• Squeezy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-22 10:58:53 följande:
    jo jag köpte också. för några månader sen-. lusläste instruktionerna och hittade inget så jag ringde och fick då det svaret... sen hittade jag EFTERÅT i instruktionerna att det står 25 mlU men jag tolkar det så att de inte kan GARANTERA att testet mäter så låga halter och därmed skyddar sig själva genom att skriva ut procenthalt som fått positivt så tidigt samt svarar 50 mlU när man frågar....
    Ah okej. Nej det är ju en aning konstigt om både cb plus och digitalt mäter på 25, men det är olika % på de som får plus 4 dagar innan. Oh well, det är ju alltid bäst att vänta tills bim. Men vem fan kan det? :P Btw så är cb skit, endast deras digitala som jag kan ha överseende med.
  • Squeezy

Grattis till alla fina plus! Och beklagar verkligen alla negativa tester och andra tråkigheter. Vet precis hur det känns.

Själv har jag ingen direkt koll på om/när min äl var denna månaden. Ska försöka låta bli att testa innan onsdag iaf. Tycker att man blir så stressad över alla blanka tester, och det är inte värt det för mig att hänga upp sig för mycket.
    Så innan jag får ett tydligt streck på stickan lägger jag inte upp några bilder.

Håller tummarna för er alla, och hoppas att ni kan slappna av lite trots önskan att bli gravida. Kram på er.

• Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 07:58:55 följande:
    Det är tester jag har köpt från E-bay, av samma typ som testlagrets men i annan förpackning bara, lite smalare stickor. Det står bara "one-step pregnancytest" på förpackningen men ägglossningstesterna som jag köpte av samma säljare (paketpris) är samma som de jag tidigare köpt från Babytime så det kanske är samma tillverkare.
    Jag har använt de testerna. Jag tyckte alltid att man kunde skymta något på dom efter någon minut.
  • Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 08:20:18 följande:
    det håller jag inte med om.. har tagit flera senaste månaden och har inte sett något....*S*
    Va bra. Jag fick alltid svaaaagt på de, dock mer åt det gråa hållet. Även under mens. Kanske har högre hormon halt eller något? Kan ibland se svaga streck på testlagrets under äl... Det är nästan ännu värre.
  • Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 08:30:27 följande:
    testlagrets  får jag bara spök på..mest efter tiden gått ut men det har även hänt inom tidsramen... jätteunderligt, det har varit mest åt det grå hållet men några gånger mer rosa men smalare streck då...

Dessa var så billiga (150 ÄL tester och 50 grav för 367 kr inkl frakt från storbritanien) så man undrar nästan om de verkligen funkar... men det återstår väl att se. Tror inte vi lyckas denna månaden iaf eftersom vi inte fixade att få till det de mest viktiga dagarna
    Tror inte priset spelar någon roll. Men fick ni till det strax innan äl så finns ju chanserna. Likaså vet man ju inte exakt NÄR äggfan lossnar efter utslag.

Här körde vi utan ältest denna månaden. Mest för att jag inte hade några hemma, och inte orkade stressa innan jul o sådär. Så nej, här har det nog inte tagit sig.
  • Squeezy
    Knasten83 skrev 2012-01-03 09:41:46 följande:
    Tjejer, jag drar lite snabbt igen om mig, jag gör det för att jag e så kass på att komma ihåg alla era berättelser.

Snabbt; Pcos, ägglossar inte själv men haft extrema äl-flytningar senaste 3 darna,,, och visst har jag stegring?????

Yes det har du absolut!
  • Squeezy
    Together90 skrev 2012-01-03 09:50:15 följande:

Dålig bild men ni ser problemet :(

Jag hatar mig själv och hatar min kropp och jag hatar att jag alltid får falska förhoppningar... :( Inte rättvisst  :( 
    När hade du bim? (orkar inte bläddra tbx i tråden).
  • Squeezy
    mamma Linder skrev 2012-01-03 13:43:42 följande:
    Min man brysr sig inte, han är glad att han får pippa {#emotions_dlg.djavulsk}
    Samma här. :P
  • Squeezy
    förstis skrev 2012-01-04 08:12:51 följande:

Gårdagens test.... 

