• Squeezy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ljushuvudet skrev 2011-10-30 19:46:30 följande:
    Jag undrar också vad det är med testlagrets stickor denna omgång för jag får också svaga streck och sen nga negativa men sen negativt med digitalt idag.
    Precis samma här! Ligger tester i tråden ifrån i fredags. Dock är det totalt negativt idag med både vanlig cb + digital. Verkar som om det var något som inte stämde... ;S
  • Squeezy
    Lövet22 skrev 2011-10-31 14:12:38 följande:
    Mitt första spök var otroligt frustrerande, det kom inom tid och kändes så starkt, detta är ju efter utgången tid så det är inte så farligt. Stackars de som åker till BM tror de är gravida och sen får reda på, att de inte är gravida på rutin ul
    Fast man lämnar ju ett graviditetstest på inskrivningen. Just för att slippa missförstånd och misstolkningar. :)
  • Squeezy
    Lindis1974 skrev 2011-10-31 15:07:13 följande:
    Jag har aldrig behövt lämna grav.test på inskrivning dem 2 gånger jag jag varit gravid.
    Du har väl lämnat urinprov på inskrivningen? Dom gör ett gravtest på den urinen.
  • Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-31 15:48:00 följande:
    jag funderar lite på var en del människor har tagit vägen.. någon visade sig ju vara ett troll men det är flera som bara försvunnit från tråden.... får en känsla av att folk blir förbannade om man inte ser deras streck (som de själva ser "så tydligt") och sen blir det jobbigt när det visar sig att strecket de såg inte var ett positivt resultat....

Var tar annars folk vägen.. folk som har varit hur aktiva som helst i både 2 och 3 trådar och postat bilder på test.. någon till och med skrev på sin presentation att hon var gravid men sen såg jag i en annan tråd att hennes mens hade kommit och sen försvann hon...

Tycker det är lite trist att vi inte kan skoja och leta streck utan att folk blir sårade när man inte ser något...att folk blir så allvarliga och ger upp på BIM .-10 typ bara för att de inte sett nåt, eller att de känner sig nedtryckta när man säger sanningen..

Eller ska vi behöva införa en policy att vi alltid säger att vi ser streck trots att där inga finns (isf undanbeder jag mig hellre analyser av mina tester)....
    Jag vet att när jag blev gravid förra gången så slutade jag vara i denna typen av trådar. Kanske är det så med vissa? Och vissa kanske blir förbannade som du skriver. Men nej, ingen anledning att säga att det ser positivt ut om det inte är det. Det roliga med detta är ju just att analysera det! Kan det vara, eller är det inte. Och sedan se hur resultatet blev i slutet.
  • Squeezy

Jag blir snart knäpp på mig själv. Eller min kropp iaf. Har insett att nej, denna månaden är jag inte gravid. Men äl-testerna ligger och bränner i lådan. Och "råkade" visst klicka hem 20 färska gravtest igår. Mensen är fortfarande inte här. Inne på dag 38 idag. Aldrig hänt innan. Men visst allt kan hända!

I fredags testade jag med äl-stickor som gav fullt utslag, men  i söndags var det knappt synbart. Fick även några yttepytte svaga streck på mina gravtester. Men i söndags så tog jag ett digitalt som visade "inte gravid".

Idag har jag fått en stegring på mina äl-tester igen! Skiljer endast 2 timmar mellan testerna på bilderna. Det starkaste är det senaste.

Tog även gravtest, och njae... Där är det nog mest en liten önskan om att se ngt. Men vad tusan kan det vara med min kropp? Börjar nästan tro att jag har någon tumör eller något annat otäckt.
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2011-11-01 13:08:07 följande:
    jag ser nåt på gravtesten men mycket svagt 
    Ja supersvagt, men det visade så i fredags med. Lite starkare till och med. Men i söndags var det absolut helt balnkt, hur mycket jag än vinklade. Så gravid är jag med 99% säkerhet inte.
  • Squeezy
    viochdu skrev 2011-11-01 18:49:03 följande:
    Ja det är det. Fick mitt första pos. Äl test igår efter uttagen av spiralen och så när han kom hem och jag ville sexa så sa han detta till mig.

Men jag har gett han ett år redan.. :( och bett och bönat, väntat, pratat om barn, vi har kollat barnvagnar, han har kollat oxå (ensam) och nu när det väl ska ske så har han dragit sig ut och spiralen är borta och jag är förbannad och arg..
    Usch fy tusan... ;( Förstår att det känns skitsurt. Förstår att du är ledsen, besviken, arg och allt på en gång. Ge honom lite tid, sedan får ni återigen prata igenom saken. Jag hoppas verkligen att det fixar sig!

När jag och maken började prata om barn så ville han också vänta lite längre än vi först planerat. 2 veckor senare var han redo. :)
  • Squeezy
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-03 06:11:41 följande:
    och nej.... inget positivt test idag heller... BIM -6(-7)... iaf inget som är synligt för blotta ögat.. varsågoda att analysera och leta men jag hittar då inget tecken på ett plus.

Njae... På det översta ser det ut som någon form av mörkare där strecket ska vara. Men de andra 2 ser jag inget på...
  • Squeezy

Bim +7 här typ... Ingen mens. Skitskumt detta. Har väl fått PCO eller något annat. Måste ta ett test till.

• Squeezy
    Radioactiive skrev 2011-11-03 11:55:13 följande:
    va för test använder du?
    nej säg inte så, de är inte säkert du har det. tänker du mycket på det kan du ju uppehålla emnsen om den nu ska komma. kroppen är ju märklig, så de händer nog något snart ska du se!
    Just nu testlagrets, men använt cb både digital och det vanliga. Jag vill att den där förbaskade mensen ska komma så man får försöka igen. :) Det är nog första gången i mitt liv som jag verkligen saknar den hehe. :) Har ju ett barn sedan tidigare, och har inte haft PCO innan. Men det spelar ju ingen roll, kanske har man fått det nu. Annars brukar min mens vara som en klocka. Hoppas verkligen att den kommer snart.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester