• Sömnstörd

Svartsjuk bonusdotter, orkar snart inte längre

Jag tycker du låter riktigt avundsjuk med stora inslag av konkurrens.

Varför väljer du att känna att det handlar om svartsjuka trots att sambon säger det motsatta?
    Det kan handla om miljoner saker varför barn bara sitter hemma och ugglar.

Och barn sätter sig emellan så det behöver inte ha med bonusskapet att göra. Är du sådär undflyende kommer hon anse att du inte är något att luta dig mot när det blåser och väljer då att inte hålla din hand på vardagen.

• Sömnstörd
    Anonym skrev 2011-07-18 05:28:55 följande:
    Tack för ditt oerhört konstruktiva inlägg... men det är ju inte ovanligt att man får sig en skopa ovett när man är bonusmamma.
    Vad är det jag skulle vara avundsjuk på menar du? Vi har ju två vitt skilda relationer som inte ens går att jämföra och som inte kan ersätta den andra, hon är hans dotter, jag är hans sambo, milsvida skillander, så vari ligger svartsjukan? Problemet ligger nog i att HON inte förstår skillnanden på de här relationerna och är rädd för att bli ersatt, bortglömd osv. 
    Det är inte heller särskilt ovanligt att barn känner en svartsjuka gentemot förälderns nya partner och jag tycker att det skulle vara väldigt jobbigt för henne att hela tiden gå runt och vakta oss, att hon aldrig riktigt kan slappna av.

Nu får du ta av dig offerkappan för det var inte ovett och att du tar åt dig som bonusmamma är något du själv väljer, det kommer inte från mig.

Hon förstår mycket väl skillnaden men hon är ett barn. Sättet du beskriver henne på "bebis-kläng" bland annat gör att du låter svartsjuk och att du konkurrerar. Du känner dig undanskuffad.
Svar på tråden Svartsjuk bonusdotter, orkar snart inte längre