Tycker att man ser något. Aldrig sett de testerna innan. Vad är det för några?
  • Squeezy

Oj så tråkigt det var att läsa ikapp sidorna idag. Jag tror nog att alla här är väl införstådda med att trixade test inte "gills". Dock är detta en tråd för att analysera och spekulera i. Denna tråd har gått ifrån att vara en testtråd till att ge stöttning, hopp, tröst och uppmuntring.
    Tyckte att detta var en helt underbart trevlig tråd. Vad gör det om folk lägger in tester och trixar med dom? Nej man blir inte mer gravid pga det. Och det är det nog ingen här heller som tror.

Endel av spänningen, (för mig iaf) är att se tester och klura på dom för att sedan se hur det utvecklas. Och ett bra sätt för folk att se hur olika spök kan se ut etc etc.

Visst, skriver man att endel test är negativa så blir man ibland motsagd. (trots att dom faktiskt är neg). Eller helt ignorerad. Dock får man ha med i tanken att detta är människor som alla vill samma sak. Vi vill alla bli gravida. Och att gå på någon/några för det är bara lågt i mina ögon.
    Givetvis ska man kunna säga att testen ser negativa ut om man tycker det, eller låta bli och skriva något alls om man inte kan göra det på ett bra sätt.

Men framförallt så ska man väl stötta varandra?

• Squeezy

Slemmis: Om man förstprar ditt test, så man ser stickan närmre så ser man ett rosa streck på det. Utan att trixa med det. Om du inte gjort det, så gör det. För där syns ett.

Trixade lite med det ändå. Och då ser det en aning utsmetat ut dock. Men vid otrixat endast förstorat gör det det inte.
  • Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 08:44:43 följande:
    ha ha.. ja där ser man..

Bara att hoppas att det är därför bröstvårtorna har stått i givakt i två dygn nu... det börjar faktiskt göra lite ont *ASG*

Har lite ont i magen också.. men skulle absolut inte säga att det är molvärk... utan lite skarpare värk men i "de regionerna"...men det är bara att vänta, hoppas och se vad som händer.
    Men tänk om det tagit sig denna månaden lixom? Fuck ivf, ni fixade det ändå. :P Åh hoppas verkligen att detta är något! :)
  • Squeezy

Bim -2 och tvärneg på testet. Jahopp, får försöka igen nästa månad. Dryyygt!

• Squeezy

Blä, vill inte ha mens mer nu. Vill ha min äl, bli gravid och sedan att allt ska gå bra. Hatar detta försökande. Blir en smula stressad måste jag säga.

• Squeezy
    popcornplaya skrev 2012-01-18 08:45:18 följande:
    Min mens tog slut igår i alla fall. Kommer börja testa med äl test imorgon kanske eller om jag väntar några dagar till. Är på dag 8 nu och sist fick jag utslag på dag 19 men är så rädd att missa.
    Det är samma sak för mig. Livrädd att missa äl. Även om vi har sex nästan varje dag så kör jag med stickor nu bara för att. Vill verkligen få till det under de rätta dagarna. Min äl brukar komma runt dag 17-18. Det suger att ha så långa cykler.
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2012-01-19 09:42:24 följande:
    äh jag får ingen bra bild..men det är neg =) och okej=) jag är ju bara på bim-7 och äl+7..he he,nu ska jag testa på lördag eller söndag nästa gång .. alltså bim-5 el 4 och bara hålla tummar och tår!!

Min  man är underbar!!!! han frågade mig igår hur vi kunde öka chanserna,jag pratade om apriforce och bisolvon osv... hans kommentar va"okej då får vi köpa det då" =) han är såå fin!!!!!! 
    Åååh satt ju o väntade på en bild ifrån dig!! :)
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2012-01-19 09:54:26 följande:
    he he.. jag kan lägga upp bild ändå =) men det syns inget .. imorse så syntes det direkt,såg det bara i vinklar och vid lampa..sen nu 1 timme senare NADA!!!
    Shoot!
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2012-01-19 10:21:03 följande:

här är mitt 
    Man kan ju faktiskt ana något där.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester