• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Queva skrev 2017-11-07 11:05:31 följande:

Rosa 1&2 igår blått 1igår (blått ÄL) om jag är gravid borde inte de på ÄL testet öka i så fall?

Syns nån ökning på rosa? Eller bara svag spök skugga? Aldrig fått det innan förutom på CB.

Sista är ökad kontrast.. (sorry för allt tjat.. ?haha smiley*)

Vet inte om jag ser ökning på testen, när jag testade med dessa ökade de väldigt fort. Ältesten måste inte öka så tidigt i grav, de kan minska först och positivt på ältest fick jag först efter ca en vecka efter bim - när cb visade 2-3
  • lilaemma
    alvinojuliansmamma skrev 2017-11-07 13:15:52 följande:

Någon som kan svara på det här? Jag testade imorse, väldigt tidigt jag vet (ÄL+7). Det som är förvirrande är att det syntes ganska tydligt men sen en/två minuter senare syntes det inte så bra? Har aldrig varit med om det innan... de blå är hcg och rosa är ÄL-test...

Kan gravtestet ha nuddat ältestet? Ser att testen ligger på toapper som ju kan leda vätska...
  • lilaemma
    alvinojuliansmamma skrev 2017-11-07 13:46:30 följande:

Hur menar du att det skulle kunna påverka? De nuddade inte varandra och toapappret var torrt...

Om ältesttet rör vid gravtestet kan färg gå över till gravtestet så att det ser ut som positivt fast det inte är det. Urin skulle ev kunna vandra från ena testet till det andra via toapappret, men det har jag ingen erfarenhet av... Men att få positivt när testen nuddar är jag säker på, jag har testat och sett andra råka ut för det...
  • lilaemma
    VainsOfJenna skrev 2017-11-07 14:16:25 följande:

Gjorde detta test igår, har BIM den 14/11... så jag vet att de är väääldigt tidigt haha. Testade med ett testa tidigt från babyplan som först visade svagt sträck, vilket förvånade haha, så tänkte jag tar ett testa tisigt från cb som ska vara känsligare och kollar då.

Fick då detta, vad tror ni, spöksträck eller gravidsträck?

Ser, men litar inte på svaga sträck på CB. Kolla med babyplan om det ökar istället.
  • lilaemma

Torkstreck. Äl+6 eftermiddag. Knappt synligt vid redigering, men kommer starta en ny runda av hysteriskt testade... ;)

Ser ni skuggan? Jag är knäpp.

• lilaemma
    Cattisl skrev 2020-09-13 12:19:03 följande:

varför testa så tidigt :)

För att jag är knäpp, som sagt. ;) Har plussat på äl +6 tidigare. Men misstänker eg inte graviditet. Fick metallsmak i munnen och illamående våg... Och har blivit gravid trots kondom tidigare..
  • lilaemma
    Nykär15 skrev 2020-09-13 12:44:25 följande:

Fast då har äl varit annan tid än du trott, ägget tar ca 4-5 dgr att vandra ner i äggledaren och sen ska det fästa och börja skicka ut hcg, så det är inte möjligt. Läs på hur det funkar och slösa inte test är mitt råd! Testar aldrig före äl+9 vilket oftast är för tidigt med.

Fast jag har 4 barn som kubtest och rul konstaterat att äl-dagen stämmer och den är konstaterad med tempning, så Jo, det är uppenbarligen möjligt. Jag gissar att det att mina hormoner stiger så fort bidrar till att jag blir liggande med hyperemesis också. Så jag har läst på. Det är ovanligt att testa positivt så tidigt, men så brukar det fungera för mig. Kanske har jag ovanligt snabba ägg? ;) Eller korta äggledar? Eller så är resten av kroppen lika adhdivrig som jag.

Slösar test gör jag med glädje. Hellre det än en trisslott... ;)

Just nu är sannolikheten att få plus ungefär lika hög som högsta vinsten på triss... ;)
  • lilaemma
    Cattisl skrev 2020-09-13 12:52:03 följande:

hur lång är din lutealfas?

I think it has changed after having kids... It used to be 14-15 days. Now it is more lik 10-11
  • lilaemma
    lilaemma skrev 2020-09-13 13:01:31 följande:

I think it has changed after having kids... It used to be 14-15 days. Now it is more lik 10-11

Och plötsligt börjar jag skriva på engelska??? Snurrig i huvudet uppenbarligen... ;) Den brukade vara 14-15 dagar, men nu efter barnen verkar den hålla sig på 10-11
  • lilaemma
    jowald skrev 2020-09-13 18:58:24 följande:

Jag tycker det ser ut som att de kan va positivt, men att de är så svagt för de är så pass tidigt. Fortsätt testa:)

Jag tog ett rfsu dock inte med morgonurin, som jag tycker ser ut som en skugga men det är så svårt. Vet inte riktigt när min ÄL va men kan va typ ÄL+6

Vad tror du?

Ser tyvärr inte, men RFSU brukar vara toksvåra att få plus på...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester