slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-14 08:26:04 följande:
finns ju privata kliniker men just nu har vi inte de pengarna.. kostar en hel massa och vi köpte ju hus förra året och fick slänga ut större delen av vår buffert på att byta panna...den gick sönder 2 månader efter vi flyttat in...
Jag läser till socionom så jag börjar femte terminen nu i januari och ska ha praktik hela terminen...det är inte helt lätt för praktiklärarna att skrapa ihop platser bara så jag hoppas att jag får veta före jul men det finns inga garantier för det...Pratade med min praktiklärare i går och hon har planer för mig *S* jag är ju ganska flexibel om vilket område men vill ha ett visst geografiskt område och eftersom jag har barn så har jag geografisk förtur, nu hittade vi en kommun till som jag faktiskt tar mig lätt till med tåg och som ligger nära där min son bor (så hans pappa kan lämna honon där på fredagseftermiddagen istället för att åka hela vägen hem till mig -8 mil) så hon skulle kolla där också nu...
Ah oki, ja hus är dyrt det kan jag skriva under på vi flyttade in i vårt i början av året o har renoverat massa, gaah vad det går stålars :/
Hoppas du får en bra praktikplats då, det kan ju vara ganska viktigt eftersom många får vidare anställningar efter praktiken :) El jag vet ju inte din bransch iofs men det borde väl vara ungf lika för de flesta..
Kanske är skönt oxå få lite annat o tänka på :P Jag känner iaf att detta barnalstrande tar alldeles för stor del av min dagliga tankeverksamhet, men hur kan man låta bli när man inte vill ngt helllre lixom.. :/