• Anonym

Hur ramlar folk av cykeln?

Kanske en märklig fråga, men när man träffar någon som brytit armen eller benet och man frågar vad som har hänt så får man ofta höra att dem ramlade med cykeln, men hur fan lyckas dem? Vad gör dem när dem cyklar eftersom de ramlar? Jag blir så fundersam.. 

Jag menar alltså inget illa! Jag blir bara så nyfiken på hur det går till :-P 

• Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?
  • Litet My

Jag trillar av cykeln ibland.

Tror det mest handlat om att jag glidit av pedalerna och tappat kontrollen över cyklen

• Anonym
    Lilla My21 skrev 2011-07-14 17:02:51 följande:
    Jag trillar av cykeln ibland.

Tror det mest handlat om att jag glidit av pedalerna och tappat kontrollen över cyklen
    Gör du dig mycket illa?
  • Lena

rullgrus tex eller att man snabbt måste väja för att någon annan cyklar eller kör som en dåre.

• SoStylish

Jag har faktiskt tänkt samma sak ibland, haha. Men jag antar att det är mycket som kan hända. En grop i vägen som man inte ser t.ex 

• Altezza

råkat cykla på nåt, eller cyklat för fort å fått sladd på grusväg, cyklat på en trottoarkant, cyklat på ett rådjur ja vad som helt egentligen!

• Litet My
    Anonym skrev 2011-07-14 17:03:16 följande:
    Gör du dig mycket illa?
    Bara en gång...

Men det hade kunnat gå illa eftersom jag trillat handlöst.
  • Anonym
    Altezza skrev 2011-07-14 17:04:24 följande:

råkat cykla på nåt, eller cyklat för fort å fått sladd på grusväg, cyklat på en trottoarkant, cyklat på ett rådjur ja vad som helt egentligen!

cyklat på ett rådjur? :D hur lyckas man då?
  • enlitenbitkaka

När jag var 6år körde jag nerför en asfalterad backe med rullgrus...ingen bra kombo. Slog av två tänder och bröt lillfingret. När jag var 16 cyklade jag in i trottoaren och ramlade - spricka i revbenet av styret. När jag var 25 cyklade jag ner i ett spårvagnsspår....klarade mig med ett blåmärke.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Anonym (.........)

Kanske inte gäller mig, men jag blev påkörd av en bil och fick bl.a. en spricka i knät..

• HannaE

På vintern och utan dubbdäck är det precis hur lätt som helst att ramla när man cyklar...

Man lever så länge man lär.
Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?