Min 15 åringa dotter är ihop med en 24 årig kille!
Hej, jag brukar inte använda internet till sådant här men en vän rekommenderade denna sida så jag försöker. Ursäktar om det är för långt.
Det är nämligen så att min 15 (95a) åriga dotter är ihop med en 24 årig (87a) kille.
Som jag har förstått det, så träffades dem på en musikspelning i stan i februari.
Hon var med sina vänner när hon träffade honom och hans kompisar under denna spelning.
Efter spelningen så hade han bjudit in min dotter och hennes vänner till hans lägenhet.
När jag ringde henne ganska sent för att kolla om hon behövde skjuts från stan så frågade dottern om hon kunde få stanna ett tag till. I bakgrunden hör jag en väldigt mörk röst "Det är lugnt, Issa, det börjar bli sent, vi kan höras senare"
Hon kom hem senare och var väldigt glad. Jag var orolig och frågade var hon hade varit och med vem för jag kände inte igen rösten.
Hon berättade att hon och hennes kompisar hade träffat ett par killar på spelningen.
Därefter började hon smsa och ringa väldigt mycket till honom.
Min man misstänkte att det var en kille som hon var intresserad av och frågade henne.
Vilket det visade sig vara. Han jobbade som grafiker i London men var från stan.
När hon sa jobbar, så måste han ha varit över 18 år tänkte jag, så jag var snabb på att fråga hur gammal han var.
Han var 24 år.
Vad ser en 24 åring i min lilla dotter??!
Han började besöka staden oftare och så fort han kom till stan så åkte hon till honom.
Jag trodde att det var någon lätt förälskelse som skulle släppa efter ett tag ,men icke.
Hennes klädsel ändrade även på sig.
Hon brukade ta på sig mycket mer smink förut än vad hon gör nu. Hon hade även fått en fotlänk som han hade gjort. Min man frågade om hon hade blivit ihop med honom, det hade hon. Hon hade börjat ta mindre smink på sig för att han tyckte att hon var vackrast utan.
Hon har alltid varit lite osäker på gud men hon börjar nu frågesätta mer om gud och det har varit mycket bråk mellan hon och jag.
Detta pågick i månader innan jag och min man frågade om han skulle vilja komma över på middag.
Vilket han tackade ja till.
En onsdag i maj fick vi se honom. Han var runt 180, mycket kraftigt byggd och har tattueringar som sticker ut skjortan. Han hade ett utlänskt påbrå, men ganska ljus. Man ska väl inte vara rädd, men efter det som man läser och ser på TV så blir man ju rädd.
Han talade helt rent med dalmål, hans ordförråd var troligtvis större än både jag och min mans.
Under denna kväll får vi reda på massor om honom. Han är född och uppvuxen här. Han har dessutom gått på samma högstadie som dottern. Hans far är från irland som förklarar hans isblåa ögon och hans mor är från Indien som förklarar resten av hans utseende.
Han jobbar som grafiker för filmer tydligen. Vi såg lite de saker han hade gjort till filmer, som jag dessutom hade sett! Min man blir helt fascinerad av detta.
Vi är en kristen familj och det visade sig att han var Atheist! Jag är helt säker på att det är han som har influerat min dotter!
Någon bordsbön ville han inte gå med på.
Min man frågade varför han var atheist och han svarar med att han är inte är någons slav. Han kränkte gud genom att jämföra honom och Gandalf från Sagan om Ringen.
Min man verkar dock inte bli speciellt upprörd, tvärtom de binder väldigt bra.
Senare frågar min man vad han har för avsikt med dottern. Han berättar att han är kär i henne och att hon också var det. Han sa att resorna hit till Sverige på sista tid var i huvudsak för henne.
Innan vi frågade om ålderskillnaderna så gjorde han det, och det verkade fungera trots den stora åldersskillnaden.
Han berättar också att han kommer börja jobba två veckor i taget efter sommaren. Jag ser på hennes uttryck att hon är förälskad.
Innan han åker, lyfter han upp henne och de kysser varandra.
När han har åkt säger min man "jag som var så orolig först, han får helt ok från mig" till dottern!
Jag däremot gillar inte att han är så gammal. Han JOBBAR i London med stora filmproduktioner och min lilla dotter ska börja gymnasiet i höst. Det är en jätteskillnad.
Min man tycker dock att han är häftig och uppfattade varför dottern gillade honom.
De har även lagt till varandra på facebook.
Jag vet inte vad jag känna, jag vill inte att hon blir sårad och jag vill inte att han ska influera henne med atheism. Jag känner att jag börjar tappa min lilla dotter.
Vad ska jag göra?