Niicesara skrev 2012-02-20 06:59:53 följande:
Tänkte bara ge Er andra lite hopp.
Ni som har försökt länge, ge inte upp. :)
Det tog oss mer än 4 år att bli gravida och under dessa 4 åren så har vi inte fått den hjälp vi behövde. Dom har alltid hittat något nytt som ställt till det för oss.
Jag började sakta men säkert ge upp och jag ville inte ens gå igenom IVF då det skulle ta för hårt på mig. Var helt inställd på adoption och att vi aldrig skulle kunna få egna barn.
När man läser om hur barn blir till så inser man vilken enorm tur man måste ha.
Det ska ske en ägglossning, spermierna måste vara bra och både ägg och spermier har en himla massa hinder att ta sig förbi. Och slemhinnan måste vara bra för att ägget ska fästa.
Mirakel finns och det är vi levande bevis på! Trots att läkarna varit negativa och sagt att IVF är vår enda chans så lyckades vi. :)
Skulle det nu inte gå hela vägen så kommer det givetvis ta extremt hårt på oss - MEN - nu vet vi att vi kan. Då är det bara att försöka igen.
Som sagt - Ge inte upp! Det finns mirakel. :)
vi har ju "bara" försökt i 8 månader men ja liiite knäckt blir man , denna gången ska vi köra borago igen samt bisolvon!! vsist fick vi till det 1 gång under äl så nu ska vi köra varannan dag hela månaden =) så fort mensen är slut !! vi gör ett försök och så får vi se ! om 3 mån får vi ju gå igenom utredning i värsta fall så ..... tack för pepp