• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Hannibal
    Goldnugget skrev 2014-04-10 23:53:43 följande:
    Bra kämpat! Ja det tar ju sin tid. När man börjar träna är det lätt att inbilla sig man ska bli maffig på ett par 2 månader. Biffiga lats du har fått till! Mycket breda latsdrag?

Mycket chins. Och en hel del marklyftande i yngre år. Grunden för en bra rygg tillsammans med tunga skivstång- och kabelroddar. En stark rygg är en biffig rygg.
  • MissKaos

En rask promenad på fm. Med barnvagn Sonen klagade på svettlukt efter den..

sen olgas styrka.

på kvällen nu 3km i spåret.

Har känningar av den fb hälsporren. Gör ont när jag trycker på hälen. Tror jag måste träna fötterna starkare samt gå och få beh för inflamationenm

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa

Avslutade slalomsäsongen idag...har haft en helt underbar påsk i fjällen. 6 km på längdskidor hann vi med idag med innan vi åkte hem.

• Scratchy
    Wilowa skrev 2014-04-21 20:12:26 följande:
    Avslutade slalomsäsongen idag...har haft en helt underbar påsk i fjällen. 6 km på längdskidor hann vi med idag med innan vi åkte hem.
    Men vad bra. Jag har en fråga om det.

Jag och några kompisar här i Sydamerika tänkte ta en sväng till fjällen nästa år, typ januari och februari, och jag kollade priser (eftersom jag ändå är relativt svensk så har jag lite mer framförhållning). Ingen av oss har någon utrustning och vi känner ingen med stuga eller nåt sånt. Så när jag kollade boende/hyra av utrustning/liftkort i till exempel Åre, så blev det verkligen snordyrt.

Vad hamnar egentligen budgeten på om man vill vara där några veckor?
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-04-21 21:03:49 följande:
    Men vad bra. Jag har en fråga om det.

Jag och några kompisar här i Sydamerika tänkte ta en sväng till fjällen nästa år, typ januari och februari, och jag kollade priser (eftersom jag ändå är relativt svensk så har jag lite mer framförhållning). Ingen av oss har någon utrustning och vi känner ingen med stuga eller nåt sånt. Så när jag kollade boende/hyra av utrustning/liftkort i till exempel Åre, så blev det verkligen snordyrt.

Vad hamnar egentligen budgeten på om man vill vara där några veckor?
    Vi bor visserligen i husvagn, men ett tips är att åka innan eller efter sportloven vecka 7-10, samt undvika veckan före påsk samt jul och nyår. Liftkorten är svindyra och en ofrånkomlig avgift om man vill åka slalom, men utrustningen kan man hyra på många olika ställen och på så viss hålls priserna nere. Fast om ni ska vara där några veckor så kan det löna sig att köpa ett säsongskort...kolla det! Det finns ju även privata uthyrare av stugor, men hur man når dessa vet jag tyvärr inte.

Vad kul det låter! Hoppas det löser sig för er utan att ni blir ruinerade!
  • MissKaos

Tröningsvärk i rygg o mage.. plankan på coreboll biter.

promenerat idag. Fyll en barnvagn med unge i vagnen och potatis mjölk mm under. Packa väl! Det biter faktiskt bra i kroppen att köra den sen.

Kass mathelg. Skärpning imorgon! Godis vin och massa fet mat bygger inte upp muskler o bryter ner ister..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2014-04-21 21:20:46 följande:
    Vi bor visserligen i husvagn, men ett tips är att åka innan eller efter sportloven vecka 7-10, samt undvika veckan före påsk samt jul och nyår. Liftkorten är svindyra och en ofrånkomlig avgift om man vill åka slalom, men utrustningen kan man hyra på många olika ställen och på så viss hålls priserna nere. Fast om ni ska vara där några veckor så kan det löna sig att köpa ett säsongskort...kolla det! Det finns ju även privata uthyrare av stugor, men hur man når dessa vet jag tyvärr inte.

Vad kul det låter! Hoppas det löser sig för er utan att ni blir ruinerade!
    Thank you!

Man blir alltid lite trött när man ska organisera saker tillsammans med latinos. (Jo, jag får säga så utan att vara rasist för att jag själv tillhör det släktet till viss del.) De kan liksom inte planera framåt. Utan deras tanke är att vi bestämmer oss någon gång i mitten av januari och förväntar oss att vi kan bo billigt på en skidort i två eller tre månader, februari-april. De verkar tro att man klarar sig på 5000 kronor per person och månad, inklusive mat, boende, liftkort, utrustning och allt annat. Utan att känna någon som hyr ut stugor privat.

Well well, man kan hyra en lyxvilla i Spanien för 10.000 SEK per vecka. Känns mer lockande i mina ögon.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-04-22 11:28:13 följande:
    Thank you!

Man blir alltid lite trött när man ska organisera saker tillsammans med latinos. (Jo, jag får säga så utan att vara rasist för att jag själv tillhör det släktet till viss del.) De kan liksom inte planera framåt. Utan deras tanke är att vi bestämmer oss någon gång i mitten av januari och förväntar oss att vi kan bo billigt på en skidort i två eller tre månader, februari-april. De verkar tro att man klarar sig på 5000 kronor per person och månad, inklusive mat, boende, liftkort, utrustning och allt annat. Utan att känna någon som hyr ut stugor privat.

Well well, man kan hyra en lyxvilla i Spanien för 10.000 SEK per vecka. Känns mer lockande i mina ögon.
    Ja 5000 kan bli lite svårt att klara sig på. Fast vad härligt att ändå kunna ha den inställningen. Solig

Lycka till!
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2014-04-22 17:02:09 följande:
    Ja 5000 kan bli lite svårt att klara sig på. Fast vad härligt att ändå kunna ha den inställningen. Solig

Lycka till!
    Ja, det är en härlig inställning. Tyvärr leder den till många besvikelser.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-04-22 19:09:18 följande:
    Ja, det är en härlig inställning. Tyvärr leder den till många besvikelser.
    Ja det kan jag tänka mig, du har kanske de bästa förutsättningarna då som har lite av varje.

Ett tips kan vara att köpa Skistar All som gäller på Skistars alla destinationer. Då kan ni ju åka runt och inte vara hela tiden på en och samma anläggning.

www.skistar.com/sv/SkiPass-Skidakning/SkiPass-Priser/SkiStar-All/
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!