• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Vindruvan
    Fröken Smilla skrev 2011-10-15 19:08:32 följande:
    Åh här är ju en hel tråd full av experter! Vill ni titta på testet jag gjorde imorse:

Och med lite kontrast (är inte så bra på det):

Man ser ett streck "live" men frågan är om det var tillräckligt brett för att vara giltigt?
    Jag tog ett test nu ikväll, som blev neg men det kan ju ha med urinen att göra...
    Jag ser ett svagt streck!
  • Fröken Smilla

Ja Vindruvan, ett streck var det definitivt. Känner du till något om att teststrecken måste vara lika tjocka som kontrollstrecket? Det minns jag inte om det var nämligen.

• Vindruvan
    Fröken Smilla skrev 2011-10-15 19:13:47 följande:
    Ja Vindruvan, ett streck var det definitivt. Känner du till något om att teststrecken måste vara lika tjocka som kontrollstrecket? Det minns jag inte om det var nämligen.
    jag vet inte, det jag kan tyda ifrån din bild är ett ljusblått svagt streck. MEn det är svårt att se hur tjockt det är... Ska du testa mer?
  • Fröken Smilla

Ja jag ska testa med morgonurinen imorgon bitti

TACK för att ni ville kolla! Jag blev lite nere när någon påpekade att strecket ska vara lika tjockt som kontrollstrecket.

• Fröken Smilla
    viochdu skrev 2011-10-15 19:13:04 följande:
    jag ser oxå ett svagt streck. när hade/har du BIM?
    Har BIM idag med största sannolikhet Iaf om jag räknar jämfört med förra månaden. Men möjlig befruktning var 12 dagar sedan, dvs inte jättelänge sedan.
  • Vindruvan
    Fröken Smilla skrev 2011-10-15 19:20:32 följande:
    Ja jag ska testa med morgonurinen imorgon bitti

TACK för att ni ville kolla! Jag blev lite nere när någon påpekade att strecket ska vara lika tjockt som kontrollstrecket.
    Spännande! Lägg in testet här då=)
  • viochdu

Okej. Men då kanske du kan vänta några dagar innan du testar igen. OM du är på BIM-dagen kan du  iaf vänta i 3 dagar innan du tar nästa test. Förstår att man har noll tålamod att vänta men om tre dagar så kan du nog se lättare på ett test.

• Fröken Smilla
    viochdu skrev 2011-10-15 19:27:07 följande:
    Okej. Men då kanske du kan vänta några dagar innan du testar igen. OM du är på BIM-dagen kan du  iaf vänta i 3 dagar innan du tar nästa test. Förstår att man har noll tålamod att vänta men om tre dagar så kan du nog se lättare på ett test.
    Jag hade ju bestämt mig för att testa imorgon, så det med tålamod är inte riktigt min starka sida Svaret kommer ju i vilket fall som helst. Förr eller senare.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester