• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Smäckär
    Wilowa skrev 2014-04-30 19:21:13 följande:
    Jag fick kul överraskning när jag kom hem från jobbet idag. Jag har vunnit boken i första träningsutmaningen som fl har nu. Mage, rumpa och lår...perfekt för mig! Solig Dessutom är veckans utmaning mage och det är inte plankan. smile1.gif
    Grattis!!!
  • Wilowa
    Smäckär skrev 2014-04-30 19:29:53 följande:
    Grattis!!!
    Tack!
    Smäckär skrev 2014-04-30 19:19:57 följande:
    Jag har haft ett sådant problem med ryggen den senaste tiden och undrar hur jag ska göra med en ömmande rygg när jag ska utföra armlyft?
    Jag skulle faktiskt råda dig att kontakta en sjukgymnast så du får rätt hjälp.

• Smäckär
    Wilowa skrev 2014-04-30 19:47:47 följande:
    Tack!

Jag skulle faktiskt råda dig att kontakta en sjukgymnast så du får rätt hjälp. smile1.gif

Senast jag gjorde det blev jag hånad för att ha gått via läkaren först och innan hånad av läkaren för att jag gick via läkaren. Vet bättre nu, men problemen kvarstår även efter det att sjukgymnasten tog hytlöst betalt för råd jag säkert kan ta del av utav er...
  • Smäckär
    Wilowa skrev 2014-04-30 19:47:47 följande:
    Tack!

Jag skulle faktiskt råda dig att kontakta en sjukgymnast så du får rätt hjälp. smile1.gif

Senast jag gjorde det blev jag hånad för att ha gått via läkaren först och innan hånad av läkaren för att jag gick via läkaren. Vet bättre nu, men problemen kvarstår även efter det att sjukgymnasten tog hytlöst betalt för råd jag säkert kan ta del av utav er...
  • Wilowa
    Smäckär skrev 2014-04-30 19:55:31 följande:
    Har liknande erfarenheter, men vet även att de duktiga sjukgymnasterna finns. Jag fick hjälp av en sådan i höstas, hjälp som jag inte hade kunnat få här...även om alla här inspirerar mig mycket! Risken är att du gör övningar som gör dig sämre.
  • Smäckär
    Wilowa skrev 2014-04-30 20:41:55 följande:
    Har liknande erfarenheter, men vet även att de duktiga sjukgymnasterna finns. Jag fick hjälp av en sådan i höstas, hjälp som jag inte hade kunnat få här...även om alla här inspirerar mig mycket! smile1.gif Risken är att du gör övningar som gör dig sämre.
    Jo jag vet, men varför ska man sluta när man man inte har råd men motivationen kvar? Jag har ONT i ryggen men vill fortsätta lyfta. Har inte råd att anlita proffesionelll hjälp. Tyvärr.
  • Wilowa
    Smäckär skrev 2014-04-30 20:46:51 följande:
    Jo jag vet, men varför ska man sluta när man man inte har råd men motivationen kvar? Jag har ONT i ryggen men vill fortsätta lyfta. Har inte råd att anlita proffesionelll hjälp. Tyvärr.
    Synd! annars skulle jag tipsa dig att gå till en privat sjukgymnast, gärna en som behandlat elitidrottsmän.
  • Smäckär
    Wilowa skrev 2014-04-30 20:54:40 följande:
    Synd! annars skulle jag tipsa dig att gå till en privat sjukgymnast, gärna en som behandlat elitidrottsmän.
    Tack ändå för din hjälp :)
  • sporty29

Här kommer en till träningsnörd..haha!

Här körs styrketräning, jogg och PW!

LOVLEY!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!