Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Tack trolltoka!
Tack trolltoka!
Helenmedh: tror du råkar ut för samma som mig och många andra, hoppas inte! Ser ju klar skillnad på testen.
Tack hoppas!
Helenmedh: det gör du rätt i! Håller tummen! :)
Helenmedh: känner mig också ganska säker på att du e gravid!!! JIPPI!!!!
Trixxy: man har all rätt i världen att tycka det är jobbigt fast det "bara" är 8 mån. Vi kämpade också länge och fick hjälp till slut. Men det betyder inte att min längtan va större än din!! Alla längtar vi, på våra egna vis som inte ens ska jämföras med andras.
Nicesara: du berätta väldigt ofta om era 4 år men du har inte mer rätt än nån annan att "ha haft det tufft." man kan inte jämföra sig på det viset, alltid nån som haft det "värre". Dessutom är det ens egen kämpande och sorg man känner, MIN längtan är den jobbigaste längtan för MIG- ingen annan. Jämför mig inte ens.
Sen låter det på dej som att adoption skulle va ett nederlag, jag citerar "tänk på dem som inte lyckas alls och måste genomgå en adoption", det är ingen som MÅSTE det. Man gör det om man önskar det. Ett barn är alltid en lycka, var den än kommer från och hur lång eller kort tid det tog att skaffa den!
Jag förstår också hur Niicesara menar men jag syftar på att man inte kan säga till nån annan hur de ska känna och tänka. För trixxy är det lång tid att försöka 8 månader och det är jättejobbigt för HENNE! Sen kvittar ju vad som är normalt.
Vi påminner varandra ständigt om vilken tur/lycka att vi fått Hedda. Allt annat är bonus!!
Helenmedh: man kan leva normalt tills man vet. Om du är gravid tar det inte från dig än, ingen fara med alkohol.
Helenmedh: förstår att du gärna vill att din pappa ska få uppleva barnbarn och det kommer han få göra.
Trist att gränsen är så hårfin på det digitala. Jag fick ju neg på det en dag och pos två dar efter. Det kommer! Säker på att du e gravid! :)
Det där med dricka är så individuellt.
Det är mest hur man själv känner. För att man tar två glas vin förstör inget för fostret (som inte är ett foster än).
Men känner man att det tar emot bör man avstå enligt mig.