• beijer

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tack för hjälpen

• beijer

Ser ni skriver om RFSU röda att dom inte visat innan bim att d bara är spök då? Jag fick plus tre dagar innan med röda RFSU o nu ligger min dotter på två månader jämte mig o ammar så d behöver inte alls vra spök för att d visar innan på RFSU röda som mäter 50.

Har även en kompis som pulsade igår med ett clearbliue.

Då hon hade bim igår. O innan hon tog d så har hon oxå tagit RFSU röda o fått på d med. Har lagt ut bild på d nu för någon dag sen för fråga om råd.

Så behöver inte alls vara spök

Har dock inte läst alla inlägg bara den sista sidan.

• beijer

Hejsan någon som vill hjälpa en vän. Är en bild på hennes gravtest är d negativit? Hon förväntar menstration idag.

• beijer

Hjälpa min vän skulle d stå :)

Sen undrar ja om RFSU röda om d är vanligt att man får negativt på dom 3 dagar innan menstration o man använt kvällsurin o sen får positivt från testlagret mä middags urin på samma förväntad menstruations dag ? Kommer två bilder här. En på RFSU o en på testlagret o d är två tester o dom är tagna på en stund strax efter varandra.

Är min väns bilder. Inte mina.

• beijer
    CrazyChristina skrev 2014-05-22 19:46:01 följande:
    Här är de ju helt klart streck..
    Aa men dessa två är inte samma som dom andra o d är två olika personer. Det är samma person på RFSU röda o dessa då. Det andra testet som var ensam är min andras vän. Är d negativt ? Alltså första bilden ?

Sen ska d vara så svagt på mens dagen ?
  • beijer

La juh in tre bilder för någon dag sen. O fått svar på dom. Men min vän undrade nu mä. Är d normalt att dom är så svaga plus på samma dag man förväntar menstration?

O sen undra vi även om någon vet om man har en menscykeln på 32 dagar. När kommer ägglossningen ske då?

Här är bilden vi la ut för någon dag sen. Är d svagt för vara på bim dagen eller vad heter ?

• beijer
    beijer skrev 2014-05-25 21:24:35 följande:

La juh in tre bilder för någon dag sen. O fått svar på dom. Men min vän undrade nu mä. Är d normalt att dom är så svaga plus på samma dag man förväntar menstration?

O sen undra vi även om någon vet om man har en menscykeln på 32 dagar. När kommer ägglossningen ske då?

Här är bilden vi la ut för någon dag sen. Är d svagt för vara på bim dagen eller vad heter ?

phpysvLtP89618.jpg

Min vän gjorde ett nytt test idag o då var d mycket starkare. Man såg klart o tydligt på hennes test. :).
  • beijer

Hejsan. Jag Skriver åt en vän. Hon är inte medlem här. Men hon gjorde ett gravtest nu vid elva halv tolv. O hon fick ett svagt sträck. Kan hon räkna det som positivt ? Hon vet inte riktigt när hennes mens ska komma. Hon gjorde även ett test i förgår men det visade inget. Hon använde test från billigatester. Hon har köpt ett test från Apoteket som hon tänkte testa med. När kan hon utföra det ? Hon har inte kissat eller druckit sen typ 11-11,30 Kan man lägga in bild på testet så kanske ni kan säga vad ni tror ?

• beijer
    Moodie skrev 2017-08-27 14:30:18 följande:
    Jag ser ett svagt streck, skulle kunna vara positivt. Om jag vore henne skulle jag nog vänta med att ta det andra testet åtminstone tills imorgon. Risken är annars att hon får ännu ett svagt streck och inte vet om hon vågar lita på testet. Så ta ett nytt test imorgon eller i övermorgon, är det positivt så är det säkert ett starkare streck då! 
    Hon gjorde testet o det visade positivt oxå. Så hon borde väl kunna lita på det ? Hon ska göra ett imorgon eller på tisdag igen. Vilket test tycker ni hon ska ta?vet inte om bilden kommer med på d andra testet? För jag kan inte se några bilder här
  • beijer
    Moodie skrev 2017-08-28 00:21:54 följande:
    Solklart positivt! Om hon vill köpa ett till test för att vara helt säker så rekommenderar jag clearblue digital med veckoindikator :)
    Hon köpte ett RFSU röda och det visade solklart positivt på det. Tom lite starkare än igår. Men hon tycker det är konstigt för hon ska ha mens om 7 dagar. Frågan är juh då om d verkligen stämmer? Men jag sa att tre olika tester med olika märken kan juh inte visa fel alla tre ? Eller tänker jag fel? Hennes mens var försenad förra månaden o var konstig oxå hon fick en typ droppe med blod en dag sen dagen efter lite mörkt sen inget mer o sen efter två tre dagar blödde hon två dagar o sen tredje dagen var den slut. O hon har då tryckt in på mens appen att hon fick mens då när det var blödning. O går hon då efter den ska hon ha mens på söndag. O så tidigt borde väl inte gravtest visa ? Bra knepigt är det. Men gravid det tror jag allt hon är då alla tre visade positivt o även då d ökat oxå. Hon har även symtom. Trött, matsug efter ost o annans, öm bröst. O svullen mage. Spännade o få följa henne :)
  • beijer
    Moodie skrev 2017-08-28 13:30:41 följande:
    Ja det är ju ganska ovanligt att plussa så tidigt, men det händer! Hon har väl mycket hormon. Har hört att man kan vänta tvillingar om man plussar tidigt
    Aa det är väl väldigt tidigt o plussa så tidigt. Men ska hon utgå från sin senaste mens då som hon hade den 1:e?
    Tycker ändå att det röda RFSU visar ganska starkt positivt. O då är det ändå inte d första morgon urinet. Skickar med bild som hon skickade.
  • beijer
    Swinka skrev 2017-08-28 18:20:43 följande:
    Oj, ser helt klart positivt ut!
    Ja visst gör det. Väldigt tydligt tycker jag.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester