Den lilla M skrev 2011-08-08 20:00:28 följande:
Har mailat Sophie i sommras men då var hon på semester så jag skulle återkomma i mitten av aug. Tala gärna om för mig vad du har fått göra hos henne, är väldigt nyfiken på detta.
Jag började som sagt efter mitt andra MF, första tillfället fick jag berätta hur missfallen gått till- vilken vecka, smärta blod m.m. hur mina menstruationer brukar vara, hur man mår i övrigt m.m. Jag berättar allt från blodmängd och konsistens, pms, huvudvärk, finnar, trötthet, hur magen fungerar, allt:) hon frågar också en del frågor om när man brukar känna det ena o det andra osv..
Man får en temperaturkarta där man ska fylla i sin morgontemp varje dag (tas rektalt innan man stiger ur sängen, samma tid varje dag..) Kartan visar man sedan varje gång så hon kan analysera... Hon tittar även ibland på tungan..
Sedan får man ta av sig byxor o lägga sig på en brits och hon sätter sedan nålar på lite olika ställen (olika varje gång verkar det som) Där får man sedan ligga ett tag tills hon tycker att ens puls är bra (hon känner på flera olika typer av puls tror jag, innan och under man får akupunkturnålarna). Under tiden som man ligger där med nålarna så går hon iväg och blandar ihop de kinesiska örter som hon anser passar just dig.
Dessa örter får man i stora påsar som räcker till nästa tillfälle man kommer. Örterna ska kokas en viss tid osv o så dricker man örtavkoket två gånger per dag..i början höll jag på att kräkas av dessa men nu tycker jag att de är ganska goda tom:)
Ja ungefär så går besöken till:) Räkna med en timme allt som allt...
Jag har gått en gång i veckan sedan i mars (ibland varannan vecka) och märker skillnad dels på att min temp är stabilare, finare hy (haft problem med mkt finnar innan nu inga!), ingen huvudvärk (huvudvärk flera ggr i veckan förut) m.m.