• beijer

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej ni som är expert på det där Med att testa. När kan man börjar testa med gravtest? Jag fick positivt utslag på äggtesten i går och förgår. Idag är d svagt igen. Vi har myst på massa dessa dagar :) ska mysa på en gång till idag för säkerhets skull. Men när kan man börja testa med gravtest? Har haft en menscykel på ca 33-35 dagar dem tre senaste månaderna. Mvh Linda

• beijer

Okej men ska jag räkna från min första blödnings dag och till dag 33-35 som jag ska få nästa mens? Fick nämligen två dagar innan jag fick min riktiga mens fick jag typ brunaktigt eller hur man ska säga så jag vet inte riktigt hur jag ska räkna då? Hoppas någon annan kabske kan hjälpa mig.

Och grattis till er som fått plus. Och lycka till ni alla andra som väntar på plus.

• beijer

Läser denna tråd och följt den ett bra dag. Har lagt in något inlägg men inte så mycket. Såg att någon skrev om att ha trådiga flytningar innan ägglossning. Om man inte får d betyder d att man inte har fått ägglossning som man ska ?
    Jag har fått två lika starka sträck på mina ägglossningstester förra lördagen och söndagen så väntar på att om mensen ska komma eller inte om ett tag. Men kanske d inte finns så stor chans att d tagit eftersom jag inte fått dem där trådiga flytningar ?

Har haft många års kämpande med att få första barn så jag
    Har ätit pergo innan med dem två första barnen och 3 kom bara till så där efter jag hade fått nummer två och hon var knappt två månader så blev jag gravid.
    Försöker på ett fjärde nu men inte säkert min kropp funkar men vi ska testa. Är andra månaden vi försöker. Testar med ägglossningstester och förra månaden fick jag inget utslag alls. Men det fick jag denna.

Såå hoppas d ska ta sig. Vill börja testa nu. Men är nog lite väl tidigt hihi.
    Hoppas nåogon kan svara på om det där med trådiga flytningar.

Har ont i nedre mage. Typ stickningar från och till så säkert mens på gång snart :(

• beijer

Lilla pyret
    Okej då är d kanske inte helt kört :)
    Jag har oxå långa cyklar. Vet inte riktigt hur jag ska räkna när jag har bim och vet inte alls när jag kan börja testa heller.
    Den 17 18 oktober fick jag brunaktigt 19 samma med men med lite rosa den 20 startade blödningen på riktigt. Fick utslag på äggtesten lördagen den 3 november och söndagen den 4 november. Så vet inte alls hur jag ska räkna. Men har innan haft menscyklen på 33-35 dagar.
    Enligt min app skulle jag ha ägglossning runt den 8 november var av att jag kollade för säkerhetsskull och d visade inget ting.
    När ska du börja testa? Aa jag har oxå stickningar och molvärk så säkert mensen på gång men hoppas d är ett litet knytet som växer :)

Slem torsk i brallan
    Okej då vet jag lite mer.
    Nu när jag tänker efter så fick jag någon dag innan typ vattninga flytningar om d var torsdagen fredagen innan eller till och med lördagen samma dag jag fick två lika sträck.
    Fast kanske inte spelar så stor roll.
    D är väl egentligen bara helt enkelt vänta in mensen och se om den kommer eller inte.
    Aa d vet jag att d inte är alla säkert att man ägglossar bara för att man får positivt äggtest.
    Men har inte fått d innan så hoppas på att d ska ske.

Pessearet
    Vad skönt och läsa :) då är d bara vänta in mensen eller hoppas på att den inte kommer. Men känns som den är på g. För jag har väldigt ont i nedre mage liknande mensvärk från och till är d. Men vi får se. Vill börja testa nu hihi.
    Tack för att ni tog tid och svara mig:)

Och grattis till alla plus :)

• beijer

Vet jag har skrivit innan men ingen har svarat mig vad jag sett.

Jag brukar ha mens cykel på 33-35 dagar skulle haft ägglossning den 8 enligt min app. Men fick positivt ägglossning 3-4 istället. Ska jag fortsätta räkna 33-35 dagar att mensen ska komma?

Fick brun aktigt den 17 18 19 oktober och 20 okt började jag blöda i två dagar.

Vet inte alls när jag ska förvänta min mens?
    Och vilken dag är vanligast att få ett plus?

• beijer

Leea okej så får jag inget plus inom 14 dagar om jag vet när ägglossning skedde så kan jag räkna med att d inte tagit sig ? Så om jag inte får något plus till den 16 november denna månad så kan man se d som kört? Om jag hade ägglossning den 3 novrmber?

• beijer

Elmiina aa d kanske d var? Men det säga väl att man ska räkna från sin blödnings dag ?

• beijer

Sabiina såå har jag med. Hoppas d tagit sig men är säkert mens på gång :((

• beijer

Elmiina okej men då borde juh min första blödnings dag varit den 17 november? Fast jag inte blödde. Gjort ett test idag tyckte se något men mot ljuset i fönstret men har försökt att ljusa upp bild och lite sånt men får inte fram något så var säkert inbillning och är kanske för tidigt.

Har ont i nedre mage typ mensvärk har haft d från och till ett tag. Sååå är säkert mens på gång :(((

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester