• MissMollis

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lider med er som blöder just nu. Har själv haft två mf detta år så vet känslan av tomhet som kommer när det börjar blöda. Nu säger jag som de andra redan har sagt att det faktiskt inte behöver vara mf utan blödningar i början ska ju uppenbarligen vara relativt vanligt men det är inge roligt hur som helst för man bli r sjukt orolig.

Together -mitt senaste mf var mkt tidigt i v5 o då blev plusset svagare redan dagen före blödningen kom...

Jag hoppas det bästa för er o alla oss andra här inne, fan vad vi förtjänar bebisar!!

kram

• MissMollis
    Odetta skrev 2011-12-12 09:50:41 följande:
    Hoppar in....vad tror ni om det här testet?

Jag ser tyvärr ingenting där..  Men du är ju väldigt  tidigt ute så mkt kan ju hända :)
  • MissMollis

Slemtorsk -måste bara säga nåt =) Det är ju så in i bomben spännande med din "resa" o jag håller alla mina tummar o tår.

Kommer sitta på nålar fram till din testdag nu o vet att vi är många här som hoppas för er så man kan ju hoppas på att all positiv energi gör sitt.

Känner på mig att det kommer gå bra för dig nu iaf  {#emotions_dlg.flower}

• MissMollis
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-12 14:15:44 följande:
    alltid kul när man kan roa någon.. har ju drömt om att bli uppmärksammad författare.... ha ha...

Min sambo/blivande man sa förresten något kul i helgen.. OM vi blir gravida skulle han registrera sig här på FL som "slemmis man"... men jag föreslog att eftersom jag heter "slemtorsk i din bralla" kunde väl han heta "Slemtorsk under din kjol" men han gick inte riktigt med på det ha ha ha

Hahaha ja du det ser jag fram emot, ni kommer göra succe som herr o fru slemmis el nåt ;P

Men det är en order att du måste forts med dina härliga inlägg, det sprider bra vibbar o ger många goda skratt :D
  • MissMollis

Carmat det verkar lovande jag tror du e gravid. Så vitt jag vet ska ett spökstreck inte synas i genomlysning!! :D

LitenEmma91 -Grattis!!!!

Roligt med lite plus här! Hoppas december är stora plus-månaden!!!! Wiie!! :P

• MissMollis
    LitenEmma91 skrev 2011-12-14 00:44:41 följande:

Det översta togs vid 20:00 och det understa vid 00:00

Hmm tycker nästan att det ser ut som ett vitt streck på nedersta, med färgretser i kanten, Hoppas verkligen jag har fel!!! Testa med morgonurin idag, det kan ju ha varit så utspätt igår kanske!?
  • MissMollis
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-14 04:51:42 följande:
    Visserligen inte testdag förrän torsdag....men de lägger alltid på ngr dagar extra...och jag här redan passerat min bim så chansen att det skulle ändras tills torsdag är minimal...jag har ju dessutom haft en blödning. fre-mån så det är dags att släppa alla halmstrån o fejsa verkligheten...

Vilket skit!! (ursäkta språket) Jag forts hoppas för dig men OM det nu inte blev nåt håller ja med radioactive att det kommer ta sig! kram
  • MissMollis
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-14 08:05:59 följande:
    rent realistiskt är det inte så stor chans.. vi har mindre än 20% chans att det tar sig.. men rent statistiskt så ökar det ju för varje gång man försöker.. men med tanke på hastigheten på Sahlgrenska så får vi inte nästa försök förrän tidigast i april....så det lär ju dröja...

Får fokusera på min praktik i stället....när jag nu får veta vart jag ska vara...

Låter ju bra att chanserna ökar tycker jag, tråkigt om det är så långa väntetider bara :( Finns det inget annat ställe ni kan gå till där de har raketkö ?! :P

Praktik låter kul! Vad utbildar du dig till?
  • MissMollis
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-14 08:26:04 följande:
    finns ju privata kliniker men just nu har vi inte de pengarna.. kostar en hel massa och vi köpte ju hus förra året och fick slänga ut större delen av vår buffert på att byta panna...den gick sönder 2 månader efter vi flyttat in...

Jag läser till socionom så jag börjar femte terminen nu i januari och ska ha praktik hela terminen...det är inte helt lätt för praktiklärarna att skrapa ihop platser bara så jag hoppas att jag får veta före jul men det finns inga garantier för det...Pratade med min praktiklärare i går och hon har planer för mig *S* jag är ju ganska flexibel om vilket område men vill ha ett visst geografiskt område och eftersom jag har barn så har jag geografisk förtur, nu hittade vi en kommun till som jag faktiskt tar mig lätt till med tåg och som ligger nära där min son bor (så hans pappa kan lämna honon där på fredagseftermiddagen istället för att åka hela vägen hem till mig -8 mil) så hon skulle kolla där också nu...
    Ah oki, ja hus är dyrt det kan jag skriva under på vi flyttade in i vårt i början av året o har renoverat massa, gaah vad det går stålars :/

Hoppas du får en bra praktikplats då, det kan ju vara ganska viktigt eftersom många får vidare anställningar efter praktiken :) El jag vet ju inte din bransch iofs men det borde väl vara ungf lika för de flesta..
    Kanske är skönt oxå få lite annat o tänka på :P Jag känner iaf att detta barnalstrande tar alldeles för stor del av min dagliga tankeverksamhet, men hur kan man låta bli när man inte vill ngt helllre lixom.. :/
  • MissMollis

Oki då får vi hoppas du får en lagom rolig praktikplats ;P inspirerande men som ger utredningsvana!! Som sagt det är nog bättre tänka lite smart än vad som e roligt. Hoppas din handledare sitter med ett riktigt ess i skjortärmen!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester