• volbabe

Någon som slutat röka och plussat?

Jag har gjort mitt tredje IVF-försök, men det vill sig inte. Nu är det så att jag dragit ner från 20 cigg om dagen till 2-3 stycken. Är det någon som slutat och plussat direkt? Jag behöver verkligen bli peppad inför 4e och sista försöket. Snälla hjälp mig...

• Svar på tråden Någon som slutat röka och plussat?
  • SilverLadyG

Jag fast utan IVF Skrattande Fick MA 2009 sommar, 2010 augusti bestämde jag mig för att sluta röka och slutade (först med nikotinplåster i 1 månad,sen åt jag massor med solrosfrön) ville så gärna bli gravid igen. 2011 mars plussade jag, är i vecka 26 nuGlad
    Sluta röka och lycka till!!!

• volbabe
    SilverLadyG skrev 2011-08-08 08:00:34 följande:
    Jag fast utan IVF Skrattande Fick MA 2009 sommar, 2010 augusti bestämde jag mig för att sluta röka och slutade (först med nikotinplåster i 1 månad,sen åt jag massor med solrosfrön) ville så gärna bli gravid igen. 2011 mars plussade jag, är i vecka 26 nuGlad
    Sluta röka och lycka till!!!
    Varför solrosfrön?????
  • SilverLadyG
    volbabe skrev 2011-08-08 13:43:26 följande:
    Varför solrosfrön?????
    Eftersom dessa är bra att tugga på då man blir sugen efter en ciggSkrattande Man går inte upp i vikt och man är sysselsatt med något, med att skala dessa samt ätaGlad
  • tjetexvlasta

hej, jag har slutat röka för snart 10 år sedan och det är det bästa jag har gjort på länge. jag är FRI. så ge inte upp och gör det!!! om du bestämmer dig på RIKTIGT att du verkligen VILL sluta röka så går det.
    jag fick välja - fortsätta röka och bli sjuk ännu mer eller sluta och klara mig med sjukdomen längre tid på samma nivå. så jag slutade. insåg att rökningen inte var värd att offra min hälsa för. jag la ciggasken på hyllan och där låg den. jag var tvungen att ha ciggen hemma helt enkelt ett bra tag och varje gång då jag gick förbi så hånflinade jag åt dem. nu är det jag som bestämmer över er och inte ni över mig. och jag vann!
    måste säga jag alltid varit en storrökare och ville absolut inte sluta röka någonsin. det var min belöning, min lugnande stund, mitt allt. men ack, vad man bedrar sig själv! 
    önskar dig stark vilja och all lycka för att sluta med giftpinnarna för all framtid

Svar på tråden Någon som slutat röka och plussat?