• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Stella 78

Slemtorsk, jag hann spraya 1 dag innan jag fick ett svagt plus på äl+9. trodde ju aldrig att jag skulle plussa då min kvarvarande äggledare ju var utdömd. Tur läkarna hade fel fast jag inte trodde jag skulle kunna bli gravid så testade jag som en galning bara någon dag efter äl! Snacka om fantastisk känsla att få ringa in och säga att jag skulle sluta spraya och fick komma in direkt på blodprovet för att följa hcg! Började ju på bara 10 mlu och fick gravid på digitalt samma dag! Sen blev det ju tyvärr mf men känslan var ändå oslagbar! Dottern kom ju till samma månad när jag hade fått ny tid för ivf.

Hmmm kanske ska boka in ett ivf så får jag plus även denna gång? Är det det som saknas nu?

• slemtorsk i din bralla
    Stella 78 skrev 2011-10-15 14:06:07 följande:
    Slemtorsk, jag hann spraya 1 dag innan jag fick ett svagt plus på äl+9. trodde ju aldrig att jag skulle plussa då min kvarvarande äggledare ju var utdömd. Tur läkarna hade fel fast jag inte trodde jag skulle kunna bli gravid så testade jag som en galning bara någon dag efter äl! Snacka om fantastisk känsla att få ringa in och säga att jag skulle sluta spraya och fick komma in direkt på blodprovet för att följa hcg! Började ju på bara 10 mlu och fick gravid på digitalt samma dag! Sen blev det ju tyvärr mf men känslan var ändå oslagbar! Dottern kom ju till samma månad när jag hade fått ny tid för ivf.

Hmmm kanske ska boka in ett ivf så får jag plus även denna gång? Är det det som saknas nu?
    kanske är den kicken man behöver liksom *S* Förra gången jag försökte skaffa barn, med mitt ex så gick vi ju igenom utredning och grejer. Han hade i stort sett 0% chans att bli pappa, så vi ställdes i kö... och på den tiden var det flera års väntetid (ingick ju inte i vårdgarantin och att betala själva fanns liksom inte i hans värld) så vi väntade o väntade och så lyckades vi helt plötsligt på egen hand.. en vecka efter jag hade fött vår son fick vi kallelse till startmöte på IVF-enheten .. ha ha...

Vi kör ju med heminsemination så vi är ju väldigt säkra på när/om vi prickar ägglossning, sen är mannens simmare lite trötta o slöa men han hade full tillgång så att säga så det känns lovande både för hemmaförsök och ivf och läkarna har stor tilltro till att vi ska lyckas, om inte hemma så där... så man hoppas ju slippa ta massa sprutor o skit, men kommer vi dit så är det ju bara att köra...

Mensen har iaf inte kommit i gång utan det var väl en spotting av något slag men just nu känns det som den ska komma vilken sekund som helst .... vi som skulle sexa i kväll den kan väl hålla sig undan tills i morgon iaf.....
  • Envira

hmm inte var det mensvärk jag hade i alla fall..
    Det var bara min magkatarr som slog igång lite.
    Så hoppet lever fortfarande! 

• Den lilla M

hmm va trist att det inte dykt upp några plus idag.. håller tummarna för er alla. Själv har jag en dag till på pergotime så borde ha äl om ca 5-7dagar.. Vill ha det NU!! så jag också kan börja testa

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • slemtorsk i din bralla

hmmm ingen mens ännu... men lite bruna flytningar i morse och en prick blod.. jo jag skojar inte.. en PRICK på toapappret när jag kissade i förmiddags....

Testet i morse var ju negativt så jag är säker på att mensen kommer som den ska i natt/ i morgon..

Men var o handlade nyss och det har kännts hela tiden som att NU kommer den... jag tror ni fattar vilken känsla jag menar.. man liksom känner att det "rinner till" där nere och då vet man att man måste ta sig hem och fixa tampong eller binda... nu stod vi ju på affären flera mil hemifrån men jag brukar inte blöda jättemycket och jag hade mörka jeans på mig så jag tänkte bara no biggie... ... i kön blir jag otroligt illamående... måste bara ha något att äta NU för att stilla det så jag gör som jag predikar att man inte får.. jag öppnade en chokladbit innan jag hade betalat den och stoppade i mig för att dämpa illamåendet..........

Väl hemma in på toa.... och NEJ.. inte en droppe blod bara äcklig flytning..*urks*

MEN för att övertydliga det hela.... illamåendet KAN bero på blodsockerfall.. har inte ätit nåt sen 9 i morse så jag börjar bli lite hungrig också....

• isis bianco

slemtorsk- Du kör ju med heminemination. Vad använder ni då? Min man har emellanåt hemska ryggsmärtor och då är det svårare att genomföra akten så att säga.. Går det bra med medicinspruta som man kan köpa för att exempelvis ge katter flytande medicin med?? Eller måste det vara en speciell typ av spruta?

Har äl på måndag/tisdag.
    Sen ska jag med börja testa

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • slemtorsk i din bralla
    martini bianco skrev 2011-10-15 16:23:39 följande:
    slemtorsk- Du kör ju med heminemination. Vad använder ni då? Min man har emellanåt hemska ryggsmärtor och då är det svårare att genomföra akten så att säga.. Går det bra med medicinspruta som man kan köpa för att exempelvis ge katter flytande medicin med?? Eller måste det vara en speciell typ av spruta?

Har äl på måndag/tisdag.
    Sen ska jag med börja testa
    vi använde en sån spruta först men sen fick vi andra från ryggmärgskliniken där min sambo går, nackdelen med dem man ger barn och djur medicin med är att de ofta har en "krage" längst ned och den hindrar att man kommer in ordentligt, man kan ju roa sig med att försöka slipa ner den men det blir oftast vasst och jäkligt.

Sen har vi också haft en liten slang på sprutan, den har vi klippt av en kateterslang som vi också fick från kliniken för de kan man inte köpa om man inte har dem på recept.

Den slangen har vi för att komma upp ordentligt en bit men sista tiden har den mest krånglat för jag tycker att man får inte med allt "ut" liksom det fastnar i slangen och jag vill ju inte spilla några droppar *S* jag har istället kört in sprutan så långt jag kan och tömt den på det viset.

VIktigt att tänka på är att inte använda plastmugg/kopp att spruta i, inte heller ha oralsex före eftersom saliv kan döda spermier eller sega ner dem. Glas eller porslinsmugg, rendiskad och TORR, får inte vara några vattendroppar kvar för det är inte bra för spermierna. Bättre att spruta i en mugg än på tex magen eftersom det kan finnas smuts på magen och fetter som kan sega spermierna också, plus att det är lättare att få upp allt i sprutan om man tar det i en mugg..

Finns närmare beskrivet i min blogg resanmotbebis.blogg.se/

Jag vet ärligt talat inte om man kan köpa den andra typen sprutor på apoteket men det borde man kunna tycker jag.
  • isis bianco

slemtorsk- vi har sådana sprutor som du visar på bild i din blogg
    Det ska jag definitivt prova!
    Och tack för tipset angående glas/porslinskopp. Använde pappersmugg i somras när han hade ryggproblem, då vet jag att det inte är bra. Alla tips är guld värda

bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • lilaemma

ok. Så istället för allt jag borde göra har jag gjort det här:

Lekt med bilderna... och... tja... som sagt... nånting ser man. Antagligen inte mer än vad det varit förut. Så jag ska verkligen försöka att låta bli att testa i morgon... Antingen kan mina tester räcka hela den period som de är tänkta till eller så kan jag göra slut på dem på en månad... hm...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester