• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Stor kram till dig together, försök att ta det lugnt och lita på att du är gravid. Det är inte lätt jag vet! Jag har flera gånger känt på mig att något är fel och hur mycket än andra försöker övertyga mig så har det inte hjälpt. Jag har inte haft rätt alla gånger men det är svårt att ta till sig när man har den där oron i kroppen. Tyvärr finns det ju inget annat du kan göra än att vänta och hoppas på det bästa. Under tiden måste du försöka koppla av, som slemmis skriver, stress är inte bra varken för dig, din son eller pyret i din mage.

Unna dig något gott och mys med din familj och försök tänka positivt. kram!!  

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    splink skrev 2012-01-06 16:54:57 följande:
    Okejdå  

Alla tagna idag på bim -4. Det översta med morgonurin och de två från CB tagna nyss efter att jag hållt mig två timmar och druckit ca tre dl loka.
    Jaaaaaaaaa mera sådana bilder vill vi se. Tänk att man kan bli så glad för någon annans skull, som man inte ens känner, men samtidigt sååå avundsjuk Skrattande
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    splink skrev 2012-01-06 17:25:14 följande:
    Ojojoj, mej ska man inte bli avis på. Jag har kämpat i 37 månader och nu hoppas jag få min chans. Hjärta

Nej men jag är självklart inte avis på det och absolut inte missunsam. Jag önskar dig verligen lycka till nu och det är absolut din tur! Men jag skulle ju ljuga om jag sa annat, jag vill också plussa liksom alla andra i den här tråden. Så är det ju bara. Kram!
  • kanske 4a
    N1987 skrev 2012-01-06 17:25:11 följande:

Hörrni! Jag är ju supergravid! Vill bara tacka er för att ni otaliga gånger har tagit er tid till att hjälpa mig att analysera mina tester.. Nu ska jag försöka njuta.
    Kram på er!

Supergravid var ordet, grattis!!!
  • kanske 4a

väntar på bilderna ...

• kanske 4a

Dalkullan: Jag ser något, ta ett till med morgonurin och lägg upp här  på direkten! Glad

Slemmis:Ser inget Rynkar på näsan  

• kanske 4a
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-06 18:35:35 följande:
    jag skulle kontakta en barnmorska direkt på måndag för en koll.. spiralen kan inte ge utslag på gravtest... och det ser ju positivt ut och ÄR du gravid så bör man kolla upp möjligheterna att ta ut spiralen, om du nu vill behålla barnet..

jag skulle säga positivt iaf....
    Håller med! Jag kan ana ett svagt streck på dina test. Spiral ökar risken för utomkveds så du ska absolut kolla upp det. 
  • kanske 4a
    Choccolat skrev 2012-01-06 20:18:51 följande:
    Nej.. Om jag är gravid nu med en äl tidigare än jag tror så har hcg stigit alldeles för sent..

Jag förstår att du är orolig. Det är svårt när man varit med om jobbiga saker, missfall, MA eller utomkveds, att inte oroa sig och våga tro att det är normalt. Men har du inte gjort flera tester och de blir starkare, eller kommer jag ihåg fel? I så fall kan det väl inte vara MA om hcg fortfarande stiger.

kram på dig!  
  • kanske 4a
    Choccolat skrev 2012-01-06 20:23:11 följande:
    Men mitt hcg steg när jag hade ma...
    I början eller precis innan du fick det konstaterat? Jag tycker du ska ringa gyn på måndag så du slipper gå och oroa dig. Fast jag vet hur svårt det är att bli tagen på allvar och få en tid...
  • kanske 4a
    Liten Léonie skrev 2012-01-08 17:31:09 följande:
    Men det ska ju va starkare än kontrollstrecket...
    Så här..............?

Det måste inte vara starkare det räcker med att det är lika starkt och det tycker jag att det var dag 11. Sen är det ju lite olika hur starka tester man får. Det där lär man ju sig när man har testat några månader.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester