känns det väldigt skönt i kroppen och jobbiga låsningar har blivit betydligt bättre.
  • MissKaos

Min femårig:

Mamma gör det ont att vara skrynklig? *pekar mellan mina bröst*

..morfar ska få en bebis. Man kan inte ha så stor mage om det inte är en bebis i den..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!