• Mee90

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2012-10-20 18:31:36 följande:
    Hej fina

Jag hade ju bim tors-lörd. Än har ingen mens kommit. Testade senast igår, digitalt som va neg.

Mensen kommer säkert nu i natt! Bläää
    Hoppas verkligen inte mensen kommer inatt och du får ett starkare plus snart :D Tror bara det är förtidigt! Hoppas på det iaf. Kan inte förstå om dina CB+ är "spök" .. Då måste du ju bara reklamera dom ..! Skit i så fall! 
  • Mee90
    viochdu skrev 2012-10-20 18:47:03 följande:
    Me90: fast spök har det inte varit på knastens test! Man kan inte reklamera test som påvisar hcg i fyra dagar..
    Ne det är sant.. Håller fullt med, hade det inte varit NÅGOT så borde det inte blivigt så tydligt som det faktiskt varit.. Hoppas det håller sig bara! :D
  • Mee90
    Knasten83 skrev 2012-10-20 19:48:25 följande:
    Viochdu: hoppas du har rätt ang syskon men tror inte på det tyvärr.. Faaast, även den bäste kan ha fel ;)

Ma är ju värre än mf, hellre att det kommer ut så man kan få ge det fler chanser..

Mee90: vet inte vart jag ska vända mig med testen riktigt?!
    Tänkte direkt till CB, men tror som Viochdu sa, om mensen kommer är det nog tyvärr ett tidigt Mf eftersom de varit så tydliga ändå så borde det inte vara "spök".. Men håller tummarna att den håller dig borta!!! och du får ett fiiint plus .. {#emotions_dlg.flower}
  • Mee90

GRATTIS till alla fina plus! {#emotions_dlg.flower}

Är såå sugen på att börja testa själv, men väntar nog någon dag till.. :) 
    Om jag räknar på 32 dagars cykel vilket jag haft sedan MAt så hade jag ÄL 19e och är då på ÄL +3 (?) Tror dock jag hade ÄL tidigare denna månad, kändes som de, jag hoppas så hemskt mkt på denna månad.. Känns som hoppet börjar rinna av mig rejält emellan åt :( Vi har nu försökt sedan Augusti -11 och jag tänker såå mkt på vårat MA. Försöker att inte göra det men det går inte .. Och nu när julen närmar sig med stormsteg så blir det bara jobbigare och jobbigare, vi hade ju BF 24e December. Känner sådan "press" över att plussa innan de.. Ursäkta mitt lilla OT inlägg men det är så otroligt skönt att skriva av sig till er. Så fina människor, så fin stämning här inne {#emotions_dlg.flower}

Ännu en gång grattis till alla fina plus :) Blir såå glad för eran skull! {#emotions_dlg.flower}

• Mee90

Jessie13: GRATTIS :D 

Mikkan: Jag ser på ditt doc morris :D Kan även skymta på CB :) Hoppas det blir starkare.

Åhh så sugen jag är på att testa. Har massa symptom men som säkert bara är inbillning ;) ÄL+ 4-8 Vet inte riktigt :P Väntar på tester från TL.. Ska maila dom idag! Har gått över en vecka sedan jag fick "dina tester är skickade" mailet. Som för de flesta här alltså ;D 

Hittade en väldigt intressant artikel om forskning då ägget fäster.. Där framgårdet att kroppen börjar producera HCG redan när ägget är befruktat och delat sig någon gång, för att meddela kroppen om sin ankomst och förbereda för inplantationen.. Det tkr jag låter väldigt rimligt! Läs artikeln, intressant läsning och man förstår vrf det inte är det lättaste att bli gravid ;D Kan ju också vara en förklaring till varför vissa kan känna så starka symptom så snabbt efter ÄL, de som är hormonkänsliga. Trevlig läs stund ;D 

http://fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget 

• Mee90
    Lääängtan skrev 2012-10-23 17:10:22 följande:
    Haha vad roligt! Satt PRECIS och läste denna innan jag såg att du länkat! Glad
    Ja men visst är den intressant ;D Tkr det låter vääldigt rimligt, hur ska kroppen annars fatta att ägget ska tas upp? ;) Det måste ju ske såå många förändringar för att allt ska klaffa. :D
  • Mee90
    Xantippa85 skrev 2012-10-23 17:17:33 följande:
    Någon som har lust att slänga ett getöga på mitt test?
    Jag är på ÄL+8 enligt min vanliga cykel så ska jag vara på BIM-4, men ÄL sköts upp några dagar på grund av att jag åt pergotime (tror jag) så kanske har jag inte BIM förrän på måndag om De ska vara 14dagar efter ÄL

Detta är hur testet såg ut efter 1-2 minuter och jag hade hållt mig från att kissa i ca 2 timmar. Ursäkta den dåliga kvaliten från min mobilkamera..

Ser lovande ut :) Hoppas det blir starkare!
  • Mee90
    Mikkan90 skrev 2012-10-23 17:55:16 följande:
    Tack! Hoppas det är något :)

Intressant artikel. Att bli gravid är ju verkligen en helt otrolig process.
    Axsson skrev 2012-10-23 18:24:41 följande:
    Läste artikeln och plötsligt känns det ännu mer omöjligt att bli gravid! Att det ens går, haha!
    Haha, ja eller hur.. Men den ger massor med insikt, vad skört det egentligen är och att det kanske inte är så konstigt att visa känner av extremt tidigt! :P
  • Mee90
    IVFmamma skrev 2012-10-23 19:47:51 följande:

HCG går upp sakta men säkert, jag får inse att jag är gravid "på riktigt". Tack för eran fina pepp alla härinne! Ni är fantastiska!{#emotions_dlg.flower}
    Såå vackert! :) Grattis ännu en gång! {#emotions_dlg.flower}
  • Mee90
    MjukisEmelie skrev 2012-10-23 21:21:28 följande:

Grattis :) Fint plus {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester