• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Nya skor snarast!! 3,5km i lågprofilskorna. Har inte muskler att hålla uppe tekniken. Skönt var det. Hade orkat längre men måste ta det lugnt.. måste tappa några kilon med. Snarast!

1h ptomenad på fm med bvagnen och ålankor på coreboll.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-04-27 15:56:52 följande:
    Nya skor snarast!! 3,5km i lågprofilskorna. Har inte muskler att hålla uppe tekniken. Skönt var det. Hade orkat längre men måste ta det lugnt.. måste tappa några kilon med. Snarast!
    1h ptomenad på fm med bvagnen och ålankor på coreboll.
    Ammar du? Lite lurigt med vikten så länge som man ammar och månaderna efter att man slutat. Förstår att du tycker det är skönt att springa igen.
  • MissKaos

Ja lär väl amma länge till. Hon är fyra månader... man blir hungrig och sugen! Har varit duktig ätit bra mat men spårade ur nu i påsk. Måstr skärpa mig igen. Coklad kakor glads nono på veckorna! Behöver gå ner rätt mkt så 5kg till och jag har kvar att ta av. Har gått ner 10 sen dagen efter fl..

Wilowa skrev 2014-04-27 16:06:20 följande:
    Ammar du? Lite lurigt med vikten så länge som man ammar och månaderna efter att man slutat. Förstår att du tycker det är skönt att springa igen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-04-27 18:24:33 följande:
    Ja lär väl amma länge till. Hon är fyra månader... man blir hungrig och sugen! Har varit duktig ätit bra mat men spårade ur nu i påsk. Måstr skärpa mig igen. Coklad kakor glads nono på veckorna! Behöver gå ner rätt mkt så 5kg till och jag har kvar att ta av. Har gått ner 10 sen dagen efter fl..

Ja det är lätt att äta för mycket när man ammar, men å andra sidan så är det ju så av en anledning. Fast värst för mig var när jag slutade amma och aptiten inte fattade att jag inte längre behövde det där extra. Det tog faktiskt flera år innan jag fick rätt på det och jag fick helt låta bli socker i sex månader för att få tillbaka sockerspärren. Påsken var inte snäll mot mig heller, inser att jag måste skärpa till mig igen för att inte åka dit...dumma sockerberoende!
  • MissKaos

Socket-vitt pulver-knark.

typ.

• MissKaos

Man kan ju inte köra värsta dieten under amningen heller.. fåt på mig ett par kortbyxor som funkar. Låg midja på dom. Kan ha dallret ovanför. Får på mig tränomgskläderna. Det ärbra.har blivit bra mkt starkare i coremusklerns fixade plankan (tå) i 1min x 3 iigår och nästan på sidoplankorna fick ta o knäet sista 10sek. Går framåt och eg är det ju viktigasr nu antar jag.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2014-04-27 20:22:31 följande:
    Man kan ju inte köra värsta dieten under amningen heller.. fåt på mig ett par kortbyxor som funkar. Låg midja på dom. Kan ha dallret ovanför. Får på mig tränomgskläderna. Det ärbra.har blivit bra mkt starkare i coremusklerns fixade plankan (tå) i 1min x 3 iigår och nästan på sidoplankorna fick ta o knäet sista 10sek. Går framåt och eg är det ju viktigasr nu antar jag.
    Hart du nån bra magövning när plankan inte funkar? Jag är inte säker, men jag tror att det är axlar/nacke som inte klarar tyngden för det blir samma när jag gör armhävningar. Får inte ont men det kryper i kroppen på mig och då är det svårt att veta var det sitter. Plankan har jag bara testat på tå, men armhävningarna gjorde jag på knä så plankan på knä funkar nog inte heller.

Jag har troligtvis samma problem i mina axlar som i höfterna och jag vet hur jag ska träna dem, men inte magen utom situps...som jag förövrigt inte gillar.

Magdaller ovanför byxorna känner man till. Fast jag blev av med det mesta när jag var sjuk i höstas och lyckats hålla det mesta borta sedan dess.
  • k girl
    Wilowa skrev 2014-04-27 20:36:40 följande:
    Hart du nån bra magövning när plankan inte funkar? Jag är inte säker, men jag tror att det är axlar/nacke som inte klarar tyngden för det blir samma när jag gör armhävningar. Får inte ont men det kryper i kroppen på mig och då är det svårt att veta var det sitter. Plankan har jag bara testat på tå, men armhävningarna gjorde jag på knä så plankan på knä funkar nog inte heller.

Jag har troligtvis samma problem i mina axlar som i höfterna och jag vet hur jag ska träna dem, men inte magen utom situps...som jag förövrigt inte gillar.

Magdaller ovanför byxorna känner man till. smile2.gif Fast jag blev av med det mesta när jag var sjuk i höstas och lyckats hålla det mesta borta sedan dess.
    Det finns rätt många coreövningar som du kan göra liggande på rygg, t ex död insekt och fällkniven som jag kommer på spontant. Russian twists är en av mina favoriter, då får man in den sneda magmuskulaturen.
  • Wilowa
    k girl skrev 2014-04-27 22:32:32 följande:
    Det finns rätt många coreövningar som du kan göra liggande på rygg, t ex död insekt och fällkniven som jag kommer på spontant. Russian twists är en av mina favoriter, då får man in den sneda magmuskulaturen.
    Inser att jag måste googla. Fast tack så mycket för tipsen. Tidigare när jag tränat så har jag gått på pass och gjort lika som ledaren och då lär man sig inga namn på övningarna. Längtar tills jag är stark nog för att köra pass. Jag testade med en dvd förra veckan men det gick inte så bra, kände i kroppen några dagar efteråt. Kan inte lägga den belastningen på de rehabande musklerna än.
  • ander25k

Körde ett idiot pass för biceps , och har nu aldrig haft så ont i dom , jag liknar en tyronosaurus rex på morgonen , tar ett tag att räta ut dom , men skönt är det :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